Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

onko väärin viedä 5v päiväkotiin 2pv/vko vaikka olen kotona?

Vierailija
04.01.2012 |

Sisarukset ovat koulussa ja 2krt/vkossa kerhoilu ei tunnu riittävän vaan lapsi kinuaa päiväkotiin. Tiedän päiväkodissa olevan tällä hetkellä kaksi vapaata paikkaa joten päiväkodin voisi aloittaa vaikka heti. Syksyllä alkaisi eskari joten sitten ei tarvitsisi alkaa suoraan 5pv/vkossa tahtia kun on jo tutustunut pk:n toimintaan.

Mutta mitä teen? Itselleni tekisi kieltämättä myös pari päivää vkossa hyvää tehdä jotain omaa. Katselin jo mm. atk-kurssia sekä kielten opiskelua jota voisin alkaa suorittaa. Mutta mitä mieltä olette, tuomitsetteko?

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
04.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saapahan kavereita ja mieluisaa tekemistä. Mitä sitä turhaan kotona istuttamaan.

Vierailija
2/13 |
04.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
04.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jopa varmaan suositeltavaa, varsinkin jos lapsi kinuaa..=))

Vierailija
4/13 |
04.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla tilanne, että olen kotona 2v kanssa, joka täyttää vuoden lopussa 3v. Joten 5v voisi hyvin olla eskarin alkuun asti kotona. Käy baletissa, muskarissa, kerhossa. Onko se paha jos menee suoraan eskariin? Pitäisikö olla päiväkodissa ennen sitä? Eli minua huolettaa hieman eri näkökulmalta tämä asia...

Vierailija
5/13 |
04.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

on kiinni viihtyykö vai ei. Jos itse haluaa, ni anna mennä. Mun jousimies lapsi marssi itte päiväkotiin, ja saman ikäisenä. Ei halunnut olla kahden pikkusisaruksen kanssa kotona. Äitinä olin kyllä aluksi hieman hämmentynyt, mutta kaverien seura voitti. Tää oli tietysti kultasella 90 luvulla, kun paikkoja oli riittämiin.

Vierailija
6/13 |
04.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuon ikäinen kaipaa vertaisseuraa ja vertaistekemistä, sitä on vaikea (mahdoton) kotona tarjota. Päiväkodista sitä löytyy.

Meillä pienin oli pph:lla lähes kolmevuotiaaksi asti. Joskus hoitajan lomien aikana pääsi päiväkotiin, ja seurallisena viihtyi siellä huomattavasti paremmin vaikka paikka oli iso ja laitosmainen. Pph oli mukava ammattilainen, koulutukseltaan lähihoitaja. Hänellä itsellään oli samanikäinen tytär. Mutta silti päiväkoti kiinnosti lastamme enemmän.

Nyt hän on 4-vuotias, ollut reilun vuoden päiväkodissa ja tykkää kovasti. Lomalta oli tosi mukava palata, kun tapasi kaikki kaveritkin.

Vierailija
7/13 |
05.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaveri kertoi että päiväkodissa pitää täyttää jotain hoitopäivälappua jossa kysytään isän ja äidin työajat. Siitä tuli olo että olen huono äiti jos jätän sen tyhjäksi ja siellä tiedetään että olen kotona.

Itse kaipasin aikoinaan koulusta kotiin tullessa äitiä joka tuli vasta viiden kuuden aikaan kotiin kaupan kautta ja kasilta jo oli nukkumaanmenoaika. Silloin päätin että jos mitenkään mahdollista niin olisin kotona ainakin lasten alakouluajan. Mitään tukia tai korvauksiakaan en saa, enkä tarvitsekaan vaan päivähoitomaksutkin maksettaisiin miehen palkasta eikä kenenkään verorahoista. Mutta miksi silti tuntuu ettei me päiväkotipaikkaa ansaita :(.

ap

Vierailija
8/13 |
05.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

lapselle voi hommata tekemistä muutenkin. Niitä hoitopaikan oikeasti tarvitsevia voi ihan hyvin tulla vaikka miten pian.

Vierailija
9/13 |
05.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä jouduin siirtämään töihinmenoani huhtikuusta elokuulle ihan sen takia, että täällä on kaikki päiväkodit ihan täynnä. Elokuussa on ehkä jotain saumaa saada hoitopaikka.

Jonoja on alettu purkamaan niin, että ryhmiin otetaan yksi kasvattaja (aikuinen siis) lisää. Sillä varjolla saadaan jo ennestään täysiin päiväkoteihin runtattua lisää lapsia ryhmäkokoja kasvattamalla. Eipä tee kauheasti mieli viedä lasta hoitoon, mutta pakko mennä töihin kun rahat on jo ihan loppu :(

Vierailija
10/13 |
05.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isosisarukset koulussa ja pikkuveljellä tylsää.. Poika täyttää kohta 5v ja on jo varmaan pari vuotta unelmoinut päiväkodista.

Pari kertaa on sinne viikoksi päässyt työni takia ja tykkäsi kovasti.

Nyt suositteli puheterapeutti, että jos vaikka viimeiseksi vuodeksi ennen eskaria menisi päiväkotiin, niin saattaisi puhekin ruveta sujumaan kuin itsestään.

Silti hiukan hurjalta tuntuu laittaa "turhaan" hoitoon, kun satunnaisten iltatöitteni vuoksi se ei olisi tarpeen.

Vierailija
11/13 |
05.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja meillä siis käy kerhossa kerran viikossa 2 tuntia kerrallaan, muita harrastusmahdollisuuksia ei oikeastaan pienellä paikkakunnallamme ole.

Vierailija
12/13 |
05.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta toki se paikka maksaa veronmaksajille paljon enemmän.

Teidän perheenne tapauksessa varmaan olisi lapselle hyvä päästä hoitoon, kun kerran itsekin kaipaalisää seuraa ja virikkeitä. Ja eipähän tule eskari sitten syksyllä yhdellä rytinällä.

Kaveri kertoi että päiväkodissa pitää täyttää jotain hoitopäivälappua jossa kysytään isän ja äidin työajat. Siitä tuli olo että olen huono äiti jos jätän sen tyhjäksi ja siellä tiedetään että olen kotona.

Itse kaipasin aikoinaan koulusta kotiin tullessa äitiä joka tuli vasta viiden kuuden aikaan kotiin kaupan kautta ja kasilta jo oli nukkumaanmenoaika. Silloin päätin että jos mitenkään mahdollista niin olisin kotona ainakin lasten alakouluajan. Mitään tukia tai korvauksiakaan en saa, enkä tarvitsekaan vaan päivähoitomaksutkin maksettaisiin miehen palkasta eikä kenenkään verorahoista. Mutta miksi silti tuntuu ettei me päiväkotipaikkaa ansaita :(.

ap

Vierailija
13/13 |
05.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

lapseni olisivat mielellään menneet päiväkotiin muutamaksi tunniksi päivittäin jo 2,5 vuotiaasta lähtien!!! He ilmiselvästi kaipasivat isoa lapsiporukkaa ympärilleen. Kaipasivat myös ehkä virikkeellisempää toimintaa kuin kotona.

Tämän huomion tein ja pidinkin heitä muutaman kuukauden siellä kun tilaa oli. Joten kokeile ihmeessä. Lapsesi saattaa tykätäkin riippuen tosin kodin ilmapiiristä.