Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kun ei osata käyttäytyä lentokoneessa...

Vierailija
11.01.2012 |

Jos tiskillä sanotaan, että nyt paikat ne ja ne ekaksi niin miksei niin voi tehdä? Sitten seistään siellä typerinä lippu kädessä, kun ei osata lukea edes niiden istuimien yläpuolella olevia merkkejä.

Ja kun se paikka vihdoin tyhmimmällekin löytyy, heitä se takkisi ja muut tavarat heti ylös äläkä länttää persettäsi vain siksi, että nouset minuutin päästä taas ylös.

Ja ihan oikeasti, sen kännykän voi sammuttaa jo lähtöportilla eikä näpytellä siihen koneessa niin, ettei paikalleen kerkiä. Varmasti sinulle tärkeät kontaktit tietävät sinun olevan lentokoneessa, vai?

terveisin useita reittilentoja vuosittain lentävä ulkosuomalainen

Kommentit (29)

Vierailija
21/29 |
11.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei sen puoleen, en vaihtaisi noin lyhyellä ajalla missään!

Helsinki-Vantaalla nyt vaihtaisi lyhyemmässäkin ajassa, jos vaan kaikki sujuu hyvin. Esimerkiksi Riikan kentällä puolen tunnin vaihtoaika tuntuu pitkältä, kun kävely portilta toiselle vie noin viisi minuuttia, eikä kenttä edes ole sieltä minimaalisimmasta päästä. Taidat olla niitä, jotka eivät selvitä mitään etukäteen ja pyörivät sitten siellä kentällä sormi suussa?

Vierailija
22/29 |
11.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

laskee selkänojat alas heti kun kone irtoaa maasta. Kyseessä usein muutaman tunnin lento. Kyllä sen jaksaa istua suorassa. Ajattelisitte vähän takana istuvia. Ne istumapaikat on nykyään niin kauhean ahtaita. Minä piruuttani potkin ja tönin "vahingossa" jatkuvasti näitä selkänojan turhaan laskijoita.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/29 |
11.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helsinki-Vantaalla nyt vaihtaisi lyhyemmässäkin ajassa, jos vaan kaikki sujuu hyvin. Esimerkiksi Riikan kentällä puolen tunnin vaihtoaika tuntuu pitkältä, kun kävely portilta toiselle vie noin viisi minuuttia, eikä kenttä edes ole sieltä minimaalisimmasta päästä. Taidat olla niitä, jotka eivät selvitä mitään etukäteen ja pyörivät sitten siellä kentällä sormi suussa?

tuossa sun tekstissäsi on vain se pieni sana "jos" joka paljastaa ettet ole lentänyt paljoa. puolen tunnin vaihtoajalla pääset hyvällä tsägällä vaihtamaan jouhevasti. sään, lakon tai sen uhan tai ihan minkä muun syyn tahansa vuoksi lento voi myöhästyä sen 10 minuuttia ja monesti myöhästyykin. fiksu matkustaja osaa ottaa tämän huomioon eikä tee turhan tiukkoja vaihtoja varsinkin maailman isoissa metropoleissa joissa terminaalien väliset etäisyydet ovat enemmän kuin T1 ja T2 väli!

Vierailija
24/29 |
11.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen niitä ihmisiä, joita on eniten häirinnyt aikuiset, juuri ne juopuneet aikuiset.

Olen muuten menossa kohta 1,5-vuotiaan lapsen kanssa ekaa kertaa lentokoneeseen. Vinkkejä?

Vierailija
25/29 |
11.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuossa sun tekstissäsi on vain se pieni sana "jos" joka paljastaa ettet ole lentänyt paljoa. puolen tunnin vaihtoajalla pääset hyvällä tsägällä vaihtamaan jouhevasti. sään, lakon tai sen uhan tai ihan minkä muun syyn tahansa vuoksi lento voi myöhästyä sen 10 minuuttia ja monesti myöhästyykin. fiksu matkustaja osaa ottaa tämän huomioon eikä tee turhan tiukkoja vaihtoja varsinkin maailman isoissa metropoleissa joissa terminaalien väliset etäisyydet ovat enemmän kuin T1 ja T2 väli!

