Voi viddu tätä pienituloisen kurjuutta
Ei pienintä mahdollisuutta saada säästöön mitään, kaikki kulut vain nousee ja palvelut huononee.
Kommentit (18)
Köyhyys on valinta. Kenenkään ei ole pakko olla köyhä, tosin monet haluaa olla. Eivät viitsi tehdä duunia, jos ei täytä SAK:n standardeja yms.
Se on valinta, ei pakollista.
että kaikki on jotakin kovatuloisia pomoja.
Meillä on oma hyvin hoidettu ja hyvää tulosta tekevä yritys, jolla kuvittelisi rahaa tekevän mutta hallitus tekee parhaansa ettei niin vain pääse käymään. Rehellisesti toimimalla ei rahaa pääse kertymään. Ketuttaa kun saman alan yrittäjä jäi kiinni törkeästä veropetoksesta, istuu linnassa mutta on suurituloisimpien listalla edelleen, liiketoimintakieltokin on hänellä mutta niin vain samaan tapaan firmaa pyörittää.
Köyhyys on valinta. Kenenkään ei ole pakko olla köyhä, tosin monet haluaa olla. Eivät viitsi tehdä duunia, jos ei täytä SAK:n standardeja yms.
Se on valinta, ei pakollista.
Köyhyys on valinta. Kenenkään ei ole pakko olla köyhä, tosin monet haluaa olla. Eivät viitsi tehdä duunia, jos ei täytä SAK:n standardeja yms. Se on valinta, ei pakollista.
Kuule siitä ei voi meidän perhettä syyttää, etteikö olisi töitä tehty ja nähty vaivaa elintalon parantamisen eteen. Mieheni tekee 90-100 tuntista työviikkoa, lomaa on pitänyt viimeksi 3v. sitten viikon. Itsekin olen töissä ja ensimmäisenä ottamassa vastaan lisätyötä mutta eipä se palkkapäivänä silti näy. Työttömänä jäisi enemmän käteen.
Köyhyys on valinta. Kenenkään ei ole pakko olla köyhä, tosin monet haluaa olla. Eivät viitsi tehdä duunia, jos ei täytä SAK:n standardeja yms. Se on valinta, ei pakollista.
Kuule siitä ei voi meidän perhettä syyttää, etteikö olisi töitä tehty ja nähty vaivaa elintalon parantamisen eteen. Mieheni tekee 90-100 tuntista työviikkoa, lomaa on pitänyt viimeksi 3v. sitten viikon. Itsekin olen töissä ja ensimmäisenä ottamassa vastaan lisätyötä mutta eipä se palkkapäivänä silti näy. Työttömänä jäisi enemmän käteen.
Se on vaan valintakysymys.
että rehellisyys ei maata peri, on tämä maa kusessa. Kyllä yhteiskunnan pitäisi varmistaa, että pienituloinenkin voi elää arvokkaasti.
itse elän opintotuella eli saan vähän alle 500e kuussa. Kyllähän tällä elelee, joskin niukasti. Veikkaanpa, että sinä saat tästä ainakin tuplamäärän käteen, koska kaikki muut kuin opiskelijat saavat paljon runsaammin mm. asumisen tukia.
Kannattaisi varmaan itsekin vain heittäytyä sossun asiakkaaksi, jäisi yli 2x enemmän käteen kuin nyt...
Töihin en tahdo mennä vielä..tai no tahtoisin, mutta mihin laittaisin 7kk ikäisen vauvan. En hoitoon ainakaan. Ja lapsi oli todella tervetullut kun huomasin olevani raskaana, hitusen suunniteltukin.
Toivon että naapuri saisi töitä niin voisin alkaa yksityisesti hoitamaan hänen lapsiaan. Ei tarvisi vielä surra töihin lähdön kanssa. Ja vaikkei naapuri saisikaan töitä ollaan päätetty kituuttaa syksyyn asti. Mies onneksi valmistuu pian ja saa toivottavasti heti myös töitä. Eli valinta on kylllä täysin meidän.
Juhlimiseen yms. ei raha riitä. Mutta muuten eletään ohan hyvää elämää. Ei nähdä nälkää tms.
mies lähti ja jäin asunnon ja velkojen kanssa. Vielä on n 9 v maksettavaa ja oikeesti, tiukkaa tekee jatkuvasti.
