Mitä "omaa" tupakan tilalle?
Tupakka on ollut oma aika, hetki pysähtyä ja miettiä, katsella ympärille. Ilman tupakkaa on vieläkin, vuosi lopettamisen jälkeen, puute sellaisesta omasta hetkestä, jolloin olisi aikaa kerratan ja kirkastaa ajatuksiaan. Voiko sellaista saavuttaa ilman tupakkaa?
Kommentit (3)
Haen kahden tunnin päästä lääkäriltä reseptin Champix-lääkkeeseen. Lähipiirilläni sekä työyhteisössäni on hyviä kokemuksia kyseisestä lääkkeestä. Oma tupakointini ei ole niinkään sellaista "oon ennenki tällai käyny täs samas tilantees ni nytki meen", vaan enemmänkin "Mjahas, nyt voisi maistua nautinnollinen savuke", eli enemmänkin se nikotiini.
Olen aina joskus ollut viikonkin yhteen menoon polttamatta, mutta aina se on maistunut niin hyvältä että olen jatkanut. Tosin nämä viikon polttamattomuudet eivät ole olleet edes lopetusyrityksiä, lähinnä hupailun vuoksi. Toivottavasti nyt voisin troppien avulla jättää kokonaan pois tuon iljettävän tavan.
Mutta, mietin samaa; mitä tilalle? Savukkeen mentävä paussi työpaikalla on se mukava hetki omaa aikaa. Ei sitä jaksa johonkin kahvihuoneeseen tai sohvalle mennä esimerkiksi istumaan.
Noh, voihan se olla että sitä tyhjiötä ei edes tule. Kuten sanoin, poltan silloin kun maistuu, en silloin kun kello niin sanoo.
Katotaan josko se tästä lähtisi. Hienoa jos vaimonkin saisi vielä samalle linjalle. :)
Jos ei ole ikinä polttanut tupakkaa, niin ei varmaan ole myöskään tällaista puutteen tunnetta.
vastaa. Mietin samaa, tupakointi on minulle ennen kaikkea "hengähdystauko" muiden seurasta. Saan rauhassa koota ajatukset.