tosin Euroopassa, jonka kentät eivät tosiaan ole verrattavissa mihinkään Hongkongiin tai muihin oikeasti isoihin kenttiin. Joka tapauksessa, tuolla Riiassa ja Wienissäkin on onnistunut puolen tunnin vaihdot ihan loistavasti ja odotteluaikaakin on jäänyt. Sinusta en tiedä, mutta minä valitsen mieluummin lyhyen vaihdon kuin parin tunnin vaihdon. Ja niihin kohteisiin mihin olen milloinkin lentänyt, vaihtoehdot ovat olleet tyyliin puolen tunnin vaihto ja neljän tunnin vaihto. Mulla on muutakin tekemistä kuin kökkiä kentällä.

Vierailija
26/29 |
11.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

noustaan siihen käytävälle jonottamaan heti kun laskun jälkeen turvavyövalo sammuu. Mikä helevetin kiire sieltä koneesta on pois. Onkos joku joskus jäänyt sinne lukkojen taakse? Mä en ymmärrä tätä jonotamista. kun tavaroita täytyy kuitenkin sitten odotella.

ekan kerran lennät 30 min koneenvaihtoajalla, niin opit tuon jutun ymmärtämään. :)

no eipä siinä koneesta kiirehtiminen auta yhtän mitään, jos kuljetus terminaaliin on bussilla.

Kun itse tulen koneeseen, takki on jo käsivarrella ja nakkaan sen saman tien ylös, isken perseeni penkkiin ja laitan käsimatkatavaran edessä olevan penkin alle (jos ei ylös). Aikaa em. manöövereihin ei mene montaa sekuntia.

Vierailija
27/29 |
11.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

tosin Euroopassa, jonka kentät eivät tosiaan ole verrattavissa mihinkään Hongkongiin tai muihin oikeasti isoihin kenttiin. Joka tapauksessa, tuolla Riiassa ja Wienissäkin on onnistunut puolen tunnin vaihdot ihan loistavasti ja odotteluaikaakin on jäänyt. Sinusta en tiedä, mutta minä valitsen mieluummin lyhyen vaihdon kuin parin tunnin vaihdon. Ja niihin kohteisiin mihin olen milloinkin lentänyt, vaihtoehdot ovat olleet tyyliin puolen tunnin vaihto ja neljän tunnin vaihto. Mulla on muutakin tekemistä kuin kökkiä kentällä.

mulla kun ei ole enää matkustaessa kiire mihinkään, koska olen oppinut ettei se välttämättä vie minua perille nopeammin.

Vierailija
28/29 |
11.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuossa sun tekstissäsi on vain se pieni sana "jos" joka paljastaa ettet ole lentänyt paljoa.

Kysymys onkin siis taas kisasta siita, kuka on kokenein lentomatkustaja? Competing much? ;)

Relatkaa, siten kaikilla on mukavampaa. Se lentokone ei ole nayton paikka siita, kuka on matkustanut eniten, niin, lentokoneessa. Se on ihan vaan kulkuvaline, jossa toki ystavallinen ja muut huomioiva kaytos on paikallaan - ihan niinkuin muuallakin elamassa.

Ja niin, noissa huonon kaytoksen kuvauksissa (esim. kyvyttomyys jonottaa rauhallisesti ja odottaa omaa vuoroaan) ei ole mitaan erityisen suomalaista - muuta kuin ehka se syy taas kerran painaa alas omaa kansallisuuttaan.

Matkustaminen, lentomatkustus mukaanlukien, on ihan riittavan epamukavaa ilman ylimaaraista kireytta ja itseaan ylikorostavia ihmisia. Koetetaan matkailla sovussa, se jos mika kertoo aidosta sivistyksesta ja tottuneisuudesta liikkua ihmisten parissa. ;)

Vierailija
29/29 |
11.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun edessä istuva ensi töikseen junttaa penkkinsä makuuasentoon ja kierii, pyörii ja häärää siinä osaamatta kuitenkaan nukkua. Tee siinä sitten töitä läppärin kanssa kun Janniyessican kauneusunet kutsuu.

Niin ja lentoasemilla on useimmiten tilavat, siistit vessat joissa voi aivan hyvin käydä lentojen välilläkin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi viisi viisi