Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lapsen kengät hävisi ekana päivänä päiväkodissa, hitto!

Vierailija
12.01.2012 |

Siis oikeesti. Ostin lapselle uudet Reiman pakkaskengät viikko sitten. Maanantaina aloitti uudessa päiväkodissa ja heti ekana päivänä kengät katosi. Samanlaiset ja saman numeroiset vanhat Reiman kengät on kyllä päiväkodin eteisessä, mutta kukaan ei tunnusta niitä omikseen. Hitto kun ottaa päähän. Monta päivää mä odotan kenkien löytymistä ennen kun ostan uudet? Ja entä jos kengät löytyy sen jälkeen? Onneks nyt ei oo paljoa pakkasta, niin lapsi on pärjännyt talvikumppareilla.

Ei mua se kenkien hinta harmita, mut v...ttaa kun selvästi joku on ne vienyt eikä viitsi tunnustaa. Nyt sit kai pitää uudet hankkia, jos vaan jostain löytyy.

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
12.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juuri äsken luin kun oli harmistunut jostain tuperästä ilmapallosta pihalla. Joku poika ei ollut antanut ap:n lapselle sitä ja siitäkös harmitus nousi. Ihan omituista hermostua moisesta. Kenkien vaihtuminen toki harmittaa mutta ei sitä nyt heti kannata ruveta ketään varkaaksi syyttämään. Naurettavaa !

Vierailija
2/17 |
12.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun tenavalla vaihtui kahdesti tarhassa kengät ja molemmilla kerroilla saatiin omamme takaisin. Niissä oli nimi vuoressa sisäpuolella mutta kun olivat Cittarin tusinatavaraa jota monet rivissä niin vahinko oli käynyt. Siinä kun kiireessä monta lasta pukemassa niin tälläinen on aivan mahdollista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
12.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

eikä huomattu. Olivat siis eriparia. Onneksi olivat samaa kokoa, mutta sivulla olevat koristeet oli erilaiset. No kyselin, kellä samanlainen sekapari, mutta ketään ei reagoinut, joten käytettiin sitten niin kenkiä lopputalven. Itse olin nimikoinut hyvin, toisten kengistä ei merkintää löytynyt. Siksi arvelin, että oisko mennyt sitten jossain mäkkärin pallomeressä vaihtoon tai kerhossa, jossa lapsia, joilla ei nimikointia tarvi olla.

Vierailija
4/17 |
12.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ilmoittavat vanhempia tarkastamaan lastensa kengät että nyt ovat jonkun kengät vahingossa vaihtuneet!

Sillä siitä selviää. Tai sitten otat ne käytetyt kengät ja kysyt niiltä lapsilta, että "kenen kengät nää on" niin saat "rosvon" aika nopsaan selville :)

Vierailija
5/17 |
12.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä tähän mennessä kaikki kadonneet vaatteet ja kengät myös palautuneet takaisin.

Vahingossa ovat päätyneet väärän lapsen päälle tai reppuun. Vanhemmat ovat palauttaneet tämmöiset vaatteet päiväkodille kun ovat huomanneet niissä lapsemme nimen.

Meillekin on muutaman kerran tullut lapsen repussa tai vaihtovaatekassissa vieraita vaatteita. Ollaan ne palautettu pk:lle heti kun ollaan huomattu.

Toivottavasti saat kengät takaisin :)

Vierailija
6/17 |
12.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja permanentti tussilla, ettei kukaan saa nimeä kengistä pois?

Itse merkkaan kunnolla vaatteet, että ne tunnistan.

Vierailija
7/17 |
12.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

tämän lapsen äidiltä teidän kengistä. Tuskin kehtaa valehdella päin naamaa.