Olen saanut lisätuloja tekemällä käsitöitä ja niitä on myyty nyt kahtena vuotena joulumessuilla, lisäksi pääsiäisjuttuja työpaikan ruokalassa jne jne. Pienistä puroista on tullut kiva pesämuna mutta jos parikin isoa juttua tapahtuu, pitää aloittaa alusta.
Mä olen vaan päättänyt olla tyytyväinen mitä mulla on. Tehdään lasten kanssa paljon ilmaisia juttuja. Mulla on ex-n kanssa viikko-viikko systeemi ja lasten viikolla teen lyhennettyä viikkoa, otan seuraavalla taas kaikki takas, joskus jopa korkoineen, jotta viimekin kesänä pystyin pitämään 6 vkon kesäloman.
Plussia on se, että olen laihtunut melkoisesti, tulen onnelliseksi sitä että illalla kun menen nukkumaan on petivaatteet raikkaita, yksin ollessa soitan radiota, laulan isoon ääneen ja tanssin, eli otan ilon pienistä asioista.
Elämä on elämisen arvoista vaikka ei pääse joka vuonna Kanarialle ja Amerikkaan vaan pelkästään viikolla oleva Tukholman risteily bingomummojen kanssa voi olla elämys.
kun tilille napsahti palkka 1000€ ja tein ylitöitäkin hitosti. Puolet menee jo päivähoitomaksuun tuosta.
Ja omat periaatteet ei anna periksi heittäytyä työttömäksi ja ne nyt on ainoa mitä jäljellä on.
Ja jos ottaisin lopputilin joutuisin karenssiin...
Onni syntyy pienistä asioista. Ja osaan ainakin arvostaa sitä vähäistäkin rahaa. Tulee todella harkittua mitä oikeasti tarvitsen.
Ja kyllä minä olen onnellinen. Minulla on ihana perhe ja elämä.
mies lähti ja jäin asunnon ja velkojen kanssa. Vielä on n 9 v maksettavaa ja oikeesti, tiukkaa tekee jatkuvasti.
Olen saanut lisätuloja tekemällä käsitöitä ja niitä on myyty nyt kahtena vuotena joulumessuilla, lisäksi pääsiäisjuttuja työpaikan ruokalassa jne jne. Pienistä puroista on tullut kiva pesämuna mutta jos parikin isoa juttua tapahtuu, pitää aloittaa alusta.
Mä olen vaan päättänyt olla tyytyväinen mitä mulla on. Tehdään lasten kanssa paljon ilmaisia juttuja. Mulla on ex-n kanssa viikko-viikko systeemi ja lasten viikolla teen lyhennettyä viikkoa, otan seuraavalla taas kaikki takas, joskus jopa korkoineen, jotta viimekin kesänä pystyin pitämään 6 vkon kesäloman.Plussia on se, että olen laihtunut melkoisesti, tulen onnelliseksi sitä että illalla kun menen nukkumaan on petivaatteet raikkaita, yksin ollessa soitan radiota, laulan isoon ääneen ja tanssin, eli otan ilon pienistä asioista.
Elämä on elämisen arvoista vaikka ei pääse joka vuonna Kanarialle ja Amerikkaan vaan pelkästään viikolla oleva Tukholman risteily bingomummojen kanssa voi olla elämys.
Onni syntyy pienistä asioista. Ja osaan ainakin arvostaa sitä vähäistäkin rahaa. Tulee todella harkittua mitä oikeasti tarvitsen. Ja kyllä minä olen onnellinen. Minulla on ihana perhe ja elämä.
mies lähti ja jäin asunnon ja velkojen kanssa. Vielä on n 9 v maksettavaa ja oikeesti, tiukkaa tekee jatkuvasti. Olen saanut lisätuloja tekemällä käsitöitä ja niitä on myyty nyt kahtena vuotena joulumessuilla, lisäksi pääsiäisjuttuja työpaikan ruokalassa jne jne. Pienistä puroista on tullut kiva pesämuna mutta jos parikin isoa juttua tapahtuu, pitää aloittaa alusta. Mä olen vaan päättänyt olla tyytyväinen mitä mulla on. Tehdään lasten kanssa paljon ilmaisia juttuja. Mulla on ex-n kanssa viikko-viikko systeemi ja lasten viikolla teen lyhennettyä viikkoa, otan seuraavalla taas kaikki takas, joskus jopa korkoineen, jotta viimekin kesänä pystyin pitämään 6 vkon kesäloman. Plussia on se, että olen laihtunut melkoisesti, tulen onnelliseksi sitä että illalla kun menen nukkumaan on petivaatteet raikkaita, yksin ollessa soitan radiota, laulan isoon ääneen ja tanssin, eli otan ilon pienistä asioista. Elämä on elämisen arvoista vaikka ei pääse joka vuonna Kanarialle ja Amerikkaan vaan pelkästään viikolla oleva Tukholman risteily bingomummojen kanssa voi olla elämys.
