+++KERTUT KESÄKUUN Lauantaina+++
huomenia kaikille :)
Kommentit (18)
kävin vaan aiemmin tekemässä tuon aloituksen mutta en sitten kerennytkään kirjoittelemaan enempää :)
on ollut tosi hiljainen aamupäivä täällä, kaikki taitavat olla isänpäivä ostoksilla :)
mitäs löysitte?
minä hommasin sillon viikko sitten sen south park ison mukin/tuopin ja bermuda alushousut joissa painatus: i´m the daddy
tänäänkään ei oo paljoo yökötyttänyt..paitsi kahvin jälkeen aamulla, mut on ihan pakko juoda se yx kuppi muuten illalla tulee aivan mieletön päänsärky.
eilen oli yläkerran naapurilla tupari bileet :(
hirvee melu ja toosa huus täysillä klo 20.00 alkaen... sitte ku toinen tytöistä oli heränny kaks kertaa ja kello oli 0.00 meni mulla ja ukolla hermot ja soitettiin virkavalta paikalle... yleensä kyl ukko on käyny ensin sanomassa et voisko olla hiljempaa mut nyt ei sit jaksanu ku oli just tullu vasta töistä...
no sittehän siellä hiljeni ja päästiin meki sit nukkumaan...
aamulla oliki sitte kiva herää kun katto takapihalle josta löytyi: tölkki, kaljapullo, korkkeja...tosta yhestä en oo varma mikä roikkuu pensaassa mut näyttää kortsulta... yööök
että mukava perjantai ilta meillä :/
mut ei tunnu missään kun oon vieläki siellä pilvenreunalla onnessani kun näin masuasukin torstaina :)
krisse ja tytöt -02 ja -04 +masu rv8+6
krisse, ette ole ainoita jotka naapureiden bilettämisen takia on valvoneet. Meidänkin naapurissa oli eilen tuparit. Ja kylläpä tuli laitettua tekstiviestiä, että lopettakaahan jo pianon pimputus - soittelivat kitaraa ja pianoa vielä puoli kahden aikaan yöllä. Pariskunta, joka tohon muutti, oli eilen laittanut postilaatikkoon lapun, jossa oli heidän puhelinnumerot, että voi ottaa yhteyttä, jos meteli häiritsee. Ja loppui se soitantakin melko pian sen jälkeen, kun laitoin sen viestin. Meillä on vielä makuuhuone heidän olkkariaan vasten, joten voitte kuvitella, että sama kuin ois meidän olohuoneessa pianoa soiteltu. Käännettiin vielä ukon kanssa tyynyt pois päin seinästä, niin sai nukuttua, ja naapurit sai rellestää rauhassa.
Minä oon koittanut tuota graduani saattaa palautuskuntoon aamupäivän. Nyt iltapäivästä oon sitten leiponu pipareita - NAM =) Ihana päivä, kun mies on touhunnut pojan kanssa, ja minä oon saanut tehä " omia juttuja" . Vaikka suurin osa päivästä on mennyt ton gradun kanssa, niin silti tekee ihan hyvää välillä kun saa olla omissa oloissaan.
Ilta meneekin sitten varmaan sormusten herraa tuijottaessa ;)
Eggis sekä matkalainen " rusina" tänään 10 viikkoa
Kävin äsken parturissa.
Pyysin siistimään niskan (sellaiset polkkahiukset), niin veti mokoma koko niskan paljaaksi!
Ja nyt näyttää siltä kuin olisin kalju ja laitettu vain liian lyhyt peruukki päähän..
ARGHH!!
Ja miten ihmeessä tämän sais paremmaksi? Ei mitenkään, pitää vain odottaa että kasvaa takaisin. PYH! Minä sanon.. PYH!
Eikä kenkäkauppakaan ollut enää auki, meinasin uudet talvikengät ostaa.
Tämä päivä ei suju hyvin..
