Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

umahallin vauvan kanssa

Vierailija
13.01.2012 |

Hei,

oletteko uskaltaneet mennä uimahallin vauvan kanssa joka on 6kk.

Mei ei käyty vauvauinnissa,mutta olisi todella kiva itsekin päästä uimahallin.Jännittää vaan että uskaltaako mennä näin pienen kanssa ja mitä kaikkea täytyy tietää ennen kun menee?

Ajttelin tietenkin että mies tulisi mukaan niin voidan vuorotelleen käydä uimassa sillä aikaa kun toinen on vauvan kanssa lastenaltaassa.

Ostaanko ihan sellaisen uimapuvun missä on sellainen muovisuoja vai riittäkö toi liberon uimavaippa?mitä muuta?

oletteko käynyt saunassa vauvan kanssa jos todella mieto lämpötila niin eihän joku 3-5min ole huono juttu varmaan vai olenko väärässä?

kiitos

Kommentit (28)

Vierailija
1/28 |
14.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

sinulle vaan tiedoksi että minulla ja monilla muillakin on lapset,eikä pennut.säälin sun lapsia jos näin heitä kutsut..voi voi.aikuisen ihmisen kyllä täytyy tietää että ei saa puhua lapsista noin.

Vierailija
2/28 |
14.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija - 13.1.2012 7:13 (3/16)

Et taida olla suomalainen?

Mutta olet oppinut suomea hyvin, kirjoitat melkein virheettömästi, upeaa! Suomen kieli on tosi vaikea oppia, joten voit olla ylpeä itsestäsi.

Vastaa viestiin Ilmoita asiaton viestiKerro kaverille

Juu,ihan oikein arvasit.en ole suomalainen tai siis on minulla suomen kansalaisuus ja asunut täällä 15 vuotta.käyn töissä ja maksan veroja samalla tavalla kuin muutkin.

Te suomalaiset olette todella hassuja välillä kun aina täytyy mainita toi että aha, et ole suomalainen.Minulla on oma pikku unelma kun haluan avata oman yrityksen,mutta yksi syy miksi en ole sitä vielä tehnyt on se että pelkään sitä että suomalaiset eivät tulee asiakkaaksi heti kun saavat tietää että olen venäläinen...ajatuksena on ollut kenkäkauppa tai viimeaikoina olen ajatellut lasten vaatekauppa.vai tulisitteko käymään jos omistaja on venäläinen jolla kaupallinen koulutus suomessa,kansalaisuus ja hyvä kielitaito?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/28 |
14.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta ollaan käyty meidän 6kk kanssa uimahallissa. Terapia - allas on minusta helpoin uimataidottoman pienen kanssa. Lastenaltaat hankalia, niin matala vesi ja itse palelee, minä ainakin.

Mua ei venäläisyys kyllä haittaa sen kummemmin kuin muukaan kansalaisuus :)

Vierailija
4/28 |
14.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

tulen:-) t. toinen venäläinen, vuodesta 91 asuva suomessa

Vierailija - 13.1.2012 7:13 (3/16)

Et taida olla suomalainen?

Mutta olet oppinut suomea hyvin, kirjoitat melkein virheettömästi, upeaa! Suomen kieli on tosi vaikea oppia, joten voit olla ylpeä itsestäsi.

Vastaa viestiin Ilmoita asiaton viestiKerro kaverille

Juu,ihan oikein arvasit.en ole suomalainen tai siis on minulla suomen kansalaisuus ja asunut täällä 15 vuotta.käyn töissä ja maksan veroja samalla tavalla kuin muutkin.

Te suomalaiset olette todella hassuja välillä kun aina täytyy mainita toi että aha, et ole suomalainen.Minulla on oma pikku unelma kun haluan avata oman yrityksen,mutta yksi syy miksi en ole sitä vielä tehnyt on se että pelkään sitä että suomalaiset eivät tulee asiakkaaksi heti kun saavat tietää että olen venäläinen...ajatuksena on ollut kenkäkauppa tai viimeaikoina olen ajatellut lasten vaatekauppa.vai tulisitteko käymään jos omistaja on venäläinen jolla kaupallinen koulutus suomessa,kansalaisuus ja hyvä kielitaito?

