Mä en ymmärrä miten kukaan voi elää näin!(kaverista)
Sanotaan heti aluksi että kyseessä on nuori ihminen(23) ihan niinkuin minäkin.
Tämä ihminen on saanut lapsen 17 vuotiaana aluksi otti vastuuta lapsesta hyvin, mutta kun erosivat lapsen isän kanssa niin tämä ihminen alkoi ottaa takasisin