Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tyttäreni pukeutuminen

Vierailija
12.01.2012 |

Mun 12v tyttäreni, jolla on kyllä jo ihan naisen muodot, pukeutuu nykyään tyrkkyihin vaatteisiin. Neiti on kyllä kiltti ja mukava, mutta kielenkäyttö koulussa on aiheuttanut puhutteluja. Esim. tänään oli päällä superkireät farkkulegginssit, joiden alta näkyi neonpinkit stringit , lyhyt toppi joka justjajust peitti selän, musta huppari ja Snookipakkelit naamassa. Plus tytöllä on luonnostaan vetyperoksiidiblondi tukka. Hän ja hänen 3 bestistään ovat ainoita "muodokkaita" tyttöjä, kun taas kaikki muut luokan tytöt on vielä pikkulapsen näköisiä. Hän ei kuitenkaan kapinoi enempää kuin tavallinen teini, vaan käyttäytyy kotona kiltisti, ei haluisi edes kokeilla polttamista ja on maistanut vain minun lasistani pienen hörpyn punaviiniä. Hänellä on poikaystävä joka on 12v , ja he ovat olleet yhdessä puoli vuotta. Poika on tosi mukava, ja vaikuttaa oikeasti välittävänsä tyttätärestäni, ei vaan hänen ulkonäöstään. Käyvät yhdessä leffassa, syömässä ja halailevta ja pussailevat, eikä kumpikaan halua enempää.

Pitäisikö minun puuttua tytön käytökseen jotenkin?

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
12.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pukeutumiseen voit vaikuttaa, vai onko lapsella niin paljon hilloa, että tekee ostokset ilman sun mitään suostumusta? Ja jos on, miksi olet jo nyt sallinut ostaa, mitä itse haluaa?

Vierailija
2/14 |
12.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja miksi tuossa iässä pitää meikata?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
12.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alusvaatteiden ei kuulu näkyä, joten siihen puuttuisin.

Vierailija
4/14 |
12.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän 12v ei saa vielä meikata. Kaverien juhliin saa laittaa vain ripsiväriä.

Teemme yhdessä vaateostokset ja minä kieltäydyn ostamasta jos vaate on liian tyrkky.

Joskus lapsi on kimpaantunut ja vedonnut kuuluisalla lauseella "mutku kaaaikilla muillakii oooonnn!!" Niin olen siihen vain todennut että eikä ole ja etkä saa.

Pyrimme juttelemaan paljon miksi olen jostain jotain mieltä ja tyttö saa perustella kantojaan. Joskus kun hän on oikein kunnolla rauhallisesti ja fiksusti perustellut, olen muuttanut päätöstäni, mutta liian tyrkkyjä vaatteita ei saa laittaa päälleen.

Vierailija
5/14 |
12.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

antaa lasten pukeutua pikkuhuoriksi? Ei mene jakeluun ja mitä se lapsi sun viinilasillas tekee? Ei ole alkoholin aika vielä pitkään aikaa tuon ikäisellä. Meikki on ok, jos se on tyyliin hieman ripsaria ja huulikiiltoon. Muu on ihan turhaa.

Stringit tuon ikäisellä, just just. Ja oikein poikaystävä. Kai sä olet e-pillerit jo pikkumisulles ostanut?

Olet yököttävä äiti. Missä lapsen isä on? Eikö siltäkään löydy järjen hiventä päästä?

Vierailija
6/14 |
12.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ainoat asiat joihin sun tulee IMHO puuttua:

- koulussa tapahtuneet puhuttelut. Jos kielenkäytöstä tulee sanomista opettajilta (vai ymmärsinkö väärin) niin sinun pitää jutella siitä tyttäresi kanssa. Saada perille ettei se pelkkä kaunis kuori riitä, vaan pitää myös osata käyttäytyä ja puhua nätisti ainakin tietyissä tilanteissa

- tytön terveys eli huolehdi ettei palelluta itseään. Tässä auttaa se kun kerrot että jos paljas iho paleltuu, siihen tulee selluliittia. Hoikillekin. Ihan sama onko se totta vai ei, se tehoaa :) Eli napa ei saa paleltua

- sukupuolivalistus. Kuulostaa sellaiselta kiltiltä varhaisteinien "seurustelulta", mutta siitä huolimatta huolehdi, että tyttö tietää raskaudesta, ehkäisystä, seksistä, taudeista ja siitä miten pitää suhtautua omiin ja toisten haluihin.

- muodikkuus. napapaita, stringit ja matalat leggarit kuulostaa pari vuotta vanhalta tyyliltä. yritä ohjata tyttöä seuraamaan muotia muotina, ei vain "teini-muotina". Noissa vetimissä hän ei ole tyylikäs eikä persoonallinenkaan. Yritä vaikka kysellä blogeista ja tyylivinkkejä tms.

Vierailija
7/14 |
12.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ne tytöt, jotka lapsesi luokalla "ovat vielä pikkulapsen näköisiä" ovat saman ikäisiä kuin "muodokas tyttäresi".

Fyysinen kehitys ei tarkoita, että lapsesi olisi jotenkin muuten edellä luokan tyttöjä, ja siksi "ansaitsisi jo" tulla luokitelluksi teiniksi.

Vierailija
8/14 |
12.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

seurustella vakavasti puolen vuoden kuluttua. Myöskään kuvailemaasi vaatetusta en antaisi käyttää.

Vierailija
9/14 |
12.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin oman tyttäreni koulussa tyttäresi kuuluisi ulkonäkönsä perusteella pissis-ryhmään, jota muut tytöt ja myös monet pojat pitävät aika lailla surkeana porukkana. Esim, oma tyttäreni ei halua kaupasta mitään samaa vaatetta, joita on nähnyt tuon pissis-porukan päällä. Kaikki pissis-porukan tyhmät tempaisut menevät sen pikkiin, että pissiksiltä ei voi parempaakaan odottaa.

Vierailija
10/14 |
12.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Stringit? 12 vuotiaalla? Pitäisiköhän puuttua hmmm...

Vierailija
11/14 |
27.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puuttuisit tytön asioihin ei vitsi vie! 12 vee on lapsi vielä! Ei semmoset tartte miehiä rinnalle. Puutu hyvä ihminen..

Vierailija
12/14 |
24.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

12 vuotiaalla stringit??

Vierailija
13/14 |
24.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli jo 11 vuotiaana stringit ja poikaystäviä tuli ja meni, ihan perus meininki. Nyt olen 27-vuotias ja ihan tervejärkinen, 12-vuotias tyttö alkaa olemaan jo teini.

Vierailija
14/14 |
20.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uhah muna vaahto 69

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme neljä yhdeksän