Ottaako OIKEASTI jonkun isovanhemmat isompia lapsia yökylään?
olen niin kade kun ystävä sai vauvan ja kaksi isompaa (2 ja 5v) ovat yökylässä mummolassa PARI yötä. Onko tuo yleistäkin??
Kommentit (45)
Ja 15v tädillä tai 13v isotädillä.
ovat joka toinen viikonloppu mummulassa. Tosin me mennään joskus itsekkin sinne jos ei keksitä mitään muuta tekemistä:)
Mun sisarusten lapset (yht. 6kpl, iät 5-20v.) ovat kaikki saaneet olla mummilassa niin paljon kuin vanhemmat tarvitsevat hoitoapua ja lapset itse haluavat, joskus jopa koko porukka yhtäaikaa. Siskon lapset nykyään vähän harvemmin, koska ovat molemmat jo aikuisia, mutta veljen lapset (4kpl, 5-16v.) ovat usein ihan muuten vaan viikonloppuja ja lomilla pitempiäkin aikoja, ja voivat tosiaan olla koko porukka yhtäaikaa tai sitten esim. 2 nuorinta tai jopa joku yksin.
Oma poika on sen verran pieni vielä, ja mun vanhemmat kuitenkin yli 7-kymppisiä eivätkä oikein enää pienen perässä pysy, joten ei ole vielä ihan yksin ollut. Asutaan lisäksi sen verran kaukana, että ei olla vielä viety ihan yksin yökylään. Niin on kylläkin oltu, että kun ollaan siellä viikonloppua viettämässä niin voidaan miehen kanssa lähteä iltaa viettämään, ja nukkua yö rauhassa toisessa osassa taloa, ja lapsi nukkuu mmminsa kanssa, eli äiti hoitaa niin pitkään että aamulla herätään.
Mä olen 44 ja mä nukun mun vanhemmilla lapseni 9 vee kanssa. Putkiremontti. Serkukset 1 vee 1 kk ja 18 vee nukkuvat siellä myös satunnaisesti.
Kesällä serkukset, jotka ovat siis 1, 9 ja 18 lähtevät mun vanhempien mukaan jopa mökille... 1 vee toki on vain yhden yön.
joten onnistuu vain heidän loma-aikoinaan, mutta kaikki lapset nuorinta lukuunottamatta on saaneet olla "mummula-lomalla" joskin ei monestikaan kaikki yhtä aikaa (5 lasta 4,5v 3,5v 2,5v ja 1,5v)