Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

15 v pojan käyttäytymisestä - mitä sanotte?

Vierailija
03.01.2012 |

Olen etä-äiti. Poika 15 v ja tytär 12 v.

Lapset mulla sovitusti, joskus jopa kuukauden kaikki viikonloput ja iltoja päälle - asun aika lähellä lapsiani. Voivat tulla mulle milloin vaan haluavat, kunhan vaan ilmoittavat etukäteen. Osaavat tulla bussilla yksin (Helsinki-Espoo). Exän kanssa on sovittu, että lapset saavat päättää itse, ovatko mulla vai isänsä luona.

Poika olisi päässyt siskonsa ja isänsä kanssa Dubaihin viikoksi kolmisin, eilen lähtö. Ei halunnut mukaan. Tyttäreni ja isänsä menivät siis kaksin.

Poika olisi voinut mennä ex-appivanhemmilleni loppiaiseksi, siis pidennetyn viikonlopun. Tykkää tosi paljon olla heidän kanssaan. Ei halunnut mennä sinnekään.

Poika on nyt siis tulossa mulle yksin to-su.

Mistähän voisi olla kyse? Olisi päässyt matkoille, mökille mummon ja papan kanssa, mutta sen sijaan tulee mulle kolmeksi päiväksi?

Asun kaksiossa, ei ole lapsille omaa huonetta, ei omia tavaroita eikä samanikäisiä kavereita tällä alueella.

Kysyin pojalta, miksi ei halua matkoille tai isovanhemmille, vastaus oli, ettei jaksa/viitsi/huvita. Parempaa vastausta en saanut.

No, sanoin tietty, että mulle voit tulla milloin vaan.

Olen nyt vähn ymmälläni.

Kommentit (28)

Vierailija
21/28 |
03.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja ehkä poika haluaa vaan olla rauhassa ja sun kanssa on helppo olla, kun et hössötä vaan annat teinin olla rauhassa :) ulkomaanmatkat vanhempien / vanhemman kanssa + pikkusisaruksen kanssa ei ole mitään herkkua monellekaan teinille.

Teen vuorotyötä. Lasten pitää ilmoittaa, milloin haluavat tulla mulle jotta tiedän olevani kotona. Heillä on avain mulle kotiin, mutten halua että ovat koko yön mulla yksin, jos olen töissä.

Vierailija
22/28 |
03.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

minkä isä ja sisko on Dubaissa? Kun on siun luona kolme päivää, to-su? Ja mitä ihmettelemistä siinä on jso haluaa mieluummin äidilleen kuin isovanhemmilleen,niinhän sen kuuluukin olla, ainakin minusta tuntuisi tosi pahalta jos ei oma lapsi luokseni haluaisi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/28 |
03.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

exälläni on uusioperhe: eli lopun viikon poika on äitipuolensa ja yhden siskopuolensa kanssa (toinen siskopuoli asuu jo omillaan)... tai tulee mulle, jos niin sovitaan.

Tässä on vielä sellainen juttu taustalla, että pojallani on jo "oma asunto". Hän asuu tällä hetkellä samassa kerroksessa kuin uusioperheensä, mutta hänellä on kämppäänsä oma sisäänkäynti.

Eli poikani kämppään ei pääse kuin rappukäytävän kautta.

Vierailija
24/28 |
04.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

exälläni on uusioperhe: eli lopun viikon poika on äitipuolensa ja yhden siskopuolensa kanssa (toinen siskopuoli asuu jo omillaan)... tai tulee mulle, jos niin sovitaan.

Tässä on vielä sellainen juttu taustalla, että pojallani on jo "oma asunto". Hän asuu tällä hetkellä samassa kerroksessa kuin uusioperheensä, mutta hänellä on kämppäänsä oma sisäänkäynti.

Eli poikani kämppään ei pääse kuin rappukäytävän kautta.

Vierailija
25/28 |
04.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nythän sinä juuri hössötät tällä aloituksella...

Vierailija
26/28 |
04.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen "Oikea Äiti", sitä joku kysyi.

Etä-äiti siitä syystä, että avioeron aikaan olin noin 1,5 v niin kovissa syöpähoidoissa, että kuljin sängyn ja WC-pöntön väliä - siis makasin ja oksensin aamusta iltaan. En jaksanut huolehtia edes itsestäni, saati lapsistani.

Ja miehelläni oli koko ajan tämä toinen nainen, jonka kanssa hän siis muutti yksiin.

Vierailija
27/28 |
04.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen "Oikea Äiti", sitä joku kysyi.

Etä-äiti siitä syystä, että avioeron aikaan olin noin 1,5 v niin kovissa syöpähoidoissa, että kuljin sängyn ja WC-pöntön väliä - siis makasin ja oksensin aamusta iltaan. En jaksanut huolehtia edes itsestäni, saati lapsistani.

Ja miehelläni oli koko ajan tämä toinen nainen, jonka kanssa hän siis muutti yksiin.

kuinka kauan erostanne on, mutta voi olla että lapsi haluaa yksinkertaisesti sinun seuraa ja läheisyyttä. Aika rankka itsenäistymisprosessi on hänellä ollut, vaikka kuinka hyvä isä olisi ja sitten tuo toinen nainen kuvioissa myös. Sellainen jättää aina jälkensä. "Oma kämppä" voi aiheuttaa myös turvattomuutta.

Ole sinä nyt poikasi turva. Olkaa kahdestaan. Ei edes tarvitse tehdä mitään erikoista. Rakastakaa toisianne ja nauttikaa toisistanne ja arvostakaa toistenne seuraa.

Vierailija
28/28 |
04.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen "Oikea Äiti", sitä joku kysyi. Etä-äiti siitä syystä, että avioeron aikaan olin noin 1,5 v niin kovissa syöpähoidoissa, että kuljin sängyn ja WC-pöntön väliä - siis makasin ja oksensin aamusta iltaan. En jaksanut huolehtia edes itsestäni, saati lapsistani. Ja miehelläni oli koko ajan tämä toinen nainen, jonka kanssa hän siis muutti yksiin.

kuinka kauan erostanne on, mutta voi olla että lapsi haluaa yksinkertaisesti sinun seuraa ja läheisyyttä. Aika rankka itsenäistymisprosessi on hänellä ollut, vaikka kuinka hyvä isä olisi ja sitten tuo toinen nainen kuvioissa myös. Sellainen jättää aina jälkensä. "Oma kämppä" voi aiheuttaa myös turvattomuutta. Ole sinä nyt poikasi turva. Olkaa kahdestaan. Ei edes tarvitse tehdä mitään erikoista. Rakastakaa toisianne ja nauttikaa toisistanne ja arvostakaa toistenne seuraa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yksi neljä