Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ärsyttää sukulaistyttö

Vierailija
03.01.2012 |

Kyllä ketuttaa yksi miehen sukulaistyttö. Hän on aiemmin laittanut meidän lapsista kuvia blogiinsa ilman lupaa. Sanottiin siitä ja hän poisti ne. Olen silloin tällöin käynyt katsomassa hänen blogiaan kun en oikein luota häneen.

No, nyt siellä on taas yksi kuva meidän nuorimmasta lapsesta.

Eipä taida tyttö päästä kummiksi meidän seuraavalle lapselle. On vähän puhuttu että jos vielä tehdään lisää lapsia niin hänestä tulee kummi jota hän odottaa kovasti.

Pakko se on taas ilmoittaa hänen vanhemmilleen että käskevät oistaa sen kuvan.

Toisaalta hävettää samalla tunnustaa että olen käynyt hänen blogissaan koska hän on kuitenkin tosi teini ja ne jutut siellä on vähän mitä on. Mutta lapsianiahan minä tässä ajattelen ja meillä on miehen kanssa selvä EI mitä tulee kuvien julkaisuista nettiin. Ainakin ilman lupaa.

Kiitos kun sain avautua.

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
03.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisit puhunut tytölle tiukkaan sävyyn että lapsistanne ei saa laittaa nyt eikä vastaisuudessa kuvia nettiin ja kerro miksi. Teinille ei tule ehkä mieleenkään että asiassa olisi jotain pahaa. Ja mitä kummiuteen tulee niin eiköhän muutamassa vuodessa kehitystä tapahdu aika paljon, aika iso rangaistus evätä se kummius jos on jo luvattukin. Ottakaa joku toinenkin kummi, jos tytöllä kestää kypsyä muutama vuosi niin on vähän vakaampikin kummi siinä rinnalla.

Vierailija
2/12 |
03.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laita sinne viesti! Lukijat ymmärtävät takuulla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
03.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ei sukulaiset kulje kamera kädessä!

Vierailija
4/12 |
03.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

antaa uskonnollista opetusta hänelle? Ei kummiksi tuollaista.

Vierailija
5/12 |
03.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kertokaa miksi kuvia ei saa laittaa jne. koittakaa tehdä kompromissi. Ottakaa vaikka yhdessä kuva jossa lapsi tytön sylissä niin etteivät kasvot näy, tai vaikka keinumassa jossakin kaukana (sellainen "sumea" kuva) ja antakaa laittaa ne blogiinsa. Nuo eivät haitanne, koska lasta ei niistä tunnista?

Vierailija
6/12 |
03.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

jotkut kylpykuvat ymmärrän mutta muut

Vierailija
7/12 |
03.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne saattaa "läpällä" laittaa vaikka jonkun epämiellyttävän kuvan tai jotain, ja vaikka se niistä olisi kivaa hetken aikaa, niin siitä kuvatusta ei välttämättä.

Mä olen kieltänyt meidän teiniä laittamasta sisaruksistaan ilman lupia mitään kuvia. Luvalla on saanut jotain laittaa. Ei ole tarttenut mitään vääntöä käydä, ymmärtää että meillä näin.

Vierailija
8/12 |
03.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kanssa sovittiin että nyt ei hänen vanhemmilleen sanota koska silloin tyttö häipyy kun seuraavalla kerralla sinne menemme. Sanotaan sitten itse suoraan tälle tytölle että ollaan jo kerran asiasta sanottu niin pitäis sen verran kunnioittaa että lopettaa tuollaiset.

Siksi ei haluta että meidän lasten kuvia laittaa nettiin koska netti on täynnä sairaita ihmisiä. Häneen itseenkin on kuulemma joskus joku mies ottanut yhteyttä ja silloin siitä tullut poliisiasia.

Varsinaisesti ei olla luvattu hänelle kummiutta mutta on ollut puhe että seuraava iän puolesta sopiva olisi hän. Siis hänen 2 vuotta vanhmepi veli pääsi viimeksi tänä syksynä vauvamme kummiksi. Jotkut nuoret kyllä on hyviä kummeiksi mutta ei näköjään kaikki. Tämä tyttö täyttää tänä vuonna 15.

Ja hän on kuvia ottanut kyläreissuilla ja viimeksi ristiäisissä ja niitä kuvia laittelee nyt ympäriinsä. Jollain toisellakin sivustolla on ollut lastemme kuvia (hänellä siis monta blogia tms.) nimien kera.

V...u kun ärsyttää.

ap

Vierailija
9/12 |
03.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voit ottaa tyttöön jo nyt yhteyttä. Voisitko laittaa hänelle vaikka säähköpostia, jossa selität miksi ette halua lastenne kuvia julkaistavan.

Kerrot syyt ja sen, että koska netistä niitä kuvia ei saa ikinä enää kokonaan pois, niin et halua niitä sinne laitettavan.

Pyydä myös kuittaus sähköpostiin, eli siis että on lukenut asian, ja ymmärtänyt sen. Ja jos haluaa jonkun kuvan julkaista, niin voi aina ensin lähettää sen sinulle sähköpostilla tarkistettavaksi.

Itse olen hyvin tarkka jopa itsestäni julkaistavista kuvista. En tosin pidä blogia, mutta faceebookin kanssakin olen hyvin varovainen ja olen jopa sieltä pyytänyt muutamia kavereita poistamaan tiettyjä kuvia.

On jokaisen oikeus päättää millaisia kuvia haluaa itsestään julkaistavan. Minusta saa julkaista kuvia, kunhan saan itse päättää asiasta.

Ja jos tyttö ei edelleenkään usko, niin sitten yhteys hänen vanhempiinsa. Ja selitätte heillekin asian niinkuin se on, ilman että haukutte tyttöä, jotta vältätte riidat :)

Vierailija
10/12 |
03.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hän selvästi rakastaa lapsianne / on innoissaan heistä, mutta on liian naivi ymmärtääkseen, että kuvia ei saisi käyttää lupaa kysymättä. Älä ole liian ankara.

Vierailija
11/12 |
03.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kenestäkään ihmisestä saa ilman lupaa julkaista mitään kuvia ilman ko henkilön suostumusta, ja pienten lasten suostumusta tietysti valvovat vanhemmat. Etkä muka tätä tiedä?

Sinä varmaan tägäilet facebookkiisi kuvia ihan kaikista...

Vierailija
12/12 |
03.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

antaa uskonnollista opetusta hänelle? Ei kummiksi tuollaista.

enää jotain jeesustelua? Omat kummini eivät koskaan tuputtaneet mitään uskontoa, vaikka ihan virallisesti kummeja ovatkin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yksi kolme