Tajusin just, ettei mulla ole vielä ollut tänä talvena patterit asunnossa päällä lainkaan!
Asun 1960-luvun kerrostalossa pk-seudulla eikä pattereita ole vielä tarvinnut laittaa päälle lainkaan. Aika hurja, nyt on sentään jo tammikuu! Eikä sisällä ole kylmä, hyvin tarkenee trikoohousuissa ja 3/4- tai pitkähihaisessa trikoopaidassa.
Kommentit (7)
Asumme vanhassa omakotitalossa ja puulla olemme saaneet lämmitettyä koko talven. Loisti juttu!
Puilla on saatu tämä vanha puutalo pysymään lämpimänä:) viimetalvi olikin sitten hiukan erilainen.. Tälläset talvet on tosi kivoja kun ei pelota avata sähkölaskua..;)
ja patterit saa tietenkin jotain päälle/pois asunnoissa. Mun patterit on joka huoneessa kiinni :)
Pitää kysyä miten muut tarkenee, mulla ei siis ainakaan mitään ongelmaa. Jos useammalla on näin, on se tietenkin vain hyvä yhtiövastiketta ajatellen.
Käytössä on myös ilmalämpöpumppu ja varaava takka.
Pattereita ei ole vielä laitettu päälle, mutta takkaa on lämmitetty jokunen kerta. Viime talvena patteritkin oli jo päällä tässä vaiheessa.
ja patterit saa tietenkin jotain päälle/pois asunnoissa. Mun patterit on joka huoneessa kiinni :)
Pitää kysyä miten muut tarkenee, mulla ei siis ainakaan mitään ongelmaa. Jos useammalla on näin, on se tietenkin vain hyvä yhtiövastiketta ajatellen.
niitä saa kiinni, vaan veivattua asteikolla vaan pienelle tai isolle. Se vesi kiertää siellä joka tapauksessa, eli lämmittää.
Ja yhtiövastikkeeseesi se ei vaikuta käytännössä millään tapaa, onko se mukavuussäätö pienimmällä vaiko täysillä.
Käytössä on myös ilmalämpöpumppu ja varaava takka. Pattereita ei ole vielä laitettu päälle, mutta takkaa on lämmitetty jokunen kerta. Viime talvena patteritkin oli jo päällä tässä vaiheessa.
tosin kylppärissä on lattialämmityspäällä.
tosiaan aika hurja talo! Yleensähän kerrostaloissa on yhteinen lämmitysjärjestelmä, siis niin että lämmitys koko talossa on joko päällä tai ei. Sähkölämmitys oletettavasti, ei tuo muuten onnistu?