Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

ongelmia murkun kanssa, en tiedä mitä tehdä

Vierailija
06.01.2012 |

17 vuotias murkku (tyttö) käyttäytyy kuin 2 vuotias. Kaivaa pakkasesta "omat jäätelönsä" ja alkaa syödä nuorempien läsnäollessa, pyydän häntä olla syömättä muiden läsnäollessa, sanon että laittaa jätskin pakkaseen tai jakaa siitä muille. Neiti päättää vetää minua turpiin oikein kunnolla. Nenästäni tuli varmaan puolisen litraa verta. En tiedä, mitä tuon ongelman kanssa pitäisi tehdä. Ei ole ensinmäinen kerta kun hän lyö tai hyökkää vanhempiensa päälle.

Ottaa päähän, kun kohta ois kuin mitää ei ois tapahtunut ja sitten syy on muiden kuin hänen. Mielensä on tosi ailahtelva. Olen ehdottanut hänelle apuja (psykiatrisia) mutta hän ei kuulemma mene.

en tiedä mitä tehdä???

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
06.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

se ehkä opetaisi häntä, mutta tuntuu kuitenkin rajulle omaa lastaan kohtaan. Toivoisin hänelle apua!

Vierailija
2/16 |
06.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneks ei ole ongelmia ollut poikien kanssa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
06.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

se ehkä opetaisi häntä, mutta tuntuu kuitenkin rajulle omaa lastaan kohtaan. Toivoisin hänelle apua!

lapsesikin aika raju sua kohtaan...

Vierailija
4/16 |
06.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Neiti voi olla näreissään että tämän vanhemmilla ei ole selkärankaa ja sisua. Tai sitten olet jakanut kuria liikaakin hänen lapsuuden aikana ja hän on alkanut pistämään hanttiin. Minkälaisissa porukoissa hän liikkuu? En muista ikinä edes kuulleeni että 17v likka olisi pamauttanut toista vanhempaa. Ja että on ennenkin saanut pamautella? Etkö ajattele yhtään mitä hän oppii jos annat hänen selvitä tuollaisesta ilman seurauksia? Ei tuon ikäiselle mitään "apua" hommata. Ha! Apua tarjoamalla saat hänet vain entistä ärtyneemmäksi. Selvästikin hän on aika itsepäinen ja omaneuvoinen likka. Se tappelutahto olisi pitänyt kasvattaa hänestä pois ajat sitten. Tiedä tuota onnistuuko enää, mutta kyllä maailma ihmisen kuriin aina laittaa, jos eivät tämän vanhemmat. Lapset ovat kuin koiria - toiset ovat labroja, toiset ovat rotikoita. Rotikka pitää koulia varmalla kädellä, ei hellällä ja myötäilevällä.

Saattaisin minäkin pistää hanttiin jos minulle sanottaisiin 17v:na että omassa kotona ei saa syödä itse ostettua jäätelöä, tai että edes yritetään määräillä missä se pitää syödä, tai että muille pitäisi jakaa! Ha!

Hän ei kunnioita vanhempaansa koska tämä ei ole ansainnut sitä. Kunnioitus ansaitaan. En osaa sanoa miten hänen kunnioituksen voisi ansaita. Sinä tunnet lapsesi paremmin. Mutta toisen ihmisen kunnioituksen voi aina kuitenkin ansaita, eli toivoa on vielä.

Vierailija
5/16 |
06.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ongelma onkin siinä myös, ettei hän saa pidettyään yhtään ystäväänsä ystävinään kuin hetken. Neidillä on tosiaan hyvin vaikea luonnne. Sekoitus kaikista neljästä isovanhemmasta...

Muut lapset meillä aivan erilaisia. Tämä neiti on hyvin itsekäs jo hyvin nuoresta. Olemme pitäneet kaikikille lapsille samanlaista kuria ja tuntuu että vain hänen osaltaan olemme "epäonnistuneet":(

Toisaalta hän on mahtava tyyppi hyvinä päivinään. Koskaan ei vain tiedä mikä päivä on milloikin. Mielipiteet vaihtuvat todella nopeasti.

