Poikani on rikkonut koulussa ikkunan...
Ei ole jäänyt tästä kiinni. Poika ei myöskään tiedä minun tietävän, asia selvisi kun oli jättänyt chatin koneella auki.
Ilmottaisitteko koululle, jos saisitte tietää vastaavaa lapsistanne? Paljonkohan ikkunat maksaa? Mulla ei oo kyllä varaa nyt mihinkään ylimääräiseen!!! Jos rehellinen olen, niin tekisi mieli sivuuttaa koko asia - ihan jo perhesovunkin vuoksi.
Kommentit (18)
Tarina olisi liian pitkä täällä kerrottavaksi, mutta erinäisten tapahtumien vuoksii poika on ollut opettajien silmätikkuna jo muutenkin.
Voisinkohan ottaa asian jotenkin puheeksi pojan, mutten koulun kanssa? Eihän pojan tarvitse tietää, että koulussa eivät tiedä! Vai paljastuisikohan se kuitenkin lopulta?
En siis halua pakoilla vastuutani (miltä tämä eittämättä nyt kuulostaa), on vaan ollut niin paljon kaikkea muutakin tässä syksyn ja talven aikana. :(
Tästä ketjusta kun on nyt ilmoitettu eteenpäin.
mammat, kun eihän se pentu selvästikään ole turhaan silmätikku, jos hajottaa ikkunankin koulussa.
Eli ehkä kannattaisi nyt koko perheen tehdä asennemuutos. Lapsen ansaita takaisin menetetty luottamus sekä koulussa että kotona.
Ja kyllä niillä kouluillakin on vakuutuksensa, vai hajottiko poika ikkunan tahallaan? Silloin olet kyllä todellinen paskamutsi, jos jätät asian sikseen.
Eli siis jos ikkuna on hajonnut vahingossa, ei sitä tarvitse oppilaan korvata. Jos tahallaan, niin silloin sitä ei pidäkään sinun korvata, vaan lapsen itse. ELi lapsen säästötililtä vaan rahat veks, oppiipahan jotain. EHkä.
Vantaalla oppilaan vanhemmat joutuivat korvaamaan uuden ikkunan, vaikka vahinko olikin kyseessä. Toki koululla on vakuutukset, ja ikkuna menee siihen, jos syyllistä ei löydy. Ap, mahtaakohan joku muukin tietää kuin sinä ja poikasi... eli joku kyllä kertoo asiasta eteenpäin. Eli parempi on viimeistään sitten tunnustaa.
Joku asiasta tietävä tunnustaa opettajalle tai äidilleen. JOs asianomainen tunnustaa itse, ilman että muut kielivät, hän ansaitsee rehellisyydellään luottamuspisteet. Jos ei kerro itse.. eipä ainakaan ole syyttä suotta silmätikku.. :)
Enpä ihmettele, mistä tulevaisuuden rikolliset alkunsa saavat. Vanhemmat ihan samaa kaliiberia -"ei olisi mihinkään ylimääräiseen varaa nyt". Ei kuule kiinnosta, onko sulla varaa vai ei. Maksat ikkunan tai vakuutuksen omavastuun ja alat pitämään kakarallesi kuria.
laittaisin pojan itse tunnustamaan. Ja maksaisin kiltisti.
Ei se lasku sieltä heti tule.
Vantaalla oppilaan vanhemmat joutuivat korvaamaan uuden ikkunan, vaikka vahinko olikin kyseessä. Toki koululla on vakuutukset, ja ikkuna menee siihen, jos syyllistä ei löydy. Ap, mahtaakohan joku muukin tietää kuin sinä ja poikasi... eli joku kyllä kertoo asiasta eteenpäin. Eli parempi on viimeistään sitten tunnustaa.
takaa, silloin kaverini potkaisi vahingossa ikkunan rikki, eikä joutunut korvaamaan.
takaa, silloin kaverini potkaisi vahingossa ikkunan rikki, eikä joutunut korvaamaan.
mutta tämä tapahtuikin Espoossa..
jos se ikkuna rikkoutuu esim jalkapallosta, jonka joku potkaisee sinne, niin korvausvastuu riippuu siitä, että onko potkaisija sallitussa tai ehkä jopa käsketyssä puuhassa (ts liikkatunnilla tai sallitussa välituntipelissä) vai jossain kielletyssä puuhassa. Jos pallon potkaisee tai löy liikkatunnilla tai edes välkällä - jos pallopeluu välkällä on sallittu - vahingossa ikkunaan, ei tarvitse maksaa, koska koko toiminta tapahtuu koulun vastuulla. Jos sen sijaan sen potkaisee koulun jälkeen tai esim jäätyään pihalla pelleilemään kun muut ovat sisällä tunnilla, joutuu maksamaan.
Ap:n sijalla kyllä ensin puhuisin pojalle ja sitten koululle. Ja maksaisin sen ikkunan. En pystyisi elämään itseni kanssa muuten.
Ellei ole rahaa, maksaa tekemällä lumitöitä, leikkaamalla nurmikkoa yms...
t. yksi jonka lapsi oppi maksamastaan ikkunastaan..
ulkooven ikkunan.Opettaja soitti kotiin en nyt enää muista mitä maksoi,oli markka aikaan. Taisi olla useita satasia.
Mitä jos poikasi seuraavaksi esimerkiksi sytyttää koulun palamaan? Silloin ei enää puhuta pienistä korvaussummista. Ymmärrän kyllä tavallaan halusi sulkea silmät, mutta sinä olet aikuinen etkä minusta voi väistää vastuutasi. Pelkkä rikkoutuneen ikkunan korvaaminen ei riitä vaan olisi todella päästävä kiinni niihin syihin, miksi poikasi koulunkäynti takkuaa.
Enpä ihmettele, mistä tulevaisuuden rikolliset alkunsa saavat. Vanhemmat ihan samaa kaliiberia -"ei olisi mihinkään ylimääräiseen varaa nyt". Ei kuule kiinnosta, onko sulla varaa vai ei. Maksat ikkunan tai vakuutuksen omavastuun ja alat pitämään kakarallesi kuria.
näin!
-ope
Ei ole vakuutuksia
Teillä ei ole kotivakuutusta?
Jää kiinni, jos jää.
Kyllä ne koulun ikkunat saattaa olla hyvinkin kalliita.
Johtuu paljon ikkunan koosta ja asennuskin maksaa.
Laaja kotivakuutus on tarpeellinen kaikissa lapsiperheissä.
Menis kyl kotivakuutukseen, suosittelen ottamaan jos ei oo ei maksa paljon mitään.