*huokaus*
Marple & tiitiäinen, rv 10+0
Mua niin nyppii tuo ilma ettei todellsita. Haluan jo lunta et valostuis edes hitusen. Vaikka eihän se lumi tuonne vessaan näy missä suurimman osan pvästä vietän oksennellen ;)
Eli pahaolo ja oksentelu senkun jatkuu ja jatkuu. Haluaisin niin kovin mennä kk eteenpäin jo et jos alakas vaik helpottaa :/
Ei täällä tämän kummempaa sitte kuulukkaan.
Minä ostin miehelle muuten isänpvälahjaksi kirjan, paidan ja dvd-leffan. 3 lahjaa, tytöltä, pojalta ja masuasukilta ;)
Tänään pikkujouluihin pitäs mennä. Varmaan huvittavaa kun menen heti muovikassin kera -> oksennuspussi ;D Muilla on vasta sitte loppuillasta tai huomen pussille tarvetta, mä käytän koko ajan ;)
Marieela 7+6 (huomen uusi viikko, jes)
Heips vaan kaikille! Mulla on takana tosi rankka viikko tuon pahoinvoinnin suhteen. Töissä oleminen tuntui tosi tuskalle ja aamuyöt oli pahimpia. Yököttäminen alkoi siis jo kolmelta yöllä ja sen jälkeen ei sitten nukutakaan. Viimein sitten sain vinkkiä tuosta b-vitamiinista ja " hokkus pokkus" se auttoi aika paljon! Eli edelleen huono olo tulee, mutta ei niin rajuna ja mikä parasta yöt saan nukkua! Otin kyllä lisäksi gefiluskapseleita, joten niilläkin voi olla merkitystä.
Pakko oli myös käydä shoppaamassa vyötäröstä löysemmät housut. Löyty onneksi sellaset jotka istu joten kuten. Ne on kuitenkin vähän niin kuin rennommat housut. Mitenkäs te muut olette ongelman ratkaisseet kun äitiyshousut on vielä isoja ja jos ostaa liian isot housut sopii ne vyötäröstä, mutta roikkuu pahasti takapuolesta ja reisistä? Onko kellää sellasia housuja joissa on säätövaraa -eli voikohan niitä pitää jo näin alkuvaiheessa?
T. Suvetar rv 7+2
Mies on harrastukseen liittyvässä koulutuksessa Turussa ja tulee vasta huomenna illalla... Ekan isänpäivän vietto jää siis hyvin lyhyeksi meillä. Mies sai juuri uuden kännykän (kommunikaattorin), joten sovimme sen olevan hänen lahjansa. Ostin siis tänään vain ruusuja ja kortin sekä jäätelökakun. Kun tiedän, milloin mies tulee kotiin, katan pöydän kauniisti, niin saadaan hiukan juhlan tuntua.
Poika on parantunut lisäkives- ja munuaisaltaan tulehduksesta hienosti ja on jo oma itsensä. Lääkekuurikin jo loppui ja nyt odotellaan vain ensi viikon kontrollia sekä joulukuun jatkotutkimuksia. Ihanaa, että elämä on palautunut jälleen normaaliksi. Kyllä se tällä laholla päällä vaatii aina ylimääräistä skarppaamista, kun on jotakin erityistä, kuten toi kuuri... Oma olo on helpottanut pahoinvointilääkkeen ansiosta. Aina ei sekään auta, kuten eilen. Oksensin illalla nukkumaan mennessä kaiken syömäni ja juomani pihalle, sappinesteitä myöten. Ja olipa sitten ihana yö... Maha tyhjänä... No, tätä ei ehkä enää jatku kauaa...
Jostakin syystä olen koko tämän viikon ollut todella kiukkuinen ja aina huonolla tuulella. Hermo on pettänyt todella helposti. Koko meidän poppoo on saanut välillä kuulla kunniansa. Nyt huomaan olevani äärettömän väsynyt. Tällaista en muista poikaa odottaessani kokeneeni lainkaan. Taitaa väsymys ja pimeys vaikuttaa hormonien ohella pinnan lyhyyteen ja mielialaan... Ja tietenkin se vaikuttaa, että heräilen öisin hoitamaan poikaa. Miestä en halua siihen tehtävään vevoittaa. Hänellä on aina tosi aikainen ylösnousu, joten mieluummin kaikesta huolimatta herään itse. Miehen on pakko jaksaa nousta tienaamaan perheelle leipää, mulla on teoriassa mahd. nukkua pitkin päivää. Kun vaan malttaisi...
