Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko väärin olla epämukava ja vaikea ihminen?

Vierailija
12.01.2012 |

Minä olen. Huomaan sen muista ihmisistä, että oikeasti he eivät pidä minusta. En ole mukava enkä ollenkaan iloinen. En nimittele ketään, en sano muutenkaan pahasti, en puhu selän takana, mutta äänensävyni tulkitaan usein inhottavuudeksi, epäkohteliaaksi ja piikittelyksi.

Itse viihdyn itsenäni. Minusta on ok, että ihmiset eivät pidä minua mukavana ja symppiksenä. Se minua joskus vähän ärsyttää tai harmittaa, että oikeasti luulevat minun kiusaavan heitä. Harmittaa siksi, että ovat ymmärtäneet minut väärin.

Saanko olla oma itseni vai pitääkö minun opetella olemaan joku muu?

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
12.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja en alkuunkaan usko, että viihdyt nykyisessä olotilassasi. Se miten käyttäydyt ulospäin, heijastaa sitä, miten voit sisäisesti - ja sinä voit huonosti.

Vierailija
2/16 |
12.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska inhottava äänensävy, piikittely jne. ovat usein oire jostakin pahasta olosta, jolloin et siis ole oma itsesi ollenkaan.

Ehkä voisit hakea apua ongelmaasi, mutta jos et itse koe sitä ongelmaksi, tuskin teet niin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
12.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole väärin olla epämukava ihminen, mutta sillä on hintansa.

Jos haluat aina olla "oma itsesi", karkoitat minut joka kerta kauemmas. Lähelläsi minun pitää olla tietynlainen, tai kuulen äänensävystäsi, ettet hyväksy. Ei sinun tarvitse olla kukaan muu kuin olet, mutta pidä mielipiteesi ja mölyt mahassa edes silloin, kun niitä ei kysytä. Tai anna tilaa minun elää omaa elämääni, ja edes yritä ymmärtää.

Kaipaan sitä, kun olit joskus empaattinen ja lempeä.

Soita minulle joskus t. tyttäresi

Vierailija
4/16 |
12.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mihin se raja vedetään, että mikä on se "oma itse"? Onko inhottava tai piikittelevä äänensävy niin kiinteästi osa sinua itseäsi, että et haluaisi siitä luopua vaikka luopumalla voisit saada mukavampia ihmissuhteita?

Vierailija
5/16 |
12.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai niin ja tästä tuli mieleen taannoin jossakin bb:ssä ollut suht nuori naishenkilö, joka oli kova räyhäämään. Oli vähän sellaista koulukiusaajatyyppiä minun silmissäni. Hän joskus paasasi, et "mä oon tällanen ja mä oon MÄ, siis en mä ois mä jos mä olisin toisenlainen, tää on niinku MUA". Mielestäni on kohtuullisen lapsellista ajatella niin itsekeskeisesti. Tyyliin "mä oon mulkku mutta tällanenhan mä oon". No sen kun on, mutta rohkenen epäillä että kukaan haluaisi lopulta olla sellainen vttumainen tyyppi, joka karkottaa ihmiset läheltään.

En siis nyt oleta ap:n räyhäävän tai käyttäytyvän samalla tavalla kuin tämä kuvailemani henkilö. Tuossa vaan on vähän samaa ideaa muuten. Ihmetyttää se, että miksi kukaan varta vasten haluaisi määritellä inhottavuuden osaksi itseään. Miksi ei ennemmin näkisi vähän vaivaa ja pyrkisi kehittymään ja pääsemään eroon siitä vittumaisuudesta. Tietysti jos on alkujaankin niin MÄ että tärkeintä on olla MÄ on se MÄ sitten minkälainen vaan, niin ei kai siinä sitten... Mutta tosiaan niin kuin aikaisempikin kirjoittaja sanoi, niin hintansa sillä ainakin on.

Vierailija
6/16 |
12.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap nimenomaan kirjoitti, että hänen äänensävynsä tulkitaan epäkohteliaaksi ja piikittelyksi, vaikka hän ei sellasta tarkoita!

Vierailija
7/16 |
12.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap nimenomaan kirjoitti, että hänen äänensävynsä tulkitaan epäkohteliaaksi ja piikittelyksi, vaikka hän ei sellasta tarkoita!

Mun äitikin on aina aidon hämmästynyt miksi loukkaannun vaikka hän vain "sanoi mielipiteensä". Siksi ei voi enkä halua katkaista välejä mutta koska minäkin olen vain ihminen, roikun löysässä hirressä enkä paljon omista asioistani enää viitsi kertoa.

