Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jouluun on enää NELJÄ kuukautta!

Vierailija
20.08.2022 |

Oletteko jo tehneet lahjahankintoja?

Kommentit (51)

Vierailija
1/51 |
20.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä, aloitan aina ajoissa.

Vierailija
2/51 |
20.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tekee koko suvulle villasukat niin pitää aloittaa jo juhannuksen jälkeen.

Mummeli

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/51 |
20.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joulu lahjoja alan ostaa vasta lokakuussa

Vierailija
4/51 |
20.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En, mutta kuukausi sitten varasin vuokraamosta auton joulun ajaksi.

Vierailija
5/51 |
20.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotenkin käsittämätöntä että enään noin vähän aikaa jouluun. Tuntuu että edellinen joulu olisi vasta ollut. Ja mihin tämä kesäkin taas hurahti. Vastahan oli toukokuu ja olin aloittamassa kesä vaatteiden ostelun. Kohta jo syyskuu. Huh aika rientää nopeasti.

Vierailija
6/51 |
20.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanaa kohta on syksy ja talvi! Odotan joulua innolla. Jee!

Vierailija
7/51 |
20.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Upeeta! Toivon ettei silloin ole enää päivän keskilämpötila 27 astetta!

Vierailija
8/51 |
20.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostan joululahjat yleensä lokakuussa tai marraskuussa.

Vierailija
9/51 |
20.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Odotan paljon sitä ihanaa joulun tunnelmaa. Joulu koristeita, joulukuusta, joulu valoja. Ruokia ja herkkuja. Yhteisiä ihania hetkiä perheen kanssa. Ai että. Nopeasti se neljä kuukautta menee koska jos nyt miettii taakse päin, niin neljä kuukautta on kulunut hujauksessa.

Vierailija
10/51 |
20.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En oo lahjoja ostanu, mutta juuri suunnittelin pihalle jouluvaloja. Hieman malttamattomana.

Vierailija
11/51 |
20.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viime jouluaattoiltana tällä palstalla oli moderni nykyaikaan ja palstaan sopiva versio jouluevankeliumista jatkokertomuksena ja paljon vertaistukea kaikille, joita joulu ahdisti. Paljon oli mm. ihmettelyä siitä, miksi Ylellä näytettiin noin viidettä kertaa ikivanhoja joulukonsertteja.

Vierailija
12/51 |
20.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En hanki juuri lahjoja koska en ole jouluihminen. Jos jotain ostan niin vasta aatto aamuna. Minulla ei ole lapsia joten minun ei ole "pakko" laittaa joulua kenenkään takia.

Vierailija
13/51 |
20.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ooo totta. Voisi jo aloittaa!

Vierailija
14/51 |
20.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kahden kuukauden päästä kaupat jo täyttyy joulutavaroista.

Vierailija
15/51 |
21.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teen jouluksi lahjakoreja/paketteja/pussukoita. Käpysytykkeitä (uitan männynkäpyjä sulatetuissa jämäkynttilöissä) - tietenkin vain niille, joilla on tulisija. Tiskirättejä - näitä vain valikoiduille henkilöille, kaikki ei arvosta. Omatekoista likööriä, joka vuosi vähän erilaista (vadelmaa, mansikkaa, aroniaa, raparperiä tms), hilloa, jotain erikoisempaa kuin pelkkä mansikkahillo. Mukaan voin laittaa pöytäkynttilän tai tuoksukynttilöitä (taas riippuu vastaanottajasta, hajusteallergiselle ei tuoksukynttilöitä...), ja ehkä tulitikkujakin. Hyvää oliiviöljyä, se yleensä sopii kaikille, niillekin, joille tuota likööriä ei voi lahjoittaa.

Ja koska noita on kaikenlaisia, ja osa vaatii valmisteluja, niin usein aloitakin jouluvalmistelut jo keväällä - esimerkiksi se raparperilikööri piti laittaa jo toukokuussa muhimaan (tuli muuten hyvää!).

Villasukkia en juurikaan enää lahjaksi kudo, kun toisten mielestä ne on turhia ja kaupasta saa ihan hyviä sukkia. Mutta sitten on henkilöitä, jotka erikseen ovat niitä sukkia pyytäneet joululahjaksi!

Tänä vuonna mietin villapeiton virkkaamista eräälle läheiselle hänen mieleisissään väreissä - heillä on vanha omakotitalo ja siellä on talvisin aika viileää. Pitää vain vielä varmistaa, ettei hänellä jo ole vastaavaa.

Tykkään joulun laitosta ja siitä tulee itselleni hyvä mieli. Hieman joskus vetää kaihoisaksi se, että esimerkiksi puolisoni ei koskaan hanki minulle mitään "oikeasti" minua varten, vaan ne lahjat ovat jotain hätäpäissään ostettuja, joskus ihan typeriäkin asioita, tai sellaisia, mistä hän itse pitää - oikeasti, en tee mitään sähkötoimisella sitruspuristimella, kun en juo sitrusmehuja. Puoliso ei 25 vuodessa ollut tuollaistakaan huomannut :-(

Itse hän siitä mehusta pitää, joten ei ole tajunnut, että en koskaan juo niitä mehuja.

Itse yritän aina mahdollisimman pitkälle toteuttaa vastaanottajan toiveita, ja jos se tarkoittaa sitä, että minun villasukkani ja liköörini eivät kelpaa, niin keksin jotain muuta.

Vierailija
16/51 |
26.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äkkiä menee aika :o

Vierailija
17/51 |
26.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näinä päivinä pitäisi alkaa taas joulumusiikin soimaan kaupoissa 🤩

Vierailija
18/51 |
26.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon aloittanut lahjojen teon. Annan lahjat vain muutamalla läheiselle ja ne ovat itse tehtyjä muistamisia. Näiden valmistelut on aloitettu. Tänä vuonna saavat minimaailmajoululyhdyt ja tuoksupussit kesällä kerätyistä ruusunlehdistä. Ja tunnen nämä ihmiset niin hyvin , että tiedän heidän pitävän lahjoista. 

Yksi kummilapsi on niin pieni että hänelle ostan lahjan. 

ja lapseni  sekä puolisonsa ( opiskelijoita) saavat joulukalenterin joka sisältää kaikkea ruokatarviketta.

Vierailija
19/51 |
26.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

🌟🎄🎀🎁

🧑🎄🤶🎅

Vierailija
20/51 |
26.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näinä päivinä pitäisi alkaa taas joulumusiikin soimaan kaupoissa 🤩