Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten jollain ei muka ole varaa lapsiin?

Vierailija
03.01.2012 |

Eräs ystäväni kertoi haluavansa todella paljon lapsia, mutta hänestä heillä ei ole varaa hankkia niitä. Molemmat ovat miehensä kanssa töissä ja asuvat omistusasunnossa. Jopa minulla ja miehelläni on varaa kahteen lapseen vaikka molemmat ovat opiskelijoita.

Kommentit (34)

Vierailija
21/34 |
04.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai kaikilla on, toiset vaan ostaa 100€:n auton joka jätetään pihalle ruostumaan jos ei ole varaa ajaa tai maksaa bensaa, korjauksia tai vakuutuksia. Toiset taas pitää huolen että kaikkeen noihin on varaa ja laskee ne mukaan hankintakuluihin, ennen kuin ajattelevat että on varaa hankkia se. Kolmannet vielä haluavat säästää siihen hienoimpaan versioon (=elämäntaso säilyy lapsen kanssa).

Vierailija
22/34 |
04.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei varaa toiseen lapseen

jos jäisin pois töistä äitiysloman takia, ei pystyttäisi maksamaan asuntolainaa

ja ei, emme myy taloa sen takia, että jonkun mielestä yksilapsinen perhe on perseen uumenista

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/34 |
04.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et sinä ainakaan minun lapsien elämistä maksa!

terv. itse lapsensa kulut maksava opiskelija

Ne opintotuet, lapsilisät, asumistuet, kodinhoidon tuet jne.jne. kaikki tulevat maagisesta taikakirstusta salaisessa metsässä, joka täyttyy ihmeellisellä tavalla itsestään pienten yksisarvisten keijujen avulla.

Just näin.

Vierailija
24/34 |
04.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikä se ole mitään kun vertaa siihen paskaan mitä keskituloset saa niskaan: maksetaan verojen jälkeen lainat talosta, autosta, vakuutukset.

On kaikki kuukaudessa menevät kulut: roskat, puhelimet ja muut liittymämaksut.

On telkkarilupa, sähkö, vesi, puhumattakaan remontit yms.

On ruoka, vaatteet ja hygienia. Verotus ei ole mitään kovin kivaa kun on tuloja, ei silloin ole tuloja mitä jää käteen!

Ei sitä rahaa kovin paljoa hei ole ja meitä ei sossu tue koska ei asuta vuokralla.

Aika moni miettii miten rahat menee nyt ja miten niitä pitää MUUTTAA kun lapsi tulee.

Opiskelijana eri koska saa tuloja vaan lisää, mutta ei se muuta sitä miten rahaa käsitellään koska ei ole sitoutunut mihinkään. Tätä se vaan on, tiedän: olen ollut opiskelijapari ja asunut vuokralla ja muuttanut omaan perheen kanssa.

Vierailija
25/34 |
04.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Isovanhemmat auttaa"... Kun ei kaikilla ole niitä auttavia isovanhempia, noin ensi alkuun!

Vierailija
26/34 |
04.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitä toivoisi, että ihmiset oikeasti miettisivät, että millaisen elämän voivat tarjota lapsilleen, eivätkä sitä, mitä elämänlaatua lapset tarjoavat heille.

Vierailija
27/34 |
04.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kunnes saavuttivat murrosiän. Vieläkin pärjätään mutta joudumme miehen kanssa luopumaan ja tinkimään kaikesta itsellemme tärkeästä.

Kaikki raha menee kotiin, ruokaan ja lapsien kuluihin.

Vierailija
28/34 |
04.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

1. Mistään omasta ei haluta luopua.

Kyllä mullakin on mies, joka valittaa kun kaikki rahat menee eikä itselle saa mitään kun pitää kustantaa lapsille milloin mitäkin. Olisi ajatellut sitä asiaa aikanaan.

2. Vaaditaan parasta, eli lapsillekin pitäisi olla niin kallista ja parasta, että realistisesti siihen ei ole varaa: parhaat merkkivaatteet, hoitaja kotiin, kalliit harrastukset...

Vierailija
29/34 |
04.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

että ei ole varaa lapsiin. Mutta ketä se haittaa jos me jätämme lapset hankkimatta sen takia että mieluummin käytämme rahaa muuhun?

Ihan realistinen valinta nykypäivänä: nautinko itse elämästä ja tienaamastani palkasta vai laitanko sen kakkavaippoihin.

Vierailija
30/34 |
04.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vielä. Ja kyllä asia haittaa, minua itseäni. Miestäni myös siinä mielessä, että hänkin kaipaisi jo lapsia. Mutta pakko on odottaa sitä valmistumista ja vakipaikkaa ensin, jos haluaa itse vastuun lapsistaan kantaa ja tarjota heille parhaat lähtökohdat elämään.

Vierailija
31/34 |
04.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on kolme lasta, eikä enää ole varaa esim. matkustella, eikä panostaa itseensä kuten ennen. Jos ei halua tinkiä, eikä ole ylimääräistä, haluaa ylläpitää tietyn elintason ja tarjota sitä lapsilleenkin, niin ihan järkevää on ajatella, ettei lapsiin ole varaa.

Ei meidän tulot todellakaan ole nousseet samassa suhteessa kuin lapsia on tullut, vaan on tingitty aika monesta asiasta. Eikä se mun mielestä ole edes ok, koska joudun tinkimään omista perustarpeistani. Meillä ei oikeasti olisi varaa näin moneen lapseen, jos haluttaisiin elää kuten normaalit ihmiset.

Vierailija
32/34 |
20.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eräs ystäväni kertoi haluavansa todella paljon lapsia, mutta hänestä heillä ei ole varaa hankkia niitä. Molemmat ovat miehensä kanssa töissä ja asuvat omistusasunnossa. Jopa minulla ja miehelläni on varaa kahteen lapseen vaikka molemmat ovat opiskelijoita.

Koska kaikki ei halua asua yhteiskunnan tuilla ja köyhyydessä.

Vierailija
33/34 |
20.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riskinsietokyky ja -halu on pienentynyt ihmisillä. En mä jättäisi epävarmuuden vuoksi lapset hankkimatta, se tuntuisi surulliselta.

Vierailija
34/34 |
20.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koska kaikki ei halua asua yhteiskunnan tuilla ja köyhyydessä.

Miksi nostelet 6v vanhoja keskusteluita?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä seitsemän kahdeksan