On tässäkin parisuhdeongelma: Tukien hyväksikäytöstä kyse
Mies siis tykkää käyttää tukia hyväkseen eli siis kusettaa kelaa ja sossua. Minä en ja pidän moista todella törkeänä.
Kaiken lisäksi ottaa päähän se valitus jota saan kuulla toimeentulotukeen liittyen. Ei sillä rahalla ole tarkoituskaan herroiksi elää..!!!
Tuntuu että se raha on aina tärkeintä ja sitä pitäis olla japaljon tekemättä mitään... Yöks!
Menis saatana töihin... Ei kun niitäkin pitäis tehdä pimeänä jotta sais silti kaikki tuet....
Kommentit (19)
kusettaa siis sossua. Huolestuttaa, koska pelottaa että hän jää joskus niistä kiinni ja minäkin kärsin siinä sivussa ja mahdolliset tulevat lapsemme. Toisaalta mies saa paljon enemmän tukia kuin minä, joten pistän hänet maksumieheksi asiassa jos toisessakin.
Itse en kyllä kusettaisi enkä hyväksy miehen toimintaa.
eli olette edesauttamassa noita törkytekoja katsomalla vierestä.
Kiva- mä teen töitä minkä jaksan ja tuollaiset loiset kuppaa sitten niitä verovaroja. ei tuu mieleen et toi hyväksikäyttö on jonkun toisen selkänahasta pois? Että jonkun toisen lapset odottaa vanhempiaan sielä päiväkodin pihassa, jonkun toisen lapsen vanhemmat on väsyneitä, joku toinen jaksaa raataa- ei ne sossun rahat teille ilmaiseksi tule. Joku ne tienaa ja teitä elättää. Ymmärrän jos töitä ei vain löydy, muuten ootte todella törkeitä toisten ihmisten hyväksikäyttäjiä. Haluan että verovarani käytetään vanhusten, sairaiden yms hyväksi, en teidän!!!!
Kävi maanantaina työterveydessä ja selvitti tapaturmasta aiheutuneet ongelmat, 2 vko tuli sairauslomaa. Ja silti mies painanut koko päivän yrityksessään töitä! Kuulemma ei saa ketää tähän hätään tilalle ja pakko on, muuten tulee kutsu raastupaan.
Kävi maanantaina työterveydessä ja selvitti tapaturmasta aiheutuneet ongelmat, 2 vko tuli sairauslomaa. Ja silti mies painanut koko päivän yrityksessään töitä! Kuulemma ei saa ketää tähän hätään tilalle ja pakko on, muuten tulee kutsu raastupaan.
Paha juttu jos jää kiinni.
tai ainakaan kovin häiritseviä kuin tämä josta täällä valitan.
Tosiaan tähän asiaan liittyen arvomaailmamme eivät kohtaa ja se myös välillä loukkaa kun tulee sellainen olo että raha menee meidän edelle.
Inhoan epärehellisyyttä, enkä itse pysty sellaiseen. Kyllä tämä välillä häiritsee niinkin paljon että tekis mieli erota ja pahasti pelkään että jonain päivänä suhteemme tähän kaatuukin.
Jotenkin tämä syö luottamusta miestäni kohtaan, enkä voi sille mitään.
Olemme monesti keskustelleet näistä tuista ja siitä kenelle kuuluu ja miksi. Miehen mielestä on väärin että tt-tuella oleva ei saisi saada rahaa mistään koska tuki sitten pienenee...
Ei auta tosiasioiden toteaminen, vaan kaikki on niin epistä.
Jokunen aika sitten kun itse elelin tt-tuella, sain muutaman tuhannen euron perinnön niin miehen mielestä minun olisi pitänyt ottaa joku toinen tili käyttöön jotta voisin sossusta saada silti rahaa..
Riita siitä oli seurata kun en suostunut.
