Uskaltaisitko antaa 11v tytön olla yksin kotona
noin 2 tuntia koulun jälkeen, ennen kuin vanhemmat tulee kotiin.
On reipas ja fiksu.
Kommentit (7)
Ja pari tuntia?
Tottakai, pakkohan se on. Noin isojen lasten pitää pärjätä yksin pidempikin aika. Ei tulis mieleenkään hommata noin isolle lapselle jotain hoitajaa noiden iltapäivien takia. Meillä lapsi voi olla 5 h yksin kotona kun pääsee klo 12 ja minä kotiudun viinä viiden aikaan.
millaisia ohjeita olette antaneet lapselle, esim oven avaamisesta, toiminnasta hätätilanteessa.
ap
Meillä on ekaluokasta asti treenattu tuota yksinoloa 30min-2h ja hyvin sujuu.
Tietää mitä saa tehdä ja mitä ei.
Ovea ei avata ja kavereita ei tule ennen kuin minä tulen kotiin.
- Ovea ei avata vieraille (näkeekö jostain ikkunasta, kuka ovella on?).
- Hätänumero pitää olla tiedossa, ja toimintaohjeet mm. tulipaloa varten.
- Koulun jälkeen soitto vanhemmalle, sitten välipala, (sitten koira ulos tms.) sitten läksyt. Sit alkaa vapaa-aika.
- Kavereita saa tulla, heille myös välipalaa jos tarvetta. Nettiä saa käyttää mut vain tuttuja sivuja. (Törkysuodatin on asennettu.)
- Kavereille saa mennä, mut siitä pitää ilmoittaa vanhemmalle.
- Jos on jotain kysyttävää, niin lapsi voi heti soittaa vanhemmalle.
jopa jättää mieheni yhsin kotiin 4 tunniksi kun olin töissä vähän pidempään. Ei mitään pahempaa sattunut ainakaan tuolla kerralla.
pyolella ei koira ole millään lailla hallinassa. Myös pienet koirat haukkumallaym. provosoivat muita koiria.
- Ovea ei avata vieraille (näkeekö jostain ikkunasta, kuka ovella on?).
- Hätänumero pitää olla tiedossa, ja toimintaohjeet mm. tulipaloa varten.
- Koulun jälkeen soitto vanhemmalle, sitten välipala, (sitten koira ulos tms.) sitten läksyt. Sit alkaa vapaa-aika.
- Kavereita saa tulla, heille myös välipalaa jos tarvetta. Nettiä saa käyttää mut vain tuttuja sivuja. (Törkysuodatin on asennettu.)
- Kavereille saa mennä, mut siitä pitää ilmoittaa vanhemmalle.
- Jos on jotain kysyttävää, niin lapsi voi heti soittaa vanhemmalle.
mun kymmenvuotiaskin on usein yksin kotona. On reipas ja fiksu.