Miten voi mies olla niin hirveä öisin, mikä tunnevammainen se on?!
Surkea sairaiden lasten hoidossa ja huolehtimisessa, vaikka muuten hoitaa paljon lapsiamme. Mutta pelkäisin todella jättää kovasti kipeää lasta isän kanssa, koska on vakavissaan mm sitä mieltä ettei lasta tarvitse lääkitä öisin vaan aamulla katsotaan sitten kun ("kyllä ne malarialapsetkin selviävät 40 asteen kuumeessa viikkotolkulla, miksei meidänkin lapset yhtä yötä"). Viime yönä tosiaan 1v yski hillittömästi, mies kuorsasi eikä välittänyt mitään. Yhdeltä sanoin hänelle ettei nukkumisesta tule mitään, mies murahti että ei sillä mitään hätää ole. Sanoin, että kohta lapsi oksentaa kun yskii niin. Mies murahti että eikä oksenna. No, hetken päästä lapsi alkoi kakomaan ja hyökkäsin nostamaan pystyyn, katsoin siinä pystyssä ettei tukehdu. Lapsi oksensi limaa lattialle. Mies ärähti että mitä sä siinä sitä oksennutat, vie vessaan! Kun pesin lasta vessassa ja vaihdoin yöpuvun ja toin sänkyyn niin mies kysyi joko sä siivosit lattian (koska minähän laitoin lapsen oksentamaan lattialle enkä vessaan..). No, enpä siivonnut vaan mies sen joutui siivoamaan... tällainen idiootti mieheni on öisin, vaikka päivisin hoitaakin! Miten oikeasti voi olla noin tyhmiä puheita ja ajatuksia?
Kommentit (61)
Miten kauan tällainen yskä oikein kestää? Pelottaa jo valmiiksi ensi yö kun pienellä paha olla. Viikon jo yskinyt mutta pari yötä ollut pahempia ja eilen illalla tosiaan lääkäri katsoi että keuhkot ok..
Aiotko taas lepattaa ympäri kämppää hysteerisenä?
Vastasin jo siihen toiseen ketjuun, että meillä tuota sairastettiin kaksi kuukautta.
Mun mielestäni sä teit itsestäsi todella tyhmän tuossa tilanteessa. Lastenhoidosta on ihan turha tehdä tuollaista taistelua.
Mun mies on myös öisin herätessään helposti äkäinen ja tosi tyly. Olen oppinut sen tajuamaan, että hän vaan on sellainen äkisti herätettynä, ja hyväksynyt sen. Joten jos lapsilla on jokin hätä yöllä, lähtökohtaisesti mä hoidan sen tilanteen, koska mä olen siinä parempi.
Mies taas jaksaa pelata meidän poikien kanssa vaikka mitä ulkopelejä ja jalkapalloa ja ties mitä, mikä ei mua kiinnosta ja missä mä en ole hyvä.
Olen sitä mieltä, että oikeasti kannattaa vähän relata tuossa vanhemmuudessakin. Molemmilla vanhemmilla on varmasti vahvuutensa, joten panostakaa niihin, älkääkä pakottako toista suoriutumaan sellaisista tilanteista, jotka on toiselle vaikeita ( jos kerran itselle ne ei ole.)
Jos olette, niin kyllä kauhealta tuntuu. Miten saatte lapsenne pysymään hengissä kun hoitonne taso on tuota luokkaa?
Tottakai vanhemman pitää ymmärtää lapsen sairaus, hänen olonsa ja kenties hätänsä. Ei sairasta pientä lasta jätetä yksin oman onnensa nojaan selviämään "katsotaan sitten aamulla onko se vielä hengissä".
Ihme tunnevammaisia idiootteja tämä palsta täynnä.
enkä kyllä tuollaista asennetta huomannut. Vain sen, että se kyllä riittää, jos yksi aikuinen hoitaa lasta yöllä.
Ei mulle tulisi mieleenkään alkaa herätellä miestä, jos itse olen jo hereillä hoitamassa sairasta lasta, ellei ole todellisesta hätätilanteesta kysymys. Ketä se auttaa???
pystyyn asentoon. Eli päätyä ylös reilusti.
Ei noille yskille kukaan voi oikein mitään tehdä. Ne kestää minkä kestää, ja jos ovat viruksen aiheuttamia, niin antibiootit tekevät vain pahaa. Eivät siis tuota tautia pahenna, mutta tappavat kaikki hyvätkin bakteerit elimistöstä.
