Tarkottaako toi kotitalousvähennys sitä, että
saadaan verottajalta takaisin 60% viime vuonna teetetystä työstä?
Eli jos homma maksoi 1000€, niin saadaan 600€ takaisin vai mitä?
Kommentit (8)
Jos työ maksaa tonnin, voit vähentää 600. Ja todellinen rahallinen hyöty on sun veroprosentin verran siitä kuudestasadasta.
Vaan nimenomaan 60 % tulee takaisin veronpalautuksena. Vähenyksessä on omavastuu, jonka osalta ei saa palautusta. Ja katto. Lisäksi sekä katto että prosentti pienenivät tänä vuonna. Oliko 40 % nyt?
600 tulee takaisin sillä se summa vähennetään maksetuista veroista.
elii 500 e vähennetään verosta. Ei siis vero% vaikuta.
Jos työ maksaa tonnin, voit vähentää 600. Ja todellinen rahallinen hyöty on sun veroprosentin verran siitä kuudestasadasta.
mun veroprosentilla saadaan 432€ takaisin vai?
Vaan saatte takaisin about 2400. Jos tuo on työn osuus ja muut ehdot täyttyy. Ja tämä viime vuonna teeteystä työstä.
Vaan saatte takaisin about 2400. Jos tuo on työn osuus ja muut ehdot täyttyy. Ja tämä viime vuonna teeteystä työstä.
Nykyään kotitalousvähennys 45%. Jos työ maksaa 1000e - omavastuu 100e. 900e siitä 45% on 405e. Josta ei tarvi maksaa sun veroprossan mukaista veroa. Eli 405e ja siitä veroprossasi esim. 25% = Saat 100e takaisin 1000e työstä.