Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Puulastat, ruoanlaitto ja tiskikone.

Vierailija
07.01.2012 |

Miten te tiskikoneelliset toimitte puulastojen kanssa? Oletteko korvanneet puulastat jollain toisella välineellä, pesettekö puulastat käsin vai miten toimitte? Itselläni meinaa nyt muodostua pieneksi kompastuskiveksi puulastat. Muovikauha ei oikein korvaa sitä.

Kommentit (31)

Vierailija
1/31 |
07.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi muka ei?

Vierailija
2/31 |
07.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pesen kuumassa astiat ja vähällä pesuaineella.

Haperruttaa kuulemma pitkässä käytössä puulastat, mutta en ole huomannut meidän lastojen kärsineen konepesussa. Ja jos on pinta rispaantunut, saattaa jäädä pesuainejäämiä.

Todellinen ongelma lienee se, jos rispaantumiin jää jotain jämiä, ja pesee koneessa liian kylmällä (alle 60 asteessa) niin saattaa tulla kivat mikrobikasvustot lastaan...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/31 |
07.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

on kaksi koulukuntaa. Toinen pesee tiskikoneessa toinen ei.

Itse kuulun siihen koulukuntaan, joka ei koskaan laita puulastoja tiskikoneeseen. Pesen ne käsin.

Vierailija
4/31 |
07.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse kuulun siihen koulukuntaan, joka ei koskaan laita puulastoja tiskikoneeseen. Pesen ne käsin.

miksi et laita koneesenn puulastoja?

Vierailija
5/31 |
07.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

pesen koneessa,vaikka eipä kait sitä suositella. inhoon vaan niin kovin tiskaamista.

Vierailija
6/31 |
07.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puu imee itseensä kaiken, en soisi sen imevän moista myrkkyä kuin konetiskiaine on.

Itse en niitä ees käytä vaan paistan muovisilla koska se tiskaus jää aina mulle ja ne saattaa ne lastat lojua oottamassa tiskausta vaikka kuinka kauan. Anoppi ja mies käyttää niitä ja mua vituttaa....

Vierailija
7/31 |
07.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

pesen käsin. Tiskikoneessa puulastat kerkeävät lillua niin kauan aikaa märkinä että lasta kastuu "läpi" asti. Sitten ei välttämättä kerkeä kuivaa ja niihin jää muhimaan örkkejä. Yks tutkimus joskus kauan sitten osasi verrata pöpömäärää puulastoissa käsipesun ja konepesun jälkeen. Konepesun jälkeen niissä oli enemmän pöpöjä juuri sen takia että ne eivät kuivu kunnolla.

Vierailija
8/31 |
07.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

että kyllä se sitten ruumiinavauksessa näkyy, että kenellä on ollut tiskikone!!

Vierailija
9/31 |
07.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

puulasta on puulasta, samoin puuhaarukka ja niin kuin sanoit ei niitä kauha korvaa. Mutta se että ostaa tiskarin ei tarkoita että tiskiharja kannattaa heittää roskiin.

Meillä puulastat ja keittiöVEITSET tiskataan käsin. Puulastoissa pitää muistaa viimeinen huuhtelu kylmällä vedellä.

Veitset pysyy 100kertaa pitempään terävinä ku niitä ei laita tiskariin.

Vierailija
10/31 |
07.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
11/31 |
07.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvin näyttävät kestäneen. Yhtäkin lastaa 10 v pesty koneessa, ei ole mennyt miksikään.

Joskushan ne lastat pitää kuitenkin uusia.

Vierailija
12/31 |
07.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Silloin aina vien kylppariin ja huljutan vahan hanan alla. Harjaa en kayta enka pesuainetta. Riideltykin joskus mieheni kanssa asiasta, kun ei haluaisi pesta.

Vierailija
13/31 |
07.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koneessa en myöskään pese veitsiä, kuten joku jo sanoi, niin ne tylsistyy tiskikoneessa.

Tuo puulastajuttu on ainakin mun maalaisjärjellä niin selvä, tuju astianpesuaine imeytyy puulastaan ja sieltä sitten ruokaan. En pystyisi käyttämään.

En myöskään pese pinnoitettuja paistinpannuja ja kattiloita koneessa, mielestäni ne pysyy pidempään hyvänä käsin tiskaten. Ei tuota ongelmaa noiden muutamien astioiden tiskaaminen meidän perheessä.

Vierailija
14/31 |
07.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta toisaalta osaamme kyllä teroittaa veitsemme :D

Vierailija
15/31 |
07.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

samoin kuin kuin paistinpannut ja tefal kattilat

teräskattilat koneessa. oon tosin huomannnu et ne ei puhisti siellä kunnolla. miksi?, en tiedä

Vierailija
16/31 |
07.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mut eipä osattu kertoa että mikä ne tylsistyttää

Vierailija
17/31 |
12.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puulastat saa puhtaaksi kun laittaa kiehumaan kattilaa vähäksi aikaa, hyvin irtoaa paskat ja pöpötkin kuolee 100 vedessä

Vierailija
18/31 |
13.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Puu on huokoinen materiaali ja konetiskiaineiden myrkyt imeytyvät niihin huokosiin.

T.tutkija

Vierailija
19/31 |
13.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Puu on huokoinen materiaali ja konetiskiaineiden myrkyt imeytyvät niihin huokosiin.

T.tutkija

Käytän vähemmän myrkyllisiä tiskiaineita, kuten pesusoodaa ja tavalliset tabletit puolitan.

Koneessa pesen, eikä ole käynyt kuinkaan. Eikä se ole suuri vaiva pestä niitä käsin. Aika usein niissä on jotain sellaista, joka ei puhdistu kunnolla koneessa ja pitää kuitenkin harjata.

Vierailija
20/31 |
13.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko se nyt jotenkin vaikeaa pestä se puulasta heti syötyään käsin? Samoin paistinpannu ja veitset? Tätä olen aina ihmetellyt.

Tuttavani oli meillä ja tein meille ruuan. Oikein tulistui minulle, kun pyöräytin edellä mainitut käsin muutamassa minuutissa. Huusi, ettei hänellä ole aikaa sellaiseen. Olin ihan silmät pyöreänä ja silloin mietin, että onko tämä joku yleinenkin ilmiö, kun tuolla tavalla riehui. En uskaltanut kysyä. Lienee joku häntä kritisoinut joskus, kun tekoni vei kupin totaalisen nurin.

En ole laittanut enää ruokaa vieraiden meillä ollessa. Kahveista vielä kukaan ei ole huutanut.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yhdeksän kolme