Vierailija
8/16 |
12.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun äitikin on aina aidon hämmästynyt miksi loukkaannun vaikka hän vain "sanoi mielipiteensä". Siksi ei voi enkä halua katkaista välejä mutta koska minäkin olen vain ihminen, roikun löysässä hirressä enkä paljon omista asioistani enää viitsi kertoa.

siis kuin tämä lapsi, ei äiti. Ap.

Vierailija
9/16 |
12.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin mutta jos useat ihmiset kokevat hänen äänensävynsä näin, niin mikä on yhteinen nimittäjä? Jos minä huomaan, että minuun yleisesti suhtaudutaan jollakin tavalla niin menen kyllä itseeni enkä oleta, että ympäristö muuttuu.

Vierailija
10/16 |
12.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

voisit ap olla kuin sinä? Ei kukaan voi olla kuin se joka on. Jos sinun luonteesi perustuu vittumaisuuteen, niin sitä se sitten on.

Ihmisen sosiaalisiin taitoihin kuuluu kuitenkin näytteleminen, ei aina omien mieleipiteiden ilmaisu jne. ihan vain keskinäisen rauhan vuoksi. Sillä saa yleensä myös etuja omaan elämään, jos hallitsee hyvät sosiaaliset taidot. Siksi kannatan niiden harjoittamista myös vaikkapa epäempaattiselle ihmiselle.

Ihminen kun sattuu yleensä arvostamaan jonkilaista hallittua käytöstä ja tällä omia toiveita saa täytettyä melko helposti =)

Vierailija
11/16 |
12.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

voisit ap olla kuin sinä? Ei kukaan voi olla kuin se joka on. Jos sinun luonteesi perustuu vittumaisuuteen, niin sitä se sitten on.

Ihmisen sosiaalisiin taitoihin kuuluu kuitenkin näytteleminen, ei aina omien mieleipiteiden ilmaisu jne. ihan vain keskinäisen rauhan vuoksi. Sillä saa yleensä myös etuja omaan elämään, jos hallitsee hyvät sosiaaliset taidot. Siksi kannatan niiden harjoittamista myös vaikkapa epäempaattiselle ihmiselle.

Ihminen kun sattuu yleensä arvostamaan jonkilaista hallittua käytöstä ja tällä omia toiveita saa täytettyä melko helposti =)

Jos vituttaa, ei silloin tarvitse hymistellä ihmisille, jotka tunnet hyvin. Minusta se on epäkohteliasta. Joo, joskus minua vituttaakin. Ap.

Vierailija
12/16 |
12.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en kyllä ole noin fatalisti. Kyllä se on tosi paljon siitäkin kiinni, millainen HALUAA olla. Minä olen ainakin muuttunut ihan hirveästi. Tottakai sekin on mahdollista että persoona koostuu lähinnä vittumaisuudesta eikä sitä pois saa, mutta todennäköisempää on, että kyse on vain jostakin opitusta puhetyylistä tms (ja ap:han sanoo ettei tarkoita olla ilkeä?). Ja siitä voi kyllä koittaa oppia poiskin, jos kiinnostaa. Eri juttu jos asenne on alunalkaenkin se, että "minun ei tarvitse itseäni muuttaa yhtään".

Se "oma itse" ei ole ehkä todellisuudessa ihan niin staattinen kuin moni ajattelee. Mutta tuo uskomus siitä "omasta itsestä" johon kuuluu kaikki enemmän ja vähemmän piintyneet tai opitut tavat tietysti edesauttaa sitä ajattelua, ettei kannata edes yrittää muuttua.

Ihan kuin vaikka tapa käyttää vittumaista äänensävyä olisi oikeasti niin rakas taipumus ettei siitä voisi koittaa luopua. "Kun se on mua itseä"...

Vierailija
13/16 |
19.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ite en kyl tykkää semmosista ihmisistä, enkä ny tarkoita kerskua tai että olisin itserakas vaan miten ite tykkään epämukavuudesta ja hankalasta, ite oon mukavuuden haluinen ihminen, perustuu siihen.

Vierailija
14/16 |
19.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksikseen keskustelevalle tiedoksi:  Ole ihan vapaasti oma inhottava itsesi kaukana muista.

Vierailija
15/16 |
19.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kai se ny väärin ole mut sillä on hintansa ja miten muut tykkää, saa olla epämukava ja hankala mut ei kannata luulla että siittä muut tykkää, ite en tykkää ainaka.

Vierailija
16/16 |
19.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko luonnostaan hankala vai oletko omaksunut roolin esim.joltain fiktiiviseltä hahmolta, koska melko monessa ohjelmassa tai kirjassa on just yksi hankala tyyppi.