Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

15 v pojan käyttäytymisestä - mitä sanotte?

Vierailija
03.01.2012 |

Olen etä-äiti. Poika 15 v ja tytär 12 v.

Lapset mulla sovitusti, joskus jopa kuukauden kaikki viikonloput ja iltoja päälle - asun aika lähellä lapsiani. Voivat tulla mulle milloin vaan haluavat, kunhan vaan ilmoittavat etukäteen. Osaavat tulla bussilla yksin (Helsinki-Espoo). Exän kanssa on sovittu, että lapset saavat päättää itse, ovatko mulla vai isänsä luona.

Poika olisi päässyt siskonsa ja isänsä kanssa Dubaihin viikoksi kolmisin, eilen lähtö. Ei halunnut mukaan. Tyttäreni ja isänsä menivät siis kaksin.

Poika olisi voinut mennä ex-appivanhemmilleni loppiaiseksi, siis pidennetyn viikonlopun. Tykkää tosi paljon olla heidän kanssaan. Ei halunnut mennä sinnekään.

Poika on nyt siis tulossa mulle yksin to-su.

Mistähän voisi olla kyse? Olisi päässyt matkoille, mökille mummon ja papan kanssa, mutta sen sijaan tulee mulle kolmeksi päiväksi?

Asun kaksiossa, ei ole lapsille omaa huonetta, ei omia tavaroita eikä samanikäisiä kavereita tällä alueella.

Kysyin pojalta, miksi ei halua matkoille tai isovanhemmille, vastaus oli, ettei jaksa/viitsi/huvita. Parempaa vastausta en saanut.

No, sanoin tietty, että mulle voit tulla milloin vaan.

Olen nyt vähn ymmälläni.

Kommentit (28)

Vierailija
1/28 |
03.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisiko jotain, mistä haluaisi puhua sun kanssas kahden kesken?

Vierailija
2/28 |
03.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän 8 ja 10 -vuotiaat, jotka ei halunneet mennä isänsä kanssa ulkomaille. Äitinsä tiesi sen johtuvan siitä, että mies ei ole tottunut huolehtimaan tarpeeksi lasten tarpeista ja he kokevat itsensä epävarmoiksi.

Siis kyseessä aviopari ja onnellinen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/28 |
03.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

saati sitten lähteä jonnekin shoppailuhelvettiin isänsä ja siskonsa kanssa.

Normaali nuori mies.

Vierailija
4/28 |
03.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

tehkää viikonloppuna jotain sellaista, mistä poika on pienenä tykännyt ja nauttinut, jotain mikä rentouttaisi häntä. Varmaan joku juttu vaivaa, mutta eri asia on, että mikä.

Yritä antaa pojalle aikaa, joskos se asia sieltä pilkahtaisi. Väkisin kaivelemaan ei kuitenkaan kannata ryhtyä.

Vierailija
5/28 |
03.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Musan kuuntelu, lukeminen, netti riittivät.

Ehkä koulussa on niin paljon tekemistä, kun pitäisi päättää mitä ysiluokan jälkeen? Stressaako sitä?

Vierailija
6/28 |
03.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis ei mielestäni todellakaan pelottavaa käytöstä, siis kyseessä 15 v poika, ei 8-10 v lapsi.

Ja takuulla tiedän, että exä hoitaa kaikki tosi hyvin.

Vierailija
7/28 |
03.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jospa häntä on alkanut jännittää muiden seurassa. Tai olisiko joku kiva tyttö lähistöllä? Tai hän ei vaan tykkää hössötyksestä, haluaa olla kuten itse haluaa olla.

Vierailija
8/28 |
03.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poika ei ole jännittäjä -tyyppi.

Hössötyksestä en osaa sanoa. No, sen verran, että minä en ainakaan hössötä.

Vierailija
9/28 |
03.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

saati sitten lähteä jonnekin shoppailuhelvettiin isänsä ja siskonsa kanssa.

Normaali nuori mies.

Vierailija
10/28 |
03.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja keksisin pojan kanssa jotain kivaa tekemistä.

Vierailija
11/28 |
03.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun 14,5 v. ei halunnut nyt lomalla lähteä päiväksi Tukholmaan eikä sen paremmin paikalliseen kylpylään.

Vierailija
12/28 |
03.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Normaalia murrosikään kuuluvaa käytöstä. Meillä poika aiemmin meni innolla mummolaan kaikkina loma-aikoina, mutta 15-16 v iässä tuli muutos...nyt keksii vaikka mitä tekosyitä, että ei tartteis mennä. Ei halua osallistua perheemme yhteisiin vierailuihin minnekään muuallekaan. Tämä on aika vaikea paikka meille vanhemmille; mihin pisteeseen asti teinin voi pakottaa mukaan?

Vierailija
13/28 |
03.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mietinkin jo mitä tehtäisiin. Ei me voida olla tässä mun kaksiossa koko aikaa.

Jos lähtisi keilaamaan tai leffaan - poika saa valita.

Tai esim. eläintieteelliseen museoon - on käyty monta kertaa, mutta aina se vaan kiinnostaa yhä uudelleen. Samoin Heureka.

Poikani tykkää kokata tosi paljon - mietinkin jo, että mitä ostan ruoaksi. Hän kysyy kuitenkin aina vaihtoehtoja ja sitten sanoo, että mä laitan ton ja ton ...

Mietin vaan edelleen sitä, miksi hän ei halunnut matkalle eikä isovanhemmille...

Vierailija
14/28 |
03.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulee vaan kaikille paha mieli.

Vierailija
15/28 |
03.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta tuommoinen on ihan tavallista teinin käytöstä. Ei enää kiinnosta olla mukana yhteisissä hömpötyksissä perheen kanssa. Mutta jos yksin kotonakaan ei saa olla (monet jo tuossa iässä saakin) niin sitten parempi mennä sinne missä saa olla eniten rauhassa, ilman aikuisten häirintää.

Vierailija
16/28 |
03.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

tai jos ei suoranaista riitaa, niin ainakin isän naama saattaa tynmpiä sen verran, että haluaa "lomaa" isästään. Ja toisaalta isovanhempien ym. luona voi olla aika tylsää viettää pitempää aikaa, sinun luonasi on lähimpänä normaaleja arkirutiineja.

Vierailija
17/28 |
03.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen ikäiset ei erityisesti enää rakasta perhelomia.

Vierailija
18/28 |
03.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos niistä positiivisista vastauksista, joita sain.

Poikani on siis mieluummin mulla, kuin Dubailla tai isovanhemmilla.

Kai siihen on joku syy. Luulen, että mulla on helppoa olla. Läksyt on tietty mukana, jotka hoidetaan, mutta muita pakkoja ei ole. Paitsi suihkut, hampaanpesut ja omat tavarat järjestykseen....

Vierailija
19/28 |
03.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teen vuorotyötä.

Lasten pitää ilmoittaa, milloin haluavat tulla mulle jotta tiedän olevani kotona.

Heillä on avain mulle kotiin, mutten halua että ovat koko yön mulla yksin, jos olen töissä.

Vierailija
20/28 |
03.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

minkä isä ja sisko on Dubaissa? Kun on siun luona kolme päivää, to-su? Ja mitä ihmettelemistä siinä on jso haluaa mieluummin äidilleen kuin isovanhemmilleen,niinhän sen kuuluukin olla, ainakin minusta tuntuisi tosi pahalta jos ei oma lapsi luokseni haluaisi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi seitsemän kahdeksan