pukeudutteko jotenkin "hienommin"
jos menette illalla tavalliseen ruokaravintolaan syömään? Ei oo vuosiin tullut käytyä illalla ulkona syömässä ja tänään olisin menossa kaverin kanssa keskustaan syömään ihan tavalliseen ruokapaikkaan ja sieltä kotiin. Kaveri hössöttää kamalasti vaatteidensa kanssa mitä pistäis päälle.
Eli enkö voikaan lähteä ihan farkuissa ja neuletakissa? Vai olenko alipukeutunut?
Kommentit (10)
- Kotipizza, kebab-räkälä: verkkarit jalassa
- Rosso tms. perheravintola: farkut
- Fiinimpi illastuspaikka: vaatteet jatkosuunnitelmien mukaan, jotain mustaa ja siistiä
- Michelin-tähditetty ravintola: Jakkupuku, mekko ja korkokengät
jos tapahtuma noinkin harvinainen.
En laita aamulla päälle vanhimpia ja kuluneimpia vaattetani, jos aion mennä illalla samassa asussa ulos syömään. Normaali työvaatetukseni on kuitenkin sen verran siisti, että kelpaa. Viikonloppuisin mietin vielä vähän tarkemmin, mitä laitan, mutta en sen takia, mitä muilla on tai ei ole päällä, vaan sen takia, että nautin pukeutumisesta ja vaatteista. Olen usein ravintolan "parhaiten pukeutunut" nainen - se ei ole pikkukaupungiss vaikeaa :)
tasosta että paikan tasosta. En minäkään johonkin Rossoon tiistaina pukeudu, mutta jos menemme lauantai-iltana Chez Dominigueen, laitan toki hienommat vaatteet. Ihan jo oman fiiliksen takia.
No en todellakaan jos on kyse tavallisesta ruokaravintolasta. Lounastan sellaisissa lähes päivittäin eikä illallakaan pelkän syömisen takia viitsi erityisesti pukeutua. Kun puhutaan tavallisesta ravintolasta oletan ettei olla menossa Michelintähtipaikkaan, jonne voisi vähän farkkuja ja villapaitaa paremmin jo pukeutuakin.
Olen usein ravintolan "parhaiten pukeutunut" nainen - se ei ole pikkukaupungiss vaikeaa :)
En menisi muualle kuin pikaruokapaikkaan verkkareissa, mutta muuten aika fiilispohjalta. Keskustan hienoimpiin paikkoihin (ei ruuan tason vaan miljöön kannalta) en menisi farkuissa ja t-paidassa, tulisi vaivaantunut olo.
Jos menen syömään fiinimmin, pukeudun hyvin usein jo sen vuoksi, että se nostaa omaa fiilistä.
ellei ravintola ja tilaisuus tietty ole sitten tavallista hienommat (vaikka appiukon 60 v synttärit tjsp). Jos haluan olla rennosti siisti, niin tummat farkut ja siisti neule, jos taas tekee mieli pukeutua enemmän niin asim. musta leveähelmainen pitsimekko (ei mikään hieno juhlavaate kuitenkaan) ja neulebolero.
mutta en minä siitä hössötä.
Teen töitä kotona tai työhuoneella yksikseni, muuten olen lasten kanssa.
Tilaisuuksia vähänkään pyntätä itseään ei juuri ole.
Käyn usein ravintolassa syömässä joten se ei ole mikään tapaus. Mutta älä teilaa kaveriasi, hänelle se voi olla iso juttu, juhla arjen keskellä.