Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Juotiin viikonloppuna 50 € (Alkossa) maksanutta samppanjaa

Vierailija
09.01.2012 |

Ekaa kertaa join jotain tällaista kalliimpaa viiniä / samppanjaa. Täytyy sanoa, että helmiä sioille. Ei tällaisen taviksen suu tunne eroa 10 euron kuohuviinin ja 50 euron samppanjan välillä :(

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
09.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me oltiin uusivuosi virossa ja marketista ostettiin 4e maksanut samppakalja ja niin oli hyvää että (oikeasti hyvää)

Vierailija
2/16 |
09.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ostettiin viimeksi ulkomailta kallista shampanjaa ja oli kyllä suuri pettymys,en tykännyt yhtään.

Joten ostan jatkossakin niitä 10-20e maksavia kuohareita,parempaa mun makuuni :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
09.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuin 10 € kuoharia, mutta ei kaikki shampanjat minustakaan ole hintansa arvoisia.

Vierailija
4/16 |
09.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Veuve Clicquot maistui hyvälle eli oli sen 30e arvoinen, kun sitä joskus juotiin..

Vierailija
5/16 |
09.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ostettiin viimeksi ulkomailta kallista shampanjaa ja oli kyllä suuri pettymys,en tykännyt yhtään.

Joten ostan jatkossakin niitä 10-20e maksavia kuohareita,parempaa mun makuuni :)

Kuivat ja voimakkaat shampanjat on opittu maku siinä missä sinihomejuustot ja vastaavat. Jos ei ole totuttanut makuaistiaan kuiviin viineihin, niin varmasti halvemmat ja makeammat kuohuviinit maistuvat paremmilta.

Vierailija
6/16 |
09.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kerran Atlantin yli ja koneessa tarjottiin Taittingeria minkä jaksoi juoda. Se oli ehkä parasta samppanjaa mitä on tullut juotua.

Vierailija
7/16 |
09.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta nämähän ovat niin makuasioita. Mulle kalliimpi samppanja maistuu paljon, paljon paremmalle kuin edullisempi kuohari, mutta itse en sitten taas maista sitä ihanuutta kalliissa, käsintehdyssä suklaassa. Ihan oikeasti syön mieluummin sitä halveksittua pandan juhlapöydän konvehtia kuin hienoja suklaita.

Vierailija
8/16 |
09.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen saanut lahjaksi sekä Suomesta että ulkomailta ihanaa käsintehtyä suklaata, vaikka minunkin suosikini oli joskus Fazerin sininen. Nyt ostan hyvää (kallista) suklaata itsekin hemmotteluhetkiin. Mättöfiiliksen käy halpissuklaa.

mutta nämähän ovat niin makuasioita. Mulle kalliimpi samppanja maistuu paljon, paljon paremmalle kuin edullisempi kuohari, mutta itse en sitten taas maista sitä ihanuutta kalliissa, käsintehdyssä suklaassa. Ihan oikeasti syön mieluummin sitä halveksittua pandan juhlapöydän konvehtia kuin hienoja suklaita.

Vierailija
9/16 |
09.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta en silti ole havainnut mitään mainittavaa laatueroa aitojen samppanjoiden ja minusta hyvän makuisten kuivien kuohuviinien (esim. tämä http://www.alko.fi/tuotteet/fi/008219 ) välillä. Aina välillä kuitenkin sitä ehtaa tavaraakin ostetaan, sillä ajatuksella et jos maku viinien suhteen on muuttunut/kehittynyt/jotain.

Vierailija
10/16 |
09.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

sillä siivottiin parvekkeelta lasia ja jäistä skumppamössöö, kun sinne unohtunut puteli pääsi jäätymään. Poks...

Vierailija
11/16 |
09.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli voivat olla samanmakusia, toinen myydään kuohuviininä, toinen samppanjana.

mutta en silti ole havainnut mitään mainittavaa laatueroa aitojen samppanjoiden ja minusta hyvän makuisten kuivien kuohuviinien välillä.

Vierailija
12/16 |
09.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuohuviinin ja samppanjan ero voi olla vain pari kilometriä

Kuka hullu alkaisi tekemään kuohuviiniä parin kilometrin päässä sieltä, missä saa paremmin myyvän nimen?

Vierailija
13/16 |
09.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma suosikkini on Veuve Clicquot (a.k.a. Keltainen Leski). Sen kyllä varmasti erottaa kympin tai jopa parin kympin kuohareista. Toisaalta, Alkossa myydään myös huonolaatuisempi samppanjoita, jotka ovat joskus jopa surkeampia kuin kunnolla valmistetut kuoharit.

Aidossa samppanjassa jälkimaku on paljon viipyvämpi kuin kuoharissa ja siinä selvästi erottaa tynnyrin mausteisuuden pehmeämpänä.

Vierailija
14/16 |
09.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joissanhan se raja menee, yksi viinitila on samppanja-aluella, viereinen ei. Ja lobbareilla riittää töitä.

Kuohuviinin ja samppanjan ero voi olla vain pari kilometriä

Kuka hullu alkaisi tekemään kuohuviiniä parin kilometrin päässä sieltä, missä saa paremmin myyvän nimen?

Vierailija
15/16 |
10.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aidossa samppanjassa jälkimaku on paljon viipyvämpi kuin kuoharissa ja siinä selvästi erottaa tynnyrin mausteisuuden pehmeämpänä.

Ap

Vierailija
16/16 |
10.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Louis Massing Brut Reserveä, ja on sanottava, että se ei todellakaan ollut sen 24 euron arvoista, mitä se maksoi! Aivan halpiskuoharin synteettinen maku puski tosi vahvasti läpi.

Olen pari kertaa ostanut Chandon & moetà ja on sanottava, että se on ihan ok. Maksaa 50 euroa, eikä siinä nyt ole mitään erityisen hyvää, mutta ei myöskään yhtään mitään mikä ärsyttäisi.

Jos tietäisin kuoharin jonka maku on hyvin lähelle tätä, niin voisin ostaakin, mutta mistäs sen osaa pullon perusteella arvioida...

Nyt olen ajatellut Nicholas Feuilliattea (vai miten se ny kirjoiteATATAN), kun kohta on synttärit. Se on kans jotain 30-50euroa, en nyt muista tarkalleen. Toiv on paremman makuista kun tuo Louis Massing.