Eli yritä vaan jaksaa. Jos lapsi kerran leikkii ja syö ja yleiskunto on hyvä, niin silloin lapsi ei ole kovin kipeä.
Jos kunto alkaa huonota, niin sitten taas lääkäriin tarkastukseen.
Siis nukutin lasta lopulta vieressä pää korkealla tyynyllä, tosin yritti heittelehtiä siitä pois. Yski ja yski, kakoi ja yski, pyysi tuttia ja jossain vaiheessa yötä onneksi sai lopulta nukuttua. Nyt nukkuu partsilla, köhii sielläkin välillä.
kirjoja sinne tyynypään jalkojen alle.
Meillä tilanne on yleensä se, että minä olen itse myös flunssassa, isompi pitää kuskata kouluun ja harrastuksiin ja astmalapsi sairastaa kaikki flunssat pitkän kaavan kautta. Kaiken tämän keskellä teen työni.
Jos oikein tuuri käy, mies on Suomessa, eikä esim. Kiinassa kolmea viikkoa.
Eli siis illalla höyryhengitytimme, sitten ilmankostutin makkariin ja lapsi Ventolinen saannin jälkeen omaan sänkyyn jonka pääty kohotettu. Lapsi nukkui rauhallisesti aluksi, sitten alkoi yskiä ja heittelehtiä pitkin sänkyä, välillä pää jalkopäädyssä jne. Kävin siirtämässä toisin päin. Yski kovasti ja lopulta siis alkoi oksentaa ja kiskoin ylös sängystä. Sitten pidin vieressäni pää tyynyllä, jossa myös yski.
Tuollaista flunssaa on nyt liikkeellä. Elämä on.
Ehdotan että lapsi ensi yöksi sisälle rattaisiin nukkumaan, selkänoja ihan pystyyn ja lapsi valjailla kiinni.
se vaan niin on, että kun maailmassa kuolee lapsia ties mihin tauteihin ja vastaajalla numero x on lapsi yskinyt jo kaksi kuukautta, niin ei se ap:n lapsi mitään empatiaa tai hoitoa tarvitse. Hysteerinen äiti turhaan menettää yöunensa.
Antaa yskiä. Kyllä se siitä hengissä selviää ja jos ei selviä, niin ei oli evoluution tahto.
PS. Ap:n mies on idiootti ja samoin iso osa tämän ketjun (ilmeisen lapsettomista) vastaajista.
että hysteeristen ei pitäisi panna niitä geenejään eteenpäin.
Meillä 7v lapsi yski flunssaisena kaiket yöt ja varmaan 4-vuotiaaksi oksensikin. Sitä limaa sieltä tuli. Useimmiten oksu tuli noin tunti nukkumaanmenon jälkeen. Pesukone pyöri öisin talvella lähes aina. Oli flunssaisia lapsia. Ikävää, mutta sekin meni ohi lapsen kasvettua. Muut lapsemme eivät flunssaisina oksentaneet.
Ja yskiminen ennen sitä. Lima tulee keuhkoista. Hengitysvaikeus voi pahentua nopeasti.
Veisin pienen päivystykseen saamaan avaavaa lääkettä ja reseptin siihen.
T: sh
Siinä vaan sitten joka päivälle vakiaika yksityiselle lääkäriasemalle.
Voi hyvä luoja mitä vastauksia täällä. En nyt ihan hysteriaksi kyllä laskisi.. Ihan tervettä huoltahan tuo on. Jättäisittekö siis itse lapsenne nukkumaan omaan oksennukseen koska "ehtiihän siitä aamullakin huolehtia" eikä "lapsi varmasti siihen kuole."?? Itse varmasti olisin oikeasti HYSTEERINEN jos lapsi noin kovasti yskisi ja kakoisi. En voi ymmärtää miten voitte tuolla tavalla mollata äitiä JOKA HUOLEHTII LAPSESTAAN?!??! Pistää vihaks. Kyllä minun mielestäni huolehtii sitten vaikka liikaa kuin että ei huolehdi ollenkaan. Esimerkkinä ystäväni, jonka lapsella oli monta kuukautta hengitysvaikeuksia. Hengitys rohisi ja pitkiäkin hengityskatkoksia saattoi tulla. Kysyin silloin ystävältäni huolestuneena, että miksei vie lääkäriin niin totesi vain, että on normaalia flunssaa??!?! Nyt kyseinen lapsi ollut sitten jo kauan sairaalahoidossa kun ei henki kulje enää ollenkaan!!! On se mielenkiintoista, että saa paskaa niskaan sen vuoksi, että hoitaa lastaan. Kyllä minä ainakin tekisin kaikkeni helpottaakseni lapsen oloa jos olisi niin kipeä, että ei saisi nukuttua. Surullista, että taitaa monilla se oma uni mennä edelle....
