apua kutojat!!!
mun pitäis nyt tietää villasukkaan ohjetta kun tekee 34 kokoiseen jalkaan sukan...
eli tietääkö joku montako silmukkaa ja mitkä muut " mitat" tulee, että voin välittää koko ohjeet siskolleni joka tekee lapselleni sukkia...oliko tarpeeksi sekava kysymys ;) en ymmärrä sukkien teosta mitään.
Kommentit (6)
Nalle-langassa on ohje että lapsen sukkaan silmukoita 52. Itse olen tehnyt sukan kokoa 39 silmukkamäärällä 56, joten lapsen sukkaan kokoa 34 sopiva määrä voi olla 48 tai 52 silmukkaa riippuen käsialasta
ja ei tiukka eikä löysä käsiala... sisko siis tekee en minä. mä en osaa enkä tajua tästä mitään :b
muut mitat:
voit mitata varren pituuden jos haluat jonkun tietyn mittaisen sukan, tämä ei ole kuitenkaan oleellisin mitta, perussukat voi tehdä arviomitallakin
Jalkaterän pituus jos siskosi ei ole aiemmin tehnyt kokoa 34, niin tietää kuinka pitkä sukan terän pitää olla
Muuten ei sitten tarvitakaan kuin se silmukkamäärä, no Nalle-lanka melko ohutta, siihen suosittelisin sitä 48 tai 52 silmukkaa, mutta jos lanka vielä ohuempaa niin sitten 56 silmukkaa voi olla hyvä.
Luulisin että jos siskosi yhtään neulonut osaa hieman arvioida tuota silmukkamäärää itsekin
silmukkamäärä riippuu langan paksuudesta ja omasta " käsialasta" eli neulotko tiukkaa vai löysää