Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten paljon teillä puhuttiin imetyksestä neuvolassa?

Vierailija
08.01.2012 |

Miten paljon teillä puhuttiin imetyksestä äitiys- tai lastenneuvolassa? Me just puhuttiin vähän aikaa sitten kälyn kanssa tästä, ja nyt asia nousi uudelleen puheeksi naapurin kanssa (jolla isot lapset jo, mulla vauva). Meillä kaikilla on nimittäin sellainen kokemus, että imetyksestä puhuttiin tosi vähän. Sain kyllä tietoa esim. semmoisen opiskelijoiden koostaman vihkosen muodossa (oli tosi hyvä) ja tietenkin olen hankkinut tietoa myös itse.

Mites teillä?

Kommentit (22)

Vierailija
1/22 |
09.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos joku olisi kiinnosunut jakamaan kokemuksiaan.

Ap

Vierailija
2/22 |
09.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

...jos terveydenhoitajat eivät itse asiassa tiedä siitä juuri mitään. Tietenkään he eivät puhu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/22 |
08.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun pitää kohta häipyä...

Ap

Vierailija
4/22 |
08.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

lapsen neuvolassa alkuun kysyttiin että mitä ruokaa (siis imetänkö vai enkö) lapsi saa. Kun kerroin että imetän niin pitkään kun lapsi juo ja sitten annan korviketta päälle (minulta ei tullut missään vaiheessa niin paljoa maitoa että lapsi olisi ollut hetkeäkään tyytyväinen), niin se oli tyydyttävä vastaus, eikä asiasta puhuttu enempää.

Vierailija
5/22 |
08.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysyttiin vain, saako rintaa vai korviketta. Siinä se.

Vierailija
6/22 |
08.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmetyttikö teitä yhtään se, että siitä ei puhuttu? Mua vähän. Minkä luulette olevan syynä sille, että imetyksestä ei juuri puhuta?

Ap

Vierailija
7/22 |
08.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se haitannut minua. Luin nimittäin ennen esikoisen syntymää erilaisia imetysoppaita ja niiden neuvoilla hyvin lähti puuha toimimaan. Synnytyssairaalassa sain muutaman hetken opastusta. Nyt olen elämästäni imettänyt jo kuusi vuotta. Lapsia on neljä. Kuopus on vielä rintalapsi.

Vierailija
8/22 |
08.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

tai perhevalmennuksessa ennen synnytystä yhdellä kerralla kai, mutten ollut paikalla. Ekalla lastenneuvolakotikäynnillä puhuttiin, valitin huonosta imemisotteesta, th katsoi sen eikä osannut auttaa, kehoitti luottamaan itseensä ym diipadaapa...kun sitten punnittiin ja paino olikin laskenut sairaalan kotiutuspainosta 100g, kehoitti heti antamaan korviketta joka syötön jälkeen!! :( Ei maininnut mitään hörpyttämisestä ym keinoista, joilla madollisesti voisi välttää lisämaitokierteen ja tuttipulloon tottumisen.

Sitten olimme painokotrollikäynneillä ja imetyksestä kyllä puhuttiin. En antanut yhtään lisämaitoja ja lähtihän se paino kuitenkin nousuun.

Myöhemmin ei ole imetyksestä juuri puhuttu. En kaipaa imetysneuvoja th:ltani, jonka imetysohjaustaidot ei selvästikään ole ajantasalla.

Lisäksi perhevalmennuksen synnytyksen jälkeisillä käynneillä joku iäkäs perhetyöntekijä -ei th- neuvoi suunnilleen tuputtamaan tuttia ja lisämaitoja.

Imetyksestä keskusteleminen todella vaihtelee paljon neuvolasta ja terveydenhoitajasta riippuen, vaikka suosituksissa imetyksestä pitäisi keskustella myös äitiysneuvolan yksilökäynnillä.

Vierailija
9/22 |
08.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

imettäessä. On tehnyt mieli nauraa paskasta naurua joka kerran, kun mietin tuota lausetta.

t: neljä imettänyt

Vierailija
10/22 |
08.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen kerran, kun molemmissa paikoissa otettu imetys puheeksi niin olen jokaisen kohdalla ilmoittanut etten aio imettää.

