Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tulorajan ja veroprosentin nosto.

Vierailija
12.01.2012 |

Mikä sen tulorajan tulisi olla? Mahdollisimman omien vuositulojen mukainen vai korkeampi?

Tulorajako vaikuttaa veroprossaankin?

Eli voiko nostaa vain veroprosenttia vaikka näen että vuositulot ylittävät tulorajan ja siten välttyä lisäveron maksamiselta vai mitä teen?

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
12.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

vältyt mahdollisilta mätkyiltä, mutta palkasta pidätetään verot loppuvuonna lisäprosentilla kun tuloraja on ylittynyt.

Joten kannattaa tilata uusi verokortti jolloin verot menevät sen normiprosentin mukaan koko vuoden.

Vierailija
2/5 |
12.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voiko siis töissä palkanlaskija säätää sitä veroprosenttia läpi vuoden niin että vältyn siltä lisäprosentilta? Kun viimekin vuonna tuloraja ylittyi mutta sitä lisäprosentin mukaista ennakonpidätystä ei koskaan tullut, joskaan ei myöskään sitä matalaa alkuperäistä..

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
12.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voiko siis töissä palkanlaskija säätää sitä veroprosenttia läpi vuoden niin että vältyn siltä lisäprosentilta? Kun viimekin vuonna tuloraja ylittyi mutta sitä lisäprosentin mukaista ennakonpidätystä ei koskaan tullut, joskaan ei myöskään sitä matalaa alkuperäistä..

ei myöskään sitä matalaa alkuperäistä???

Palkanlaskija maksaa verot verokortin mukaisesti,ei sen pitäisi sitä itse säädellä.

Itselläni on käytössä kk palkkaraja,jos palkkani ylittää jossain kuussa tulorajani,menee lisäprosentilla ylimääräiset. Ja tämä on paljon kätevämpi kuin vuosittainen palkkaraja.

Vierailija
4/5 |
12.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse aion/joudun tilaamaan taas uuden verokortin. Nostan vuositulorajan noin 1000-1500 euroa korkeammaksi, kuin se todellisuudessa tulee olemaan. Näin veroprosentistani tulee hieman suurempi, ja todennäköisesti nostan sitä itse vielä 0,5 %:lla.

Tällä takaan sen, että loppuvuodesta ei mene lisäprosentilla ja sen, että en saa mätkyjä. Kuitenkin noin 1 %:n korkeampi veroprosentti ei palkassa tunni kauheasti.

Vierailija
5/5 |
05.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millä perusteella kk palkkaraja on parempi? Vaikka onkin säännölliset kk tulot niin silti tulee aina välillä lisiä ja bonuksia jotka sitten rokotetaan isommalla prosentilla. Kiva kun saa vaikka lomarahat niin ne menee sitten tyyliin 50% mukaan. Kun on yksi tuloraja niin kaikki menee aina samalla perus prosentilla. Itse otin esim. lopputilin ja minulta olisi verotettu monta sataa euroa ylimääräistä kk palkkarajan mukaisesti!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kuusi yhdeksän