Nyt menen antamaan koirille ruokaa ja käyttämään ne pihalla, kun poika juuri nukahti pikku torkuille.
Hyvää isänpäivää (huomista ajatellen) kaikille!!! :))
Charlotte ja poika pian 6kk ja rv11+1
en ole kerennyt täällä taas käymään joten en oikein tiedä mitä kenellekin kuuluu. Mulle tuli hra Yrjö nyt parina päivänä kylään, voi yöks, mikä olo on ollut! Koko ajan kurkussa sellainen palan tunne ja lisäksi flunssa ja yskä, ja yskiminen saa loputtoman yökkäilyketjun päälle. Enpä edellisistä raskausksita taas ainakaan muista että olis ollut ihan näin jatkuvaa etomista, vaik kait aika on kullannu muistot...
Eilen ja tännä on tullut ihan pikkaisen tuhruvuotoa, sekös nyt on pelästyttänyt, varpaillaan olo alkanut ja siten tuo yökkiminen tuntuu jotenkin lohduttavalta kuitenkin? Neuvola on reilun viikon päästä...
t. Mariadee 7+2
Täällä on ollu kaksi " hommienrehkimispäivää" ja olo on tosi naatti.
Appiukko vielä soitti, että sopisko, jos järjestäisin hänen isänpäivän meillä ja koko suku (15 ihmistä) tulis juhlimaan. Siihen lisättynä mun isä ja meijän vkonloppuvieraat. Tällä väsymyksellä olin revetä liitoksista ehdotusta kuunnellessa. Onneksi mies vain kieltäytyi rauhallisesti, joten säästyin munaamasta itteäni.
Isänpäivästä muuten:
Ostin miehelle uudet merkkiuikkarit (himouimari) ja paremman ulkoilupipon (kova touhuamaan ja tekemään ulkohommia talvellaki),lisäksi miehen lempparijoulusuklaita. Lapset on sitte askarrellu, leiponu ja ommellu oikein urakalla päivähoidossa.
Mies on mettämies, joten saa hilla-kinuski-täytekakkunsa ja lapsille suklaakakkua. Mun isä siis tulee meille isänpäivälounaalle ja päiväkahville, joten sillekin on sitte askarreltu ja osteltu monenmoista. :) Touhua ja puuhaa riittää työkiireiten lisäksi näissä isänpäiväjutuissa, mutta kiva juhlia välillä!
Meidän vkonloppuvieraat on ollu nyt illasta kylässä, joten on saatu vähän relata ja siivotakin. Nyt rupean laittelemaan iltapalaa, vieraat kun palailevat kohta. Onneksi muksut on nukkumassa, joten tulee rauhallinen aikuisten iltapala! :)
Nauttikaa isänpäivästänne! :)
Siis:
Kun me asuttiin kerrostalossa, laitettiin sellanen sängynpäätyn levynen korkea akustiikalevy sängynpäädyksi seinälle ja päälystettiin nätillä kankaalla. Rauhoitti kummasti öitä, kun ei naapurien biletykset kuulunu niin selvästi. Niitä saa useimmista rakennustarvikeliikeistä ja ei maksa paljon. Nyt se on uudella kankaalla päälystettynä lastenhuoneen ilmostustauluna. Niillä vois päälystää vaikka koko seinän halutessaan. Myytyäkin ne saa helpolla eteenpäin, kun ei enää ite tarvi.
M
Tänne en paljon kirjoittele kun liityin kesäkuisten postituslistalle. Se on yahoossa. No mutta.. Nyt ei kuulu hyvää, eilen alkoi verinen vuoto, menin lääkäriin. Totesi että kohdusta vuotaa runsaasti mutta sydänäänet ja liikkeet näkyi ultrassa (rv 10+2). Tänään menin uudestaan ja sama tilanne, vuoto on vaan lähes loppunut. Tohtori (nuorimies) epäili että istukan reunasta vuotaa. Voi voi kuinkahan käy.....
