Miten lasten hoito järjestyy, ero tulossa?
Tilanne se, että työni on aamu ja iltavuoroa. Iltavuoro kestää klo 22 saakka. Lapseni on eskarissa.
Miten eskari-ikäisten hoito järjestyy iltaan saakka, kun olen töissä? Viekö eskarihoitajat lapsen päiväkotiin joka iltaan saakka auki?
Vai pitääkö minun jättäytyä työttömäksi?
Kommentit (22)
että hoidatte lasta viikko-viikko -systeemillä. Sillä vaikka lapsesi on nyt eskarilainen, niin syksyllä hän menee kouluun ja mitä silloin ajattelit tehdä?
Viikko viikko systeemi ei onnistu miehen sairauden vuoksi.
Ei ole siis helpot ajat lapsellajaan tulossa. LApsi siis on joko yksin kotona tai minä jään työttömäksi. Tasan ei käy onnen lahjat.
Suosittelen ottamaan yhteyttä kotipalveluun, miehesi sairauden vuoksi. Että mies ei voi hoitaa, ja sinun pitää käydä vuorotöissä. Todennäköisesti et saa apua ilman lastensuojelun asiakkuutta, mutta älä siitä välitä.
Meidän perhe on ikuisesti kiitollinen kotipalvelusta!
vuoropäiväkoti. Lapselle tietenkin paikka sellaisesta.
Onko mies kuitenkin ennen pystynyt hoitamaan lapsen kun olet töissä? Enää ei pysty?
Mutta onhan sulla sitten koululaisen kanssa ongelma edessä. Iltikset on yleensä auki vaan neljään..aika pitkä ilta olla yksin.
Ei mummoja tai muita läheisiä jotka voisi sitten autella.
Ethän sä kai töistä voi noin vaan poiskaan jäädä, karenssi siitä tulee.
Joka paikkakunnalla on oltava vuoropäiväkoti. Lapselle tietenkin paikka sellaisesta.
Ei ole, Itä-Uusimaalla on useampikin kunta, jossa ei ole vuoropäiväkotia.
Joka paikkakunnalla on oltava vuoropäiväkoti. Lapselle tietenkin paikka sellaisesta.
välttämättä, mutta vuorohoito on kunnan järjestettävä tavalla tai toisella sitä tarvitseville, se on lakisääteistä.
välttämättä, mutta vuorohoito on kunnan järjestettävä tavalla tai toisella sitä tarvitseville, se on lakisääteistä.
Vuoropäivähoito ei ole subjektiivinen oikeus, sitä kunnan EI tarvitse järjestää.
Vuoropäivähoito ei ole subjektiivinen oikeus, sitä kunnan EI tarvitse järjestää.
Multa jäi kämppä ostamatta tästä syystä, koska ko. kunnassa ei ollut vuoropäiväkotia (olen vuorotyötä tekevä yh). Eli vuorohoitoa ei ole kaikkialla saatavissa!!
se kummalle jää lapset erossa käteen, on niistä täysin yksin vastuussa. Toisen ei tarvitse tehdä mitään ellei halua.
Eli kai se on sitten muutettava muualle tästä kunnasta, kun ei vuorohoitoa ole tarjolla :( sekin vielä tämän paskan lisäksi.
Miehellä mt ongelma, ei ole kunnossa hoitamaan lapsia enää.
Ap
- siirryt tekemään vain aamuvuoroa
- etsit uuden työpaikan
- otat au pairin
- palkkaat jonkun iltalapsenvahdin
- pyydät sukulaiset/ystävät apuun
Mikään iltapäiväkoti ei ole mielestäni hyvä ratkaisu, eskarilaisesi joutuisi olemaan hoidossa klo 9-22.30. Liian pitkä päivä.
lapsi 7v, erottiin pari vuotta sitten. teen aamu- (8-16) ja iltavuoroa (15-23).
aamuvuoroviikot lapsi koulussa ja minä töissä, illalla ollaan normaalisti yhdessä. iltavuoroviikolla lapsella hoitaja (palkattu luottohoitaja tai joskus mummo) ja minä töissä, lapsen koulupäivästä riippuen ehditään olla yhdessä joko aamulla tai iltapäivällä. joskus teen viikonloppua, silloin lapsi on isällään (toki muutenkin välillä) ja näin saadaan arkena lisää yhteistä aikaa lasen kanssa.
esim. ens viikko menee näin (mä töissä 15-23):
ma: koulu 8-12, hoitaja tulee puoli kolme, jolloin mä lähden, ja on siihen asti kun minä tulen
ti: koulu 10-13, hoitaja tulee 17 eli lapsi hetken yksin ja hoitajan kanssa loppuillan
ke: koulu 8-12, mummo tulee kahdelta ja jää yöksi
to: koulu 9-14, hoitaja tulee neljältä, eli lapsi hetken yksin ja loppuillan hoitajan kanssa
pe: koulu 9-12, vien lapsen töihin mennessä isälleen, josta haen lauantaina päivällä
Sulla on kuitenkin mummo ja se isäkin välillä.
Et ole yksin
Ap!
Muutto ei auta, koska tarvitsee pieni koululainenkin hoitajan.
Jotain muuta on keksittävä.
Sulla on kuitenkin mummo ja se isäkin välillä.
Et ole yksinAp!
Muutto ei auta, koska tarvitsee pieni koululainenkin hoitajan.
Jotain muuta on keksittävä.
noin kerran-pari kuussa. palkkaa hoitaja? en minäkään ilman hoitajaa pärjäisi mitenkään. isäkö ei aio viettää lapsensa kanssa aikaa enää ollenkaan, vaikka on ennen hoitanut häntä puolet illoista?
utopistinen ratkaisu taloudellisessa mielessä jos vanhempi on pienituloinen yh. Iltahoidosta joutuu tietenkin maksamaankin enemmän. Ja jos mummoa tai muita läheisiä ei ole saatavissa, niin sitten ei ole. Oletettavasti ap käyttäisi sitä mahdollisuutta ilman muuta jos mahdollista. Ap:n sijassa ottaisin yhteyttä sosiaalitoimeen.
Siis oliko toi työttömäks jättäytyminen huono vitsi vai sun asenne elämässä muutenkin? En taida ihmetellä että oot eron partaalla.
Siis oliko toi työttömäks jättäytyminen huono vitsi vai sun asenne elämässä muutenkin? En taida ihmetellä että oot eron partaalla.
Sosiaalitoimi tarjoaa tuota työstä irtisanoutumista vaihtoehdoksi. On tarjottu mulle, ja on tarjottu mun alaiselle. On halvempaa kunnalle... Ja sitten vielä kehdataan miettiä katkonaisia työuria!!
ei pakko ole ruveta työttömäksi, etsi uusi työpaikka. eihän koululaista voi kuitenkaan jättää yksin iltayöhön saakka.
kuka lasta tähän asti on hoitanut eskan jälkeen??