Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mua jotenkin häiritsee tapa puhua kaksosista.

Vierailija
10.01.2012 |

Siis ilmaisutasolla näin: "Heillä on kaksi lasta ja kaksoset". Tai "perheeseen kuuluvat kaksospojat".

Minulle syntyi ensin kaksoset ja myöhemmin vielä syntyi "yksönen". Minä sanon aina, että minulla on kolme lasta. Mitään tarvetta ei ole niputtaa kahta lasta, vaikka sattuivatkin syntymään samaan aikaan.

Tajusikohan kukaan.. no pieni murhe tämä mutta vain ärsytti kun taas eilen törmäsin tähän katsoessani dokumenttia sijaisperheistä ja siellä oli lueteltu sijaislapset ja sitten loppuun "sekä biologiset kaksoset". Miksei voinut laittaa että sekä kaksi biologista lasta?

Anteeksi, menkat kiusaavat kun tämä nyt näin vaivaa :-p

Kommentit (2)

Vierailija
1/2 |
10.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja arvaa miltä tuntui kun pienenä puhuttiin puolikkaista!

eli siis olen kaksonen.

Vierailija
2/2 |
10.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkäpä ne kaksoset niputetaan siksi, että ne vähän niin kuin "kuuluu yhteen". Olet ollut kaksi kertaa raskaana ja sinulla on kaksi synnytystä. Ekalla kerralla synnytit yhden ja toisella kertaa ne KAKSOSET.

Mitä jos sinulta kysytään, että onko nuo lapset kaksoset? Kiellätkö ja sanot, että ei kun minulla on kolme lasta, joista kahdella on sama syntymäpäivä?

Meillä on lähipiirissä perhe, jossa on neljä lasta, kaksi "yksöstä" ja sitten kaksoset. Kyllä tämä perhe ainakin omassa puheesaan sujuvasti niputtaa kaksoset silloin, kun se on aiheellista. Lapsilukua kysyttäessä äiti sanoo, että heillä on neljä lasta, joista nuorimmat on kaksoset. Olen pitänyt sitä aina ihan normaalina tapana.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla