Kaverin mies tienaa noin 4 000 e/kk bruttona
Kaverini opiskelee ja etsii töitä. Ei kuulemma nosta opintotukea, eli ei saa mitään. Silti heillä jää kuitenkin melkein 3 000 e kuussa käteen. MITEN voi olla mahdollista, ettei heillä olisi varaa lapseen? Hän siis sanoi ihan suoraan (eikä minulla ole syytä epäillä hänen valehtelevan minulle), ettei heillä ole kiirettä lapsen hankinnassa ja totesi sitten, että "eikä meillä kyllä ois varaakaan, esimerkiksi muuttaa isompaan asntoon".
Kommentit (22)
olet tosiaan sen 105 päivää ansiosidonnaisella äitiysvapaalla (josta ainakin meillä TA maksaa 3 kk täyttä palkkaa), jonka jälkeen mies jää kotiin. Ei se rahasta kiinni ole. Miehen nettotulot tippuvat vajaalla tonnilla, sen nyt saa nipistettyä mistä vaan. Meillä miehen brutto 4000 ja netto 2700 ja nyt saa käteen ehkä 1800, kun on vanhempainvapaalla.
Ja mulla brutto 4800 ja netto 3000, joten jos palkka on 5000, vie se autoetu siis enemmän kuin ihan vaan muutaman satasen.
muuten sanotaan, että kannattaisi ainakin opiskella ennen lapsia? Sehän on varmaan inhottavin tilanne tulla työmarkkinoille, että koulut on käyty vuosia sitten eikä ole työkokemusta. Helpomminhan sitä opiskelemaan pääsee kuin töihin, ja kun on sitten tuore koulutus eikä lapset enää sairasteluiässä, voi oll saumoja päästä töihinkin.