Lastenhoitaja (päiväkoti) vastaa kysymyksiin jos sellaisia tulee?
Kommentit (32)
pakko laittaa oma lapseni hoitoon (1v.) Valintani olisi Ryhmäperhepäivähoito tai perhepäivähoito.
mutta et vastannut kysymykseeni. Eli jos näin on, miksi tuttavapiirissäni on lukuisia 1-1,5-vuotiaita, jotka ovat päiväkodissa ja menevät sinne aamulla innoissaan hihkuen kun näkevät kavereita, ovat vielä iltapäivälläkin aurinkoisia ja illalla kotona myös kaikki hyvin? Eivätkö nämä vanhemmat osaa tulkita lapsiaan vai miksi luulevat, että kaikki sujuu hienosti, jos kerran arki todella tuollaista kuin kuvaat, minkä luulisi heijastuvan lapseen mm. haluttomuutena jäädä päiväkotiin aamuisin? Kyseiset lapset ihan tavallisissa kunnallisissa päiväkodeissa ympäri pk-seutua.
Tuttava piiriini kuuluvat lastenhoitajat/opettajat ovat laittaneet pienet lapsensa perhepäivähoitajalle tai olleet itse kotona.
Se vähän pistää miettimään että mitä se hoidon laatu päiväkodissa on...En tarkoita että työntekijät olisi huonoja, vaan että lapsia on liikaa joten työtä kai tehdään liukuhihnalta.
Karu totuus. Kaiken maailman johtajat pyöritteleenb täyttöasteita sun muita numeroita eikä tiedä oikeasta tilanteesta mitään.
Minulle on pomo sanonut että sijaista ei tule ja piste
En tarkoita että joka päivä ja jatkuvasti tilanne olisi näin huono. Kyllä toistaiseksi niitä hyviä päiviä on onneksi enemmän.
Eikä lapset laske että nyt tolla tädillä on neljä lasta liikaa vahdittavana. Vaikka olisin yksin 20 lapsen kanssa tekisin kaikkeni että jokaisella niistä olisi hyvä olla päiväkodissa
Mielestäni parempi jos olisi enemmän samanikäistä seuraa lapsellesi.
pienille? kun sanoit, että alle 2v kuuluu vain kotiin? miksei esim 1,5 " kuuluisi" mielestäsi päiväkotiin? ja miksi myöhemminkin laittaisit omat lapsesi ryhmä- tai perhepäivähoitoon? kerro vähän tarkemmin, kun itselläni on kuvitelma, että päiväkoti olisi lapselleni parempi paikka kun pph (itse olen luokanope).
Vierailija:
pienille? kun sanoit, että alle 2v kuuluu vain kotiin? miksei esim 1,5 " kuuluisi" mielestäsi päiväkotiin? ja miksi myöhemminkin laittaisit omat lapsesi ryhmä- tai perhepäivähoitoon? kerro vähän tarkemmin, kun itselläni on kuvitelma, että päiväkoti olisi lapselleni parempi paikka kun pph (itse olen luokanope).
Ovat molemmat kodinomaisempia. Myös ryhmät ovat pienempiä. Enemmän puuhastelua pienellä porukalla esim. leipomista, vesileikkejä, metsäretkiä yms...
oma lapsi. Hauskaa pe iltaa kaikille!
Tekevät metsäretkiä, puuhaavat kaikkea ja lapset kertakaikkiaan tyytyväisiä samoin vanhemmat.
todellakin on täysin laitonta mutta arkipäivää tällä hetkellä päivähoidossa. Ei ehkä joka viikkoista mutta liian usein kuitenkin