Onni syntyy pienistä asioista. Ja osaan ainakin arvostaa sitä vähäistäkin rahaa. Tulee todella harkittua mitä oikeasti tarvitsen. Ja kyllä minä olen onnellinen. Minulla on ihana perhe ja elämä.
mies lähti ja jäin asunnon ja velkojen kanssa. Vielä on n 9 v maksettavaa ja oikeesti, tiukkaa tekee jatkuvasti. Olen saanut lisätuloja tekemällä käsitöitä ja niitä on myyty nyt kahtena vuotena joulumessuilla, lisäksi pääsiäisjuttuja työpaikan ruokalassa jne jne. Pienistä puroista on tullut kiva pesämuna mutta jos parikin isoa juttua tapahtuu, pitää aloittaa alusta. Mä olen vaan päättänyt olla tyytyväinen mitä mulla on. Tehdään lasten kanssa paljon ilmaisia juttuja. Mulla on ex-n kanssa viikko-viikko systeemi ja lasten viikolla teen lyhennettyä viikkoa, otan seuraavalla taas kaikki takas, joskus jopa korkoineen, jotta viimekin kesänä pystyin pitämään 6 vkon kesäloman. Plussia on se, että olen laihtunut melkoisesti, tulen onnelliseksi sitä että illalla kun menen nukkumaan on petivaatteet raikkaita, yksin ollessa soitan radiota, laulan isoon ääneen ja tanssin, eli otan ilon pienistä asioista. Elämä on elämisen arvoista vaikka ei pääse joka vuonna Kanarialle ja Amerikkaan vaan pelkästään viikolla oleva Tukholman risteily bingomummojen kanssa voi olla elämys.
mutta heräsin miettimään omia unelmiani ja huomasin kuinka elämä valuu hukkaan tällä tyylillä, että painetaan niska limassa töitä ja silti pitää senttiä venyttää eikä edes vaatimattomasti elämällä saa säästöjä aikaiseksi.
mutta palkka silti surkea kun tuntipalkka on 8e ja kotonakin täytyy olla joskus kun ei lapsikaan voi yksin olla aamusta iltaan. Lisäksi opiskelen että saisin joskus paremman työn.
Joten ei tarvitse minulle paasata siitä että täytyy tehdä töitä.
on pakko säästää, jotta vanhuusiällä on edes jonkinlainen pesänmuna, jolla maksaa lääkkeet, asuminen yms.
Minulla on alkkareina miehelle liian löysäksi venyneet alkkarit ja niiden päällä miehelle sopimattomiksi käyneet college-housut. Tyhjästä lähdettiin. Se nyt vain on niin, että ei ne suuret tulot, vaan ne pienet menot.
Minulla on alkkareina miehelle liian löysäksi venyneet alkkarit ja niiden päällä miehelle sopimattomiksi käyneet college-housut. Tyhjästä lähdettiin. Se nyt vain on niin, että ei ne suuret tulot, vaan ne pienet menot.
Tätäkin yritettiin, mutta esim. kun aloimme kierrättämään roskat että roska-astian tyhjennysväli piteni puolella ja saimme säästöä muutaman kympin niin jopa lätkäistiin joku jätemaksu ja siihenhän ne säästöt sitten taas hupeni.
Jos kerää pulloja, niin niistäkin pitää vero maksaa.
Tätäkin yritettiin, mutta esim. kun aloimme kierrättämään roskat että roska-astian tyhjennysväli piteni puolella ja saimme säästöä muutaman kympin niin jopa lätkäistiin joku jätemaksu ja siihenhän ne säästöt sitten taas hupeni.
Jos kerää pulloja, niin niistäkin pitää vero maksaa.
Olisit opiskellut alalle, jossa on kunnon tulot.