Ap
eikö tuo ole kuitenkin aika suuri ero teidän arvomaailmoissanne? Rehellisyys on aika perustava arvo.
t. 2
minä hain joskus kans vähä ylimäärästä...tietyt kikat kun osaa niin se on helppoa;)
mitä vääryyttä tuossa ny on?????en tajua.
on kurjaa jos ei ole yhtään rahaa ja jos jostain saa hiukan tuet pienenee, eikä mihinkään ylimääräiseen siis koskaan ole rahaa- muistan tämän kun itse olin työttömyyskorvauksella- tuli niin epäoikeudenmukainen olo kun yritti itse minkä jaksoi ja aina vain oli tosi vähän rahaa. Sen jälkeen olen yrittänyt pysyä töissä niin ettei ole tarvinnut turhautua.
Ja joo, nyt työelämässä- verotus on suunniteltu siten, että vaikka raataisi itsensä näännyksiin, verottaja huolehtii siitä että käteen jäävä palkka pysyy pienenä...
Määrittäähän se aika paljon ihmisen koko persoonaa, että hän ajattelee noin kuin miehesi, ei se ole pelkästään se teko että huijaa. Miehesi on paitsi epärehellinen (onko hän epärehellinen myös sinulle selkäsi takana?) myös ilmeisen laiska vätys ja luuseri. Pystyisikö hän edes pitämään työpaikkaa jos sellaisen saisi ja suostuisi menemään? Jos olis perheen ainoa työssäkäyvä, suostuisiko enää elättämään muita kuin itsensä, kun olisi persnahasta kiskotusta eikä ilmaisesta rahasta kyse? Kuinka pian alkaisi huijata työnantajaa tavalla tai toisella, mikä todnäk johtaisi ennen pitkää joko porkuihin tai raastupaan tai sekä että. Jne.
Tuollainen asenne on täysin pöyristyttävä ja täydellinen turn off. Mä en voi hyväksyä tuollaista lusmuilua. Enkä voisi kunnioittaa puolisoani. Jos ei ole kunnioitusta, niin ei ole mitään.
Millaisen arvomaailman aioit heille opettaa?
kusettaa siis sossua. Huolestuttaa, koska pelottaa että hän jää joskus niistä kiinni ja minäkin kärsin siinä sivussa ja mahdolliset tulevat lapsemme. Toisaalta mies saa paljon enemmän tukia kuin minä, joten pistän hänet maksumieheksi asiassa jos toisessakin. Itse en kyllä kusettaisi enkä hyväksy miehen toimintaa.
Auta armias! Tyhmiä riittää.
siitä menisi koko elinkeino.
tarvitaan kolmen palkansaajan verotulot. Minä en halua maksaa. Antaisin sen rahan mieluummin mummoille, vammaisille, sairaille ja kouluille.
Lisätietoja:
Kela, tutkimusosasto,
erikoistutkija Mikko Niemelä, puh. 040 706 2750
osastopäällikkö Olli Kangas, puh. 020 63 41935
etunimi.sukunimi@kela.fi
ja sitten vasta kivaa onkin kun kaikki tuet peritään takaisin takautuvasti...
siitä menisi koko elinkeino.
Petostuomio ei kyllä kovin hyvältä kuulosta, jos kiinni jää. Tiedän yhden tällaisen tapauksen.
Miksi sitä saikkua on haettava/vakuutusyhtiötä huijattava, jos on kerran työt tehtävä?
Itse en yrittäjänä koskaan hae sairaslomaa jos sitä ei ole mahdollisuutta pitää tai vaikka sitä saisinkin, en hae korvausta mistään. Hyvin ymmärrän, että elinkeino voi mennä, mutta rikosrekisterikään ei hyvältä näytä.
ettei miestäsi kiinnosta aktiivisesti hakea töitä tai koulutuspaikkaa? Se kun ei ole huijaamista, vaan täysin mahdollista ilman sanktiota.
Se ei ap aina mene niinku sinä haluat.
Jos taas ukkosi tekee pimeää työtä ja nostaa samalla korvauksia, niin KÄRÄYTÄ SE PASKA.
Et tunnu kunnioittavan miestäsi kovinkaan paljon (minkä voin ymmärtää). Ehkä ongelma ratkeaisi sillä, että päätät parisuhteen?