Kuin olisi ötökkä purrut, kaksi pientä reikää iholla.
Huomasin tänään töissä että käteeni oli ilmestynyt ihan kuin jokin puremajälki.
Kaksi pientä reikää noin sentin etäisyydellä toisistaan. Aamulla kohdat olivat vähän turvoksissa mutta nyt ei mitään..
Olen kaupassa töissä, tosin en käsittele hedelmiä tai mitään vaan pelkästään kassalla.
En ole huomannut mitään puremaa mutten kyllä ole huomannut satuttaneenikaan itseäni.
Mikä teillä tulisi mieleen?
Kommentit (14)
Ei ole tullut mitään oireita, varmaan joku kirppu tms
luin kanssa että käärmeenpurema täsmäis mutta kuinka oisin voinu saada töissä käärmeenpureman? :D
Ja siis nyt ne reiät vaan on tuossa , ei oo turvonnu enää eikä punota tai mitään ja olo on mitä mainioin!
Mietin vaan että onpas kummallista.
Tuo kirppu taas mietityttää, koska olin tekemisissä koiruliinin kanssa viikonloppuna, voisiko siltä sitten jotain olla saanut ja nyt vasta tulee oireita.
lintukirpulta. Niitä voi kulkeutua sisään lemmikkien mukana. Tosin talviaikaan se tuntuu oudolta.
Sitä paitsi lintukirput eivät kuole pakkasessakaan.
lintukirpulta. Niitä voi kulkeutua sisään lemmikkien mukana. Tosin talviaikaan se tuntuu oudolta.
Olen koittanut nyt vähän lueskella noista lintukirpuistakin..
Voiko lintukirpun puremana muka olla vain kaksi
hyvin pientä reikää iholla vieretysten?
Ja jos olin koiran kanssa tekemisissä perjantaina niin kestääkö siinä sitten näin kauan ennenkö mahdollinen öttiäinen puree?
Ja tämä ei kutise, eikä mitään!
tulee mieleen luteet. Limtukirpun puremat kutiaa aivan sairaasti joten jos sulla ei kutia, niin ei ole kyseessä lintukirppu.
että tämä olisi luteen aikaan saannoksia, niin
millaisiin toimenpiteisiin silloin pitäisi ryhtyä?
että tämä olisi luteen aikaan saannoksia, niin
millaisiin toimenpiteisiin silloin pitäisi ryhtyä?
tarkkaile, milloin puremia tulee ja miten ne esiintyvät. jos tämä toistuu ja jos merkit viittaavat edelleen luteeseen, niin se se sitten on. luteet ovat yleistyneet suomessa räjähdysmäisesti, eikä luteiden esiintymisellä ole mitään tekemistä esim. asunnon siisteyden tms. kanssa.
luteita epäiltäessä yhteys isännöitsijään. vuokralaisella on ilmoitusvelvollisuus, joten älä epäröi. isännöitsijä sitten kutsuu tuhohyönteisten torjujat paikalle jos ja kun tarvis.
puremajälki isompi. Lintukirppu puree nimenomaan lähekkäin ihmiseen. Puree, toteaa huonoksi ja kokeilee onneaan parin sentin tai jopa sentin vierestä.
Sattuuko olemaan kaarmelemmikki?