Saadaan edullinen mökki Leviltä talvilomaksi, mutta sinne meno maksaa maltaita.
Matka on järjettömän pitkä kolmen lapsen kanssa autolla. Katsoimme lentohintoja ja meno paluu maksaa halvimmillaankin yli 500 euroa ja se lento on tosi huonoon aikaan. Mies ajaisi vielä autolla yksin meitä lentoasemalle Rovaniemelle vastaan.
Toinen vaihtoehto on mennä autolla koko porukka, jolloin pitäisi yöpyä matkalla mennen tullen. Siihenkin menisi varmaan reilu pari sataa, mutta olisi kuitenkin edullisempaa.
Menimme kerran yöjunalla ja auto oli mukana. Se lysti maksoi reilun tonnin.
Ei siis oikeesti olisi varaa lähteä minnekään. En millään raaskisi laittaa tonneja viikon lomaan.
Kommentit (33)
Meno-paluu 40 euroa. Tosin ruumaan menevästä laukuista jouduin maksamaan 6 euroa/suunta. Mun mielestä tosi halpa!
Menkää yöjunalla Rovaniemelle ilman autoa ja sieltä bussilla Leville. (Bussi lähtee rautatieaseman pihasta.)
ton matkan kyllä ajaa päivässä vaikka mukuloita on mukana. On itsekin ajettu vajaata 1000 km päivässä vaikka poika oli n. 3 vuotias.
Se on asenteesta kiinni.
Toki kannattaa kattoa noi Norveigian lennot ja ostaa ne ajoissa.
Menkää yöjunalla Rovaniemelle ilman autoa ja sieltä bussilla Leville. (Bussi lähtee rautatieaseman pihasta.)
ja kun mukana on murtsikoita, laskettelusuksia, lautoja viisihenkisessä perheessä, niin on se vaan kätevää mennä autolla. Eikä matkakaan ole ongelma, tuo ajetaan monta kertaa vuodessa.
Siis mies olisi Levillä autolla, ja pitäisi käydä hakemassa Rovaniemeltä?
Onko se jo pikkuisen liioittelua, ettei pikkurouva lapsineen selviäisi yöjunassa - lapsetkin nukkuvat - ja sitten rautatieasemalla bussiin ja sillä Leville vaan miehen pitäisi ajaa useamman sadan kilometrin reissu?
hinnaksi tulee n. 700 euroa. Johtunee sesonkihinnoista eli viikko 8. Keskellä viikkoa voisi saada tietenkin halvemmalla, mutta se ei auta. Lentohinnat vaihtelee 200-300 euroa riippuen mihin aikaan päivästä lento on.
Päätettiin, että autolla mennään ja yövytään vaikka Oulussa, jossa hotellin saa n. 130 eurolla. Kyllä se aika rasittavaa on ajaa se 1000 km putkeen vaikkakin välillä pysähtyen. Takapenkillä kun kinataan välillä lyhyemmilläkin matkoilla.
ap
hinnaksi tulee n. 700 euroa. Johtunee sesonkihinnoista eli viikko 8. Keskellä viikkoa voisi saada tietenkin halvemmalla, mutta se ei auta. Lentohinnat vaihtelee 200-300 euroa riippuen mihin aikaan päivästä lento on.
Päätettiin, että autolla mennään ja yövytään vaikka Oulussa, jossa hotellin saa n. 130 eurolla. Kyllä se aika rasittavaa on ajaa se 1000 km putkeen vaikkakin välillä pysähtyen. Takapenkillä kun kinataan välillä lyhyemmilläkin matkoilla.
ap
veivanneet tuota väliä vauvaiästä saakka ja hienosti menee matkat. Hiukan evästä mukaan ja autoon viihdykettä niin kyllä se siitä. Mekin ajellaan viikoksi 8 Leville, viimeksi oltiin jouluna ja pääsiäisenä sitten taas, kotikonnuille nääs :)
Ihan kepeesti tuon ajaa yhdessä päivässä!
Joko niin, että lähdette:
06.00 ajamaan niin olette noin klo 18 perillä
TAI
18.00 ajamaan ja olette aamusella perillä
Oikeasti, ei ongelma lainkaan. Ajaa tuon yksinkin, mutta 2 kuskia aina parempi niin ei tarvi tauottaa niin usein.
t. autoileva perhe
ajettu. Meillä on myös kolme lasta, jotka kinastelevat autossa koko ajan. Yöllä kun ajaa, niin lapsille se on paras ajankohta. Nukkuvat melkein koko matkan ja reissu on hieman seikkailua, kun keskiyöllä tai aamuyöstä mennään huoltsikalle jne. Autoon dvd:pyörimään, jokaiselle oma pringles-purkki, herkkuja, pelejä, taskulamput jne. Mä kuuntelen välillä ajaessani ipodia, joten en silloin kuule lasten mekastusta. Tulee hirveän paljon halvemmaksi ajaa itse.
Olen siitä "outo" ihminen, että en raaskisi laittaa rahaa matkusteluun. Emme mene vararikkoon vaikka lentäisimme sinne kaikki tms., mutta koen, että se raha on heitetty kankkulan kaivoon. Laittaisin sen mielummin johonkin konkreettiseen kuten kodin sisustukseen. Tietenkin jos sitä rahaa olisi paljon ylimääräistä, niin sitten ei olisi mitään väliä.
Onhan se tietysti kiva joskus käydä jossain, mutta minulle välttäisi se pulkkamäki jossain lähempänäkin. Vain mieheni ja esikoinen laskettelevat, joten vietän paljon aikaa pienempien lasten kanssa. Koen, että ei ole kamalasti järkeä maksaa maltaita kun sijainti voisi olla vaikka naapurikunta, näin kärjistetysti.
Siksi matkailuun käytetty rahanmeno kirpaisee.
Olen siitä "outo" ihminen, että en raaskisi laittaa rahaa matkusteluun. Emme mene vararikkoon vaikka lentäisimme sinne kaikki tms., mutta koen, että se raha on heitetty kankkulan kaivoon. Laittaisin sen mielummin johonkin konkreettiseen kuten kodin sisustukseen. Tietenkin jos sitä rahaa olisi paljon ylimääräistä, niin sitten ei olisi mitään väliä.
Onhan se tietysti kiva joskus käydä jossain, mutta minulle välttäisi se pulkkamäki jossain lähempänäkin. Vain mieheni ja esikoinen laskettelevat, joten vietän paljon aikaa pienempien lasten kanssa. Koen, että ei ole kamalasti järkeä maksaa maltaita kun sijainti voisi olla vaikka naapurikunta, näin kärjistetysti.
Siksi matkailuun käytetty rahanmeno kirpaisee.
"trendikalusteita" tai jatkuvasti olla vaihtamassa sisustusta, laitan rahani mielummin elämyksiin eli matkusteluun. Levillä tulee käytyä 3-5 kertaa vuodessa ja ulkomailla toinen mokoma. Majoituksesta meidän ei lapissa tarvitse kuitenkaan maksaa ja autolla sinne ajetaan.
Meno-paluu 40 euroa. Tosin ruumaan menevästä laukuista jouduin maksamaan 6 euroa/suunta. Mun mielestä tosi halpa!