Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Neulojat! Apuja kaipailen ov

Vierailija
10.01.2012 |

Miten paljon palmikkoneule kutistaa neuletta? Teen tytölleni neulepaitaa ja olen jo neulonut takakappaleen. Takakappaleen neuloin pelkkää ainaoikeaa. Jos aloitan etukappaleen samalla silmukkaluvulla ja neulon joustinta ensin saman verran kuin takakappaleessa. Sitten ajattelin jatkaa neulomista niin, että teen ainaoikealle pohjalle muutamia palmikoita. Täytyykö minun lisätä silmukoita joustinneuleen jälkeen, että työ pysyy samanlevyisenä?

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
10.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten paljon palmikkoneule kutistaa neuletta? Teen tytölleni neulepaitaa ja olen jo neulonut takakappaleen. Takakappaleen neuloin pelkkää ainaoikeaa. Jos aloitan etukappaleen samalla silmukkaluvulla ja neulon joustinta ensin saman verran kuin takakappaleessa. Sitten ajattelin jatkaa neulomista niin, että teen ainaoikealle pohjalle muutamia palmikoita. Täytyykö minun lisätä silmukoita joustinneuleen jälkeen, että työ pysyy samanlevyisenä?

mutta ihan mahdotonta sanoa kuinka paljon tietämättä käyttämääsi palmikon mallia.

Kyllä se palmikko vähän vetää kasaan.

Vierailija
2/4 |
10.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun se palmikkoneule vetää kuitenkin kasaan jonku verran

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
10.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos katsoisit malliksi jotain sellaista neuleohjetta, jossa on yksi kappale sileää ja toinen palmikkoa, näet eron jos sitä on. Tai sitten voit tehdä ensin riittävän suuren mallitilkun.

Minun käsitykseni mukaan palmikko ei kutista neuletta, sama silmukkamäärä riittää.

Vierailija
4/4 |
10.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Simppeli 4-6 kuuden silmukan palmikko jos niitä ei ole kovin montaa ei varmaan paljon vaikuta mutta leveämmät useamman kierron palmikkokuviot tai jos noita palmikoita on vaikka 6 rinnakkain kyllä kiristävät neuletta.