Vierailija
6/16 |
06.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja täyttää myös pakkohoidon kriteerit, kunhan soitat poliisit hänen seuraavan riehuntansa aikaan/jälkeen (jos vielä itse olet tajuissasi, toivottavasti) ja sitten selität, että ei ole ensimmäinen kerta vaan toituvaa.

Hoitolaitoksissa ne osaavat oikeasti ratkaistakin näitä ongelmia nykyään, todennäköisesti aloittavat mielialoja ja aggressiivisuutta tasaavalla lääkityksellä, selvittävät sitten, mistä homma kiikastaa li tekevät diagnoosin ja jatkavat sen jälkeen terapialla.

Mut oikeesti, ethän sä voi antaa 17-vuotiaan kulkea ympäriinsä paiskimassa ihmisiä turpaan nii nettä verta tulee!

Vierailija
7/16 |
06.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja ulos kodistasi sinä päivänä, kun 18 täyttää.

Vierailija
8/16 |
06.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kukaan ei ole koskaan lyönyt minua. Eri mieltä saa olla asioista, mutta ketään ei lyödä.

Soita vaikka kriisikeskukseen ja hae tukea sieltä. Jos kerran on lyönyt, ei se jää viimeiseksi.

Vierailija
9/16 |
06.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on saman ikäinen nuori neito. On ollut kaikenlaista, pahin vaihe jo mennyt yli onneksi. Mutta ikinä se ole ketään lyönyt. On huutanut ja raivonnut, uhonnut ja kapinoinnut sääntöjä vastaan, mutta ei ole ikinä käynyt kiinni.

Mä en osaa auttaa, mutta pakko teidän jotain apua on saada. Sun lapsi, iso lapsi jolla pitäisi jo jotkut moraalisäännöt olla, käy teihin vanhempiin käsiksi, se on totaalisen väärin ja jos se tosta jatkuu niin lopulta se voi lyödä kaikkia.

Tsemppiä!

Vierailija
10/16 |
06.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ota yhteyttä oman alueesi nuorisopolille ja VIET lapsesi sinne keskustelemaan,näin tein omalle pojalleni vaikka kyse ei ollut agressiivisuudesta

Vierailija
11/16 |
06.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuo on tuonne nuorisopolille viedä. Saavat samalla keskustella noista hänen nukkumisvaikeuksistaan. Neiti ei meinaa iltaisin saada millään nukutuksi ja aamulla usein myöhästyy tämän vuoksi koulusta. Näitä nukkumis vaikeuksia on ollut ihan vauvasta asti.

ap

Vierailija
12/16 |
06.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

auttaisin löytämään oman kodin.

Ihme skitsoominen jäätelöistä. Olisit antanut syödä.

Meillä sellaiset säännöt, että 18v. on käyttäydyttävä kunnolla tai muuten muutetaan omaan kotiin.

Vierailija
13/16 |
06.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saattaisin minäkin pistää hanttiin jos minulle sanottaisiin 17v:na että omassa kotona ei saa syödä itse ostettua jäätelöä, tai että edes yritetään määräillä missä se pitää syödä, tai että muille pitäisi jakaa! Ha!

ei taida olla sisaruksia..

t.mulla on 15 sisarusta

Vierailija
14/16 |
06.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

auttaisin löytämään oman kodin.

Ihme skitsoominen jäätelöistä. Olisit antanut syödä.

Meillä sellaiset säännöt, että 18v. on käyttäydyttävä kunnolla tai muuten muutetaan omaan kotiin.

"Olisit antanut syödä." Siinä vasta hyvällä mallilla mennäänkin kun ruvetaan oikeen varomaan mitä omalle lapselle sanotaan ettei vaan tule turpiin!

Vierailija
15/16 |
06.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyse nyt on kuitenkin omasta lapsesta, joka tarvitsee mitä todennäköismmin ammattiauttajan apua. miks ihmeessä 17-vuotiaalla on omat jäätelöt? miksei pienimmillä ole jäätelöä?

Vierailija
16/16 |
06.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

tosi kauheeta, meillä kun on tyttöjäkin. tyttöjä ei pitäis syntyä. ja niinhän esim. kiinassa on ollutkin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan viisi kahdeksan