Ja tuosta miehen käytöksestä vielä, että meillä on ihan sama. Päivisin hoitaa kyllä, mutta öisin tökkii. Tiuskii ja kiroaa ja vauvalla vähän levottomampi yö tai silloin kun sairaana. Esim. rota-rokotuksen jälkeen kun pienokainen oksenteli rajusti pitkin yötä ja pyysin apua tiuskaisi vain, että "sulla on kaks kättä" :D Laittaisin kyllä ihan oikeasti sen piikkiin, että on tosiaan niin unenpöpperössä, joten nämä tämmöiset tiuskimiset yritän antaa anteeksi, kun muuten on aivan maailman paras isä. Muutenkin yritän kyllä antaa miehen öisin nukkua kun töissä käy, mutta ei sitä aina yksin yötä jaksa hoitaa vaikka itse kotona olenkin. Eihän siitäkään ole takuita, että saisi sitten aamulla ja/tai päivällä nukkua jos lapsi valvoo silloinkin.
Joka tapauksessa, luulen kyllä, että miehesi hoitaisi lasta aivan yhtä hyvin kuin sinäkin, jos et olisi paikalla ja hänellä ei näin ollen olisi sitä vaihtoehtoa, että sysäisi huolehtimisen sinulle. Koita jaksaa ja anteeksi nyt tämä kamala vaahtoaminen.
ja siinä surrasi jo yksi vanhempi satelliittina. Kyllä siinä ihan hyvin voi toinen nukkua - ja pitääkin nukkua.
meillä vastaavassa tilanteessa toinen jäisi makuuhuoneeseen siivoamaan limaoksennusta ja toinen putsaisi lasta vessassa. Homma sujuu nopeammin ja kaikki pääsevät nopeammin takaisin nukkumaan.
Sitten kyselisin sairaanhoitajalta, että onko tuo todella aina noin? Meidän lapsi oksentaa aina, kun hänellä on nuha (ei tarvitse olla edes kovin kova nuha). Yleensä juuri siten, että alkaa yöllä ensin yskiä ja sitten lopulta kakoo ja oksentaa. Ei ole tullut edes mieleen, että pitäisi lähteä sairaalaan.
Olen luullut, että tuo johtuu vain herkästä yökkäysrefleksistä. Itse olen vielä ihan aikuisiälläkin oksentanut, kun limaa valuu nenästä nieluun.
Ja yskiminen ennen sitä. Lima tulee keuhkoista. Hengitysvaikeus voi pahentua nopeasti.
Veisin pienen päivystykseen saamaan avaavaa lääkettä ja reseptin siihen.
T: sh
Mieheni on myös kuin talviunilta herätetty karhu, jos joutuu heräämään yöllä. Ärisee ja yrittää päästä heti takaisin nukkumaan. Mies ei kunnolla herää, eikä välttämättä edes muista ärinöitään aamulla.
Minä siis yleensä annan lääkkeet ja rauhoittelen lapset. Eikä puhettakaan, että mies olisi unikouluttanut tms. Olen jo tottunut asiaan, mutta ärsyttäähän se pomppia sängystä neljä kertaa yössä, kun toinen vaan kuorsaa.
vaikka oli rokotettu. Lapsi oli puolitoistavuotias. Pakko oli nostaa yöllä yskimään, ettei tukehdu limaan ja sai sen oksennettua pois. Oli kyllä raskas 6 viikkoa. Miten raju se olisi ollutkaan ilman rokotusta. Lääkärin mukaan se tulee lievempänä, jos tulee, kun on rokotettu. Tästä on nyt ainakin 15 vuotta. Vieläkö hinkuyskään on rokote, vai katsotaanko se hävinneeksi?
Miljoona ketjua täälläkin ja joka päivä lääkäriin.
Ei ihme, että mies on kypsä. Perheen ainoa aikuinen.
Annat sitä Ventolineä ja lapsi sairastaa, kuten tuhannet muut tuota ihan samaa flunssaa.
Grow up!