Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitä te hyväksytte teineiltänne?

Vierailija
11.01.2012 |

Mut on kasvatettu tosi kovalla kurilla ja alistamisella eikä omia mielipiteitä saanut olla eikä ainakaan tuoda julki.

Meillä on tietyissä asioissa tiukka kuri, esim. siinä ettei kylillä luuhata, tupakkaa eikä alkoholia ei käytetä. Ei sen puoleen, kumpikaan ei ole vielä ainakaan edes kiinnostanut.

Mun ja miehen vanhemmat kuitenkin paheksuvat äärimmäisen paljon, kun lapset tappelevat keskenään, juoksevat ja huutavat yläkerrassa. Teinin huone on on myös ylitsepääsemätön ongelma heidän mielestään. Siivoaa kerran viikossa, että sinne pääsee imuroimaan ja moppaamaan, mutta ei se kauaa siistinä pysy, on kuin pommi olis räjähtänyt siellä. Meillä lapset saavat sanoa mielipiteensä, kyseenalaistaa vanhempansa. Meillä tapellaan läksyjen tekemisestä, siitä onko teini ruma vai ei, saako pakkasesta syödä taas jäätelöä, pitääkö sisarukset ottaa myös huomioon jne. Mutta mitään tuollaista ei saisi olla.

Teenkö mä nyt hallaa lapsilleni, kun kaiken hoidan oikeastaan ihan päinvastoin kuin vanhempani? Tuleeko heistä jotain sarjamurhaajia tai mummonpotkijoita sen takia, kun mut on kasvatettu maanmatokseksi ja mä haluan epätoivoisesti toisenlaista elämää lapsilleni?

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
11.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kotiintuloajat on, tietokoneet sammuu tiettyyn aikaan, kerran viikossa siivoovat huoneensa ja lakia pitää noudattaa.

Muuten asiat menee omalla painolla, kaikesta voidaan kesustella ja neuvotella.

Vierailija
2/3 |
11.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta lähtökohta on se, että pahasta on sekä liikaa kuria ja liian vähän kuria. Teini tarvitsee vielä rajat, mutta ei liian tiukkoja.

Jo nyt pienemmillä lapsilla on sääntönä, että omat jäljet pitää siivota ja sisarukset huomioida. Eiköhän tästä pidetä kiinni jatkossakin. Mutta jokaisella ihmisellä on oma tahtonsa ja kyllä sen kertoa saa - kunhan ei tee sitä loukkaavalla tavalla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
11.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielenilmaisut sallin, haistattelua ja silmille hyppimistä en.