Vierailija
5/28 |
14.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

alle vuoden ikäiselle. Niissä uimahalleissa missä vauvauintia järjestetään on vesi puhdistettava erittäin hyvin ja näytteet otettava aina ennen vauva-uintia. Vesi myös lämmitettään normaalia lämpimämmäksi.

Eli ideassasi ei ole mitään järkeä.

Vierailija
6/28 |
13.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

etkä tuo muualle paskomaan ja kusemaan niin hyvin menee.

Vierailija
7/28 |
13.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
8/28 |
13.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

uimahallissa uimista.

Vierailija
9/28 |
13.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en altaaseen veisi, mutta olen monta kertaa käynyt uimassa lasten kanssa niin, että vauva on turvalaukalossa päiväunilla altaan reunalla. Itse en nyt sillä lailla ui, mutta saan mentyä lastenaltaaseen isompien kanssa.

Mutta mikset mene uimaan yksiksesi ja jätä vauvaa isälleen siksi aikaa?

Vierailija
10/28 |
13.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

alle 1-vuotiaille ei suositella uimahallissa uimista.

Juupa juu, ja ne vauvauinnit järjestetään muka yli 1-vuotiaille? Terve vaan sullekin, oot pihalla.

Olen käynyt oman poikani kanssa uimahallissa siitä alkaen kun hän oli 6,5kk ikäinen. Niin pienenä toisten uimahallien lastenaltaiden vesi on vielä ehkä vähän viileää, suosittelen sellaista hallia jossa on terapia-allas tai muuten erityisen lämmin lastenallas.

Meillä oli sellaiset muovivuoratut uimahousut, riitti oikein hyvin. Ja myöhemmin on siirrytty ihan tavallisiin uikkareihin, uimavaippaan jos halli tai kylpylä sitä edellyttää. Kannattaa tarkistaa omasta hallista mikä on ohjeistus...

Ei yhtään kakkavahinkoa ole sattunut, ja väittäisin että ne isommat lapset pissaa ihan yhtä paljon altaaseen kuin pienetkin...

On ollut oikein mukavaa, en ymmärrä miksi pitäis maksaa hirveitä summia siitä vauvan uittamisesta jollekin vauvauintiseuralle, kun ihan itsekin voi uimahallissa käydä.

Missään ei ole kielletty tulemasta! Useista uimahalleista pääkaupunkiseudulla ja muuallakin Suomessa on kokemusta.

Vierailija
11/28 |
13.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kaikkia olen käyttänyt n. 5kk:n ikäisestä asti uimahallissa. Ekan kanssa kävin vielä vauvauinnissa, kahden seuraavan kanssa ollaan käyty ihan omin nokkinemme.

Tuo muovivuorattu uimapuku riittää hyvin, tai sitten tavallinen uimapuku ja alle uimavaippa.

Muista, että vauvalle riittää n. 10-20min. uintia, siinä voi käydä jopa välillä suihkussa ja saunan alalauteilla lämmittelemässä. Vauvalle tulee varmasti nälkä, itse olen aina imettänyt saunassa istuessani.

Hauskoja uintireissuja! Minun lapset ovat nyt 1,5vuotta, 5 vuotta ja 9 vuotta ja ovat varsinaisia vesipetoja kaikki!

Vierailija
12/28 |
13.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitään uimavaippoja ei vauva tarvitse, kolme vauvaa "vauvauittanut", eikä yhtään kakkavahinkoa omilta tai muilta vauvoilta. Tavalliset uikkarit siellä on kaikilla vauvoilla ollut.

Mekin ajattelimme neljännen kohdalla jättää vauvauinnin väliin ja käydä koko perheen voimin muuten vaan uimassa. Perhesauna/tilaussauna on kyllä tosi kiva, onneksi meidän uikissa on kaksi sellaista!

Vierailija
13/28 |
13.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jatkan vielä, olen tuo joka 6,5kk poikaa vei uimahalliin...

Eli meillä oli tuttipullo mukana jossa vettä, tarvittaessa olisin voinut imettää. Tuttikin varmuuden vuoksi, sitä ei kyllä tarvittu. Kävimme välillä saunassa lämmittelemässä alalauteella lyhyen aikaa...

