Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Te, joilla tuli synnärillä ekan lapsen jälkeen baby blues, tuliko myös tokan lapsen kohdalla?

Vierailija
05.01.2012 |

Odotan toista lastamme ja ole alkanut päivittäin panikoida siitä, että joudun samaan jamaan sitten laitoksella synnytyksen jälkeen.

Eli ekan kohdalla järkyttävä ahdistus alkoi n. 4 tuntia synnytyksen jälkeen. Tajusin, että tunteet johtuu hormoneista, synnytyksestä ym kaikesta mahdollisesta esikoisen saamiseen liittyvästä muutenkin. Mutta tilanne meni niin pahaksi, että ahdistukseni vuoksi en nukkunut 3 yöhän silmän räpäystäkään ja neljäntenä päivänä sain paniikkikohtauksen. Lopulta sain lääkkeeen ja vauva vietiin kätilöiden houneeseen, että sain nukkua kokonaisen yön rauhassa.

Tuo olotila oli jotain niin järkyttävää ja tuntui, että seinät kaatuvat ja silmissä sumenee, että olen tosiaankin alkanut nyt pelätä tuota samaa tilannetta toistuvaksi, kun menen toisen lapsemme synnyttämään. En halua enää kokea vastaavaa ikinä.

Onko muilla samoja tunteita ollut ja miten meni tokan synnytyksen jälkeen? Kiitos kommenteistanne!

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
05.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosin toinen synnytys oli helpompi ja lapsi oli myös erittäin tyytyväinen alusta asti. Luulen kuitenkin, että se hormonihyöky ja elämänmuutos kaikkiaan olivat vai ensimmäisellä kerralla niin paljon isompia. Toisella kerralla kaikki oli luontevampaa.

Vierailija
2/4 |
05.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos jollain on vielä kommentteja, lukisin mielelläni.

Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
05.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voit ap pyytää polikliinistä synnytystä tai sitten pääsyä lysy-ohjelmaan, jolloin pääset kotiin reilun vuorokauden kuluttua synnytyksestä. Minua ainakin auttoi se, että sai olla omassa kodissa ja maata omassa sängyssä märisemässä, samalla kun mies piti huolta lapsista.

Tietenkin voi tuntua turvallisemmalta olla osastolla, mut siellä on sellaisia stressitekijöitä joita kotona ei ole.

Vierailija
4/4 |
05.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ensimmäisen kanssa baby blues, joka myös jatkui synnytyksen jälkeisenä masennuksena. Toisen jälkeen voin hyvin ja olin onnellinen ja toimelias.