Asia oli siinä keskusteltuna-

Vierailija
11/22 |
08.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan kuin tietäisin luonnostaan ne asiat... Nettiä ei ollut tuolloin käytössä ja kirjastoon liian pitkä matka.

Onneks mulla on sisko joka neuvoi..

Vierailija
12/22 |
08.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi ei halaistua sanaa imetysuskonnosta.

Jos nyt maailmassa on olemassa semmoista ruokaa, joka on varta vasten suunniteltu vauvalle, niin onko sen syöttäminen vauvalle joku uskonto?

Jos itse seisot sen päätöksen takana, että et halua lapsiasi imettää, imetyksestä puhuminen ei pitäisi tehdä mitenkään kipeää.

Ja jos muuten olet sitä mieltä, että imetystä tuputetaan joka paikassa, niin kerroithan itsekin, ettei siitä neuvolassa puhuttu halaistua sanaa...

Vierailija
13/22 |
08.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos nyt maailmassa on olemassa semmoista ruokaa, joka on varta vasten suunniteltu vauvalle, niin onko sen syöttäminen vauvalle joku uskonto?

Tottakai mun mies osasi ostaa kaupasta vastiketta, vaikkei sitä saa edes Suomessa mainostaa, joten ruokinta onnistui mainiosti.

Vierailija
14/22 |
08.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mene lueskelemaan imetystuki ry sivuja. Sieltä saa erinomaista tukea. Joo, ja tiedän ettet kysynyt tätä, mutta vastasinpa nyt näin... En ole saamut juuri minkäänlaista tukea neuvoloista imetykseen. Imetin pitkään kumpaakin lastani. Jos oli jotain mielen päällä soitin mm. imetystukipuhelimeen.

Vierailija
15/22 |
08.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, mutta kyllä se täti sitten halusi usuttaa mut syöttämään vauvaa silmiensä edessä. Tottakai mun mies osasi ostaa kaupasta vastiketta, vaikkei sitä saa edes Suomessa mainostaa, joten ruokinta onnistui mainiosti.

En ymmärrä. Syöttämään pullosta vai?

Vierailija
16/22 |
08.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mene lueskelemaan imetystuki ry sivuja. Sieltä saa erinomaista tukea. Joo, ja tiedän ettet kysynyt tätä, mutta vastasinpa nyt näin... En ole saamut juuri minkäänlaista tukea neuvoloista imetykseen. Imetin pitkään kumpaakin lastani. Jos oli jotain mielen päällä soitin mm. imetystukipuhelimeen.

mä kysyin ihan mielenkiinnosta. Mulla ei ole mitään ongelmia imetyksen kanssa.

Ap

Vierailija
17/22 |
08.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole ap, mutta itsekin kiinnostunut aiheesta, miksi imetyksen puheeksi ottaminen vaihtelee niin paljon neuvolasta ja terkasta riippuen.

Imetystukipuhelin on hieno lisäapu imetysongelmaiselle, mutta se on valitettavasti ajoittain todella ruuhkautunut, itse en päässyt koskaan läpi! Imetystukiskypestä sain sitten apua ja imetystukiryhmästä myös. Myös maitolaiturin sivuilta saa tarvittaessa hyviä neuvoja eikä ilkeiden av mammojen louskutusta:)

Vierailija
18/22 |
08.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Tottakai mun mies osasi ostaa kaupasta vastiketta, vaikkei sitä saa edes Suomessa mainostaa, joten ruokinta onnistui mainiosti."

Vierailija
19/22 |
09.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun nyt kolmatta aloin odottaa, että miten olen imettänyt vanhempia lapsia. Aikoi palata asiaan myöhemmin. Saa nähdä mitä sillä on sanomista. Esikoista imetin 8 kk ja toista vuoden tai vähän ylikin.

Vierailija
20/22 |
09.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennen synnytystä vain esiteltiin rintapumppua, rintakumeja ja kaikkia mahdollisia muita Ainun tuotteita. Syntymän jälkeen olisin tarvinnut apua imetysongelmiin, mutta th vain luki ääneen niitä samoja Imetystukisivuja mitä olin jo lukenut kotona. Ellen olisi saanut äidiltäni apua, olisi imetys loppunut heti alkuunsa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kolme yhdeksän