Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Arkipäivää yläasteella

Vierailija
11.01.2012 |

oli mulle se, että mua noin puoli metriä pidempi ja leveämpi korsto, poika siis, tuli korvan juureen kähisemään että mä tapan sut kun näen koulun ulkopuolella.

Esimerkiksi. Paaaaljon muutakin, mutta tämä erityisesti on jäänyt mieleen. Että jos nyt joku täällä työpaikalla tulisi niin sanomaan. Tai joku mun lapselle.

Ja se oli ihan arkipäivää. Mietin siinä tilanteessa vain, että ok, et näe mua koulun ulkopuolella.

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
11.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

lause jäänyt mieleen, kun koulun "kovin" tyttö tuli istumaan mun nenän eteen, killitti aikansa ja sanoi sitten suureen ääneen että voi vittu sä oot ruma.

Minun piti siihen sitten vain nyökätä ja parikymmentä tyttöä nauroi.

Mustelmat on parantuneet paljon helpommin kuin lauseet.

ap

Vierailija
2/11 |
11.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanot tuollaiselle että sinäkö räkänokka ja naurat päälle. Yläasteella ei muuten ole mitään korstoja vaan karvattomia honteloita pikkupoikia

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
11.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

että minä olin se luokan lyhin alipainoinen rääpäle.

Minä sain turpaani, ihan oikeasti turpaani näiltä ihmisiltä. Nyrkillä. Ja suullisesti.

Ei mulla ollut itsevarmuutta, se oli hajotettu pieniin murusiin.

Ei ole silti enää.

ap

Vierailija
4/11 |
11.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja opettajat pelkäsivät. Ja soittelivat yh-äidillemme, että kuinka hän pärjää pojan kanssa ko se on niin pelottava... no hyvin pärjäs. Eihän se äidille ollu pelottava :D

Mutta keskittyi kyllä koko yläasteen ajan opettajien kiusaamiseen.

Vierailija
5/11 |
11.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ette tee rikosilmoitusta?

Poliisi hoitaa työnsä kyllä.

Ei tappouhkaus ole leikin asia.

Vierailija
6/11 |
11.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällähän joku isä kertoi eilen menneensä eilen kouluun puhuttelemaan jonkun poikansa kiusaajan, niin sai kauheet ryöpyt niskaansa.

Mikei vanhemmat puolusta lapsiaan?

Vierailija
7/11 |
11.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap siis kertoo omia koulukokemuksiaan? Tuskin kukaan opettaja/avustaja olisi noin munaton, kyllä yläastelaisillekin saa sanottua kun vain yrittää ymmärtämisen kautta.

t: luokanvalvoja ja englanninopettaja

Vierailija
8/11 |
11.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

No joo. Pitäskö sun puhua tai olis pitäny puhua jollekin aikuiselle tästä asiasta

Vierailija
9/11 |
12.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

tämä tapahtui 70-80 -luvuilla. En puhunut kenellekään. Opettajat näkivät ja tiesivät ja silti mitään ei tehty, joten lapsen järjellä ajattelin, ettei asialle mitään kuulukaan tehdä.

Jos oli näkyviä mustelmia, niin sen verran luokanvalvoja vaivautui, että pisti minut ja lyöjän kättelemään ja kaikki oli taas hienosti.

ap

Vierailija
10/11 |
12.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanot tuollaiselle että sinäkö räkänokka ja naurat päälle. Yläasteella ei muuten ole mitään korstoja vaan karvattomia honteloita pikkupoikia

Siitä taitaa olla melko pitkä aika, kun sinä olet viimeksi ollut yläasteella kun muistikuvasi ovat noin himmentyneet.

Etkö todella tiedä, että 15-vuotiaat ovat hyvinkin aikuisen kokoisia, eikä parimetriset, satakiloiset korstot ole mitenkään harvinaisia, vaikka kieltämättä voivat karvattomia olla - luulisin, en tiedä.

Yläasteen opettajilta vaaditaan nykyään todella rautaista itsetuntoa. Turha sinne on mennä, jos kommentti "v**tu kun sinä olet ruma"-kommentti itkettää. Siinä voi vaan ystävällisesti ilmoittaa, että tässä iässä sillä ei ole enää mitään väliä, vaikka olisi rumakin tai jotain muuta vastaavaa.

Vierailija
11/11 |
12.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

vielä kerran: puhun omista kouluajan kokemuksistani. En ole opettaja.

ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yksi viisi