Maanantaina menen neuvolaan tarkistusultraan ja pyydän pikaista lähetettä gynegologille.. Jos vaikka saisi varmuuden mistä vuotaa..
Pahoinvointi loppui n.vko sitten ja pidin sitä huonona merkkinä.. Oikeassa olin. No ei tämä varmuudella kesken mene, toivotaan parasta.
Moi Rianna!
Mulla oli edellisessä raskaudessa suurinpiirtein samoilla viikoilla voimakas verinen vuoto, joka alkoi kuin salama kirkkaalta taivaalta. Pääsin ultraan vasta parin päivän päästä kun se alkoi perjantai-iltana. Kaikki oli kuitenkin kunnossa ja syytä vuotoon ei tuolloin löydetty. Myöhemmin tuli vielä tummaa, vanhaa vertaa jonkun verran ja taas asiaa tutkittiin ja silloin löytyi mustelma jostain kohdun reunasta (muistaakseni) ja lääkäri sanoi vuodon olleen siitä. Toivottavasti sinullakin kyse olisi vastaavasta!
T. Suvetar rv 7+3
äh,ois pitäny eilen laittaa tuohon otsikkoon että viikonloppu eikä lauantai...ei taas ajatus kulkenu aamulla...no kirjottelen nyt tähän niin voidaan jatkaa sitten helpommin samasta aiheesta mihin eilen jäätiin.
meillä isi lähti töihin jo 7.00 ja tulee kotiinkin vasta joskus iltamyöhäsellä :(
ei paljoa isänpäivää juhlisteta...kun isi ei oo kotona,höh.
no jonkun se on ruoka tuotava pöytään...
kysymys: minkä kokoisissa asunnoissa te asutte? ja kuinka monta ihmistä perheeseenne kuuluu?
kun me ollaan ajateltu muuttaa vähän halvempaan asuntoon ja vaihtoehdoiksi kävisi 3-4h +sauna...mietityttää vaan se että onko toi 3 huonetta aivan liian pieni kuitenkin kun meitä on kohta sitten jo 5 henkeä...
ettei tarttis olla hetikohta taas muuttamassa
OLO: ei mitään mainittavaa, alaselkä ei tykkää istumisesta muuten ihan ok!
kivaa isäinpäivää kaikille :)
krisse +tytöt -02 ja -04 +masu♥ rv9+0
Me asutaan 4h+keittiö+sauna 120 neliön omakotitalossa. Perheessä nyt 5, kesällä 6 (toivottavasti). Ajattelen kyllä tällä hetkellä, että tuo 4h+k on sopivan kokoinen, kolmioon en ehkä enää lähtisi ihan pienssä kummassa..
En muista enää kenellä tuota vuotoa oli ollut, mutta peukut täällä taivasta kohti, että ei olisi mitään vakavaa! Hyvää oli kuitenkin että vauva voi hyvin ultrassa *peukuttaa*
omanapa: Tiputtelua ei taas ole eilisillan jälkeen ollut. Vähän on kyllä perhosia mahassa tuon takia. Pahoinvoinnin kanssa alkaa tulla vähitellen toimeen. Täytyy vain muistaa pakottaa itsensä syömään riittävän usein. Nyt on kahtena aamuna tullut todistettua ettei passaa juoda vettä tyhjään mahaan!
Oikein mukavaa isänpäivää kaikille!!!
Hattara rv 7+?
kun on näin hiljaista?
täällä tytöt meni justiin päikkäreille (myöhäisille sellaisille)
ja tulin kattomaan onko täällä muut listautuneet eikä ollut kuin yksi kirjoitellut...
no kohta täytyy mennä leipomaan mokkapaloja ukolle, että saa sitten illalla tullessaan vähän herkutella :)
krisse + tytöt -02 ja -04 +masu♥ rv9+0
Iltaa kaikille! On ollut näköjään kertuilla hiljainen viikonloppu tai varmaan siis kiireinen kun ei olla täällä paljon joudettu olemaan. Viikonloppu alkaa olla ohi ja huomenna taas arki edessä... plääh:(
Tämä päivä on menny ihan horteessa. Ihan mieletön väsy. Mies parka on saanu pärjätä kahdestaan lapsen kanssa kun ite oon maannu sängyn pohjalla lähes koko päivän. Niin että hyvää isänpäivää vaan. Sain mä sentään päiväruuan tehtyä, mutta siinäpä ne tämän päivän työt olikin. Milloin tää väsymys helpottaa??? Tulis ees lunta niin olis pihalla vähän valoisampaa, saattais sekin vähän piristää.