Vierailija
14/28 |
13.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

miten joku normaalijärjellä varustettu ihminen vie uimaan lapsen, joka ei vielä ole kuiva! Ei sieltä ehkä kakkaa tule mutta kusta kyllä. Järjettömän epähygieenistä kaikkia ajatellen mutta av-mamma nyt ajatteleekin vain itseään..

Vierailija
15/28 |
13.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan hyvin voit viedä vauvan uimaan, mutta laita uimavaippa.

Ei ole hauska sitten muiden uida, jos pissii altaaseen.

Vierailija
16/28 |
13.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

miten joku normaalijärjellä varustettu ihminen vie uimaan lapsen, joka ei vielä ole kuiva! Ei sieltä ehkä kakkaa tule mutta kusta kyllä. Järjettömän epähygieenistä kaikkia ajatellen mutta av-mamma nyt ajatteleekin vain itseään..

ja tämän kommentin mukaanhan moni 3-4-vuotias lapsikaan ei vielä pääsisi uimaan, jos ei ole vielä kuiva ;-)

Kyllä sinne moni muukin pissaa kuin pelkät vauvat. Klooria on vedessä paljon ja vesi vaihtuu tiheään.

Vierailija
17/28 |
13.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja tämän kommentin mukaanhan moni 3-4-vuotias lapsikaan ei vielä pääsisi uimaan, jos ei ole vielä kuiva ;-) Kyllä sinne moni muukin pissaa kuin pelkät vauvat. Klooria on vedessä paljon ja vesi vaihtuu tiheään.

vai onko sinulla tai kakaroillasi tapana kusta uima-altaaseen? 3-4-vuotias on kuiva ja jos ei ole niin ei mennä uimaankaan. Vauvauinnit on täysin perseestä just tämän hygienian takia. Mutta lisää klooria ja muita kemikaaleja niin av-pennut pääsee sotkemaan altaat..

Vierailija
18/28 |
13.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

alle 1-vuotiaille ei suositella uimahallissa uimista.

Juupa juu, ja ne vauvauinnit järjestetään muka yli 1-vuotiaille? Terve vaan sullekin, oot pihalla.

Vauvauintialtaille on erilaiset säädökset kuin normiuimahallialtaille. Pitää yllättäen olla lämpimämpää ja puhtaampaa vettä.

Osassa uimahalleista on vauvauintiin sopiva allas, monissa ei ole.

Ja se onko se vauvauintiallas vauvauintiin sopivassa kunnossa vauvauintien ulkopuolella riippuu kanssa ihan uimahallista.

Vierailija
19/28 |
13.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

lapsia on uitettu ihan normaalissa lastenaltaassa 6kk alkaen. Veden lämpötila 30 astetta ja välillä käyty saunassa lämmittelemässä. Äiti siellä on aina ennen lasta palellut. Ja ihan normaalissa uimapuvussa olen uittanut.

Uimavaippa on hassu keksintö, vaipan imettyä itsensä vettä täyteen (minkä se todella tekee) ei se enää mitään pissaa ime! Virtsan bakteeripitoisuus on alhainen ja vauvojen virtsamäärät vedessä ovat melkoisen pieniä verrattuna leikki-ikäisiin ja vanhuksiin (kyllä, he myös pissaavat veteen kun vessaan lähteminen on vaivalloista). Sen sijaan, jos joku kakkaa veteen, uinti keskeytetään ja koko altaan vesi on vaihdettava. Vauvat kuitenkaan harvoin kakkaavat veteen, fyysinen aktiivisuus vedessä estää suolen toimintaa. Kiinteä kakka pysyy ihan yhtä hyvin uimahousujen sisällä kuin uimavaipassakin, vellikakkaa taas ei ime kumpikaan.

Kivoja uintireissuja!

Vierailija
20/28 |
14.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se uimahalli minne ajattelin mennä on sellainen missä järjestetään vauvauinteja.olisin mielellään osallistunut siihen ,mutta olen jo 5kk ollut jonossa eikä paikkoja vapautunut vielä