Vierailija
8/17 |
12.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laita iso viestilappu päiväkodin eteiseen missä kyselet ystävälliseen sävyyn kenkien perään. Ovat tod.näk. vaihtuneet, ja pyydät palauttamaan teidän kengät. Laita vaikka vielä lapun alle tönöttämän vanhat kengät jotka eivät kuulu kellekään ja joku vinkki, että tällaiset on nyt ylimääräiset.

Kait nimikoit kenkäsi selvästi??

Vierailija
9/17 |
12.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä kylläkin palautuivat, yksiä vaihtuneita kenkiä lukuun ottamatta, kaikki tarha-aikana kadoksissa ollet/vaihtuneet varusteet. Toivottavasti sinunkin tavaroillesi käy yhtä hyvin.

Hermot tosin kerkisi itsellänikin mennä moneen kertaan, kun juuri hankitut kengät, hanskat, tms. olivat kadonneet ja joskus ehdin jo hankkia uudet tilalle, ennen kuin omat löytyivät. Lapset eivät katso niin tarkkaan, mitä päälleen naulakolta laittavat.

Meillä nuo ainoat kadoksiin jääneet kengät vaihtuivat vasta eskari-iässä. Huomasimme talvikenkäkauden lopulla, että pojan kengät olivat varmaan jossain vaiheessa vaihtuneet jonkun toisen kanssa - molemmilla oli ollut samanmerkkiset uudet kengät, mutta olen ihan varma, että meidän alkuperäisissä kengissämme oli ollut pojan nimikirjaimet (meille päätyneissä ei ollut nimeä/nimikirjaimia). Ehkä toisessa perheessä ei sitten vain ollut huomattu vaihtumista myöskään tai ollut välitetty asiasta, koska kengät olivat ilmeisesti vaihtuneet jo ihan uusina. Sanoin tarhalla, että meiltä löytyy ehkä jonkun muun kengät, mutta kukaan ei ollut kuulemma kaivannut niitä/huomannut omiensa vaihtumista. Koska kengät olivat vastavassa kunnossa omiemme kanssa, niin en sitten alkanut muilta vanhemmilta kysellä asiasta.

Vierailija
10/17 |
12.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä nimikoin kengät, ja isoin kirjaimin. Eskarilaisesa pn tässäkin kyse, joten luulisi jo erottavan omat vaatteet. Toki sanoin opettajalle asiasta ja on kysellyt lapsilta (ihan minunkin kuullen) kengistä ja lappu on myös eteisessä kenkien katoamisesta. Vielä ei kuitenkaan tulosta. Hitto miten ottaa päähän. En mä viiti tytölle niitä vanhoja kuluneitakaan ottaa sieltä tarhasta, vaikka kukaan ei tunnu niitä omistavan. Ja toisekseen meillä kun on tulossa toinenkin käyttäjä kengille, niin sikälikin varmaan uudet hankin.

Ap, jonka ketutus ei vaan ota laantuakseen.

Vierailija
11/17 |
12.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja onko ne vanhat samanlaiset nimikoitu?

Tosi hankala jos joku on vienyt ne kotiin eikä tuo takaisin. Tuo on iso ongelma joissakin päiväkodeissa. Siellä missä lapseni oli aikaisemmin, hävisi lähes joka päivä tavaraa ja niitä jouti etsimään (laittamaan lappuja ulko-oveen), mutta nykyisesä päiväkodissa on hävinnyt vain kaksi kertaa, nimikoidut, viimeisimmällä kerralla löytyi, ekalla ei löytynyt koskaan.

Vierailija
12/17 |
12.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap

Vierailija
13/17 |
12.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän harmituksen, ja jos kukaan ei niitä palauta, niin ei siitä oikein poliisiasiaakaan voi tehdä :)

Suosittelen todellakin merkitsemään kaikki hiemankin kalliimmat vaatteet ja kengät oikein kunnolla. Eri nimikirjaimet lappuun, lisäksi vielä ehkä sellainen ommeltava nimilappu ja jos mahdollista, niin esimerkiksi haalareihin ja kenkiin voi päälipuolellekin laittaa jonkun merkinnän, josta tunnistat vaatteen.

Kaikki eivät aina katsele haalareiden sisälle yms, mutta jos nimi on selvästi muillekin näkyvissä, niin harva kehtaa enää viedä lasta päiväkotiin toisen vaatteisiin pukeutuneena :)

Itse käytän sitä, että ompelen tai kirjoilen tms, jonkin selvän merkinnän myös vaatteen ulkopuolelle. Näin tunnistan myös itse vaatteen, kun näen sen jonkun muun yllä.

Vierailija
14/17 |
12.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sillon oli yhdellä tarhakaverilla samanlaiset, mut numeroa pienemmät kengät kun meidän tytöllä ja joka toinen päivä tyttö tuli liian pienissä kengissä kotiin. Sit kirjotin 2cm korkuisin kirjaimis kenkien kärkiin nimikirjaimet, niin johan alkoi omat kengät osua jalkaan :). Olihan ne kengät törkeen rumat sen jälkeen, mut eipä puristaneet!

Ymmärrän harmituksen, ja jos kukaan ei niitä palauta, niin ei siitä oikein poliisiasiaakaan voi tehdä :)

Suosittelen todellakin merkitsemään kaikki hiemankin kalliimmat vaatteet ja kengät oikein kunnolla. Eri nimikirjaimet lappuun, lisäksi vielä ehkä sellainen ommeltava nimilappu ja jos mahdollista, niin esimerkiksi haalareihin ja kenkiin voi päälipuolellekin laittaa jonkun merkinnän, josta tunnistat vaatteen.

Kaikki eivät aina katsele haalareiden sisälle yms, mutta jos nimi on selvästi muillekin näkyvissä, niin harva kehtaa enää viedä lasta päiväkotiin toisen vaatteisiin pukeutuneena :)

Itse käytän sitä, että ompelen tai kirjoilen tms, jonkin selvän merkinnän myös vaatteen ulkopuolelle. Näin tunnistan myös itse vaatteen, kun näen sen jonkun muun yllä.

Vierailija
15/17 |
12.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kirjoitan kengissä vielä permanentti -tussilla lapsen nimen myös kengänpohjiin, jos mahdollista. Sieltä sitä tekstiä ei ainakaan saa otettua pois. Plus kumppareissa isolla kumpparin vuoreen.

Etunimi ja sukunimen ensimmäinen kirjain mahdollisimman isolla vaan ja näkyvästi. Ainakin on helppo sanoa omiksi ja kotiuttaa, jos löytyy vieraan lapsen jaloista. Sama muissa vaatteissa.

Vierailija
16/17 |
12.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

... itse olen paitsi käyttänyt erilaisia maalikyniä ja tusseja kenkien yms merkkaamiseen, olen myös leikannut heijastinkankaasta nimikirjaimia ja liimaillut näitä vaatteisiin, myös sadevaatteisiin, ja erilaisiin kenkiin. Heijastinkangas löytyy kauppojen ompelutarvikehyllyistä, tarra valmiina. Tarttuu aika hyvin eikä irtoo juur pesussakaan -- onpahan vaatteissa lisäheijastimia samalla vaivalla.

Ja villa/trikoovaatteisiin olen ihan neulalla ja langalla kirjaillut nimikirjaimia. Ei pääse kukaan sanoon ettei oo merkattu :)

Kaikesta tästä huolimatta yhdet kesäsandaalit ja yhden marimekon sukkahousut, upouudet, jäivät sille tielleen päiväkodissa.

Vierailija
17/17 |
12.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kirjoittanut näkyvästi kenkiin lapsen nimen ja puhelinnumerosi niin kuin kuuluu?

Joku on ne vahingossa ottanut eikä huomaa, kun nyt on jotkut toiset kengät käytössä. Kyllä ne vielä esiin putkahtaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi neljä viisi