Meidän vielä kolmehenkinen perhe asuu 126 neliön omakotitalossa eli pikku tulokkaalle löytyy vielä hyvin tilaa! Miksei vaikka useammallekin...
Sitten iltapalalle ja nukkumaan (taas vaihteeksi) jos vaikka aamulla heräis pirteänä (toiveajattelua;))
Quest 8+6
Mä kävin ostamassa Kapp Ahlista ostamassa raskauden alussa farkut...Ne oli ihan mammamallistosta. Ne on ollu tosi hyvät ja vieläkin mahtuu. Mietin pitkään, et kehtaanko ostaa, kun olin vasta niin alkutaipaleella. Niissä on kuitenkin se resori vyötärössä, mut se ei nouse kovinkaan ylös. On ollut tosi hyvä ostos! Monissa malleissa housut pitää nostaa korviin ja se vasta ahdistaa. Minuakin alkoi tavalliset housut ahdistamaan aika pian... Niitä housuja on vielälin myynnissä, vaikka ostin ne jo viime keväänä! Eipä siis mallisto ole vielä vaihtunut. Ei kun kipin kapin ostoksille.
Onkos täällä muuten ketään, kuka on tehnyt virheostoksen ostamalla lappuhaalarit, niin ihanalta kun ne näyttääkin meidän isomahasten päällä??!! Mä ostin sellaset ja ne on todella hankalat, veskissä kun pitää ravata jatkuvasti ja ei oikeen toi notkeus ole samaa tasoa kuin trpetsitaiteilijoilla...:)
Minäkin ostin varmastikin nuo samat housut kuin Hanna tässä pari päivää takaperin. Istuu tosi hyvin eikä näytä yhtään mammahousuilta paitsi että resori vyötäröllä ja masun kasvuvaraa löytyy. Mulla ei koskaan ole ollut noin hyviä farkkuja. Suosittelen!
Soffu 7+4
Lähdin tässä aamusella jonkun ihme tarmonpuuskassa katselemaan vauvan tavaroita, vaikka aikaiseltahan se tuntuu. Olen nimittäin lahjoittanut vaikka mitä pois, kun tuo meidän neiti täyttää kohta kolme ja ollaan tuollainen puoltoista vuotta " suotta" puuhailtu, onhan se toki ollut viihdyttävää, mutta samalla masentavaa. No tulipa taas poikettua aiheesta. Niin lahjoitin noita pieniäkin vaatteita pois ja kas kummaa pahoinvointia ja plussaa heti.
No kaikki tuntuu olevan vaaleanpunaista, kun anoppi silloin osteli röyhelöt ja muut. Taitaa olla aiheellista ottaa se äitiyspakkaus ja vähän täydennellä tuota varastoa. Tuleepahan samalla peittoa ja muutakin tarpeellista. Jostain täältä luin, että joku oli saanut jo erilaisen pakkauksen, kun kelan sivuilla on kuvat. Toivottavasti ovat sitten sellaisia, että voi käyttää kummin vaan. Tuo mies on nimittäin taas ihan vakuuttunut, että on poika tulossa. Ei mitään tervetuloa, mutta viimeksi samoin ja tyttö tuli ja minä itsehän odotan pikkusiskoa.... ÖÖÖ
tässä tällaisia hyvän päivän turinoita. Olin muuten huojentunut, kun eilisellä listaalla oli muitakin, jotka olivat menossa vasta viikolla 10 tai jälkeen ekaan neuvolaan. Kyllähän minäkin sinne jo ensi pe pääsen.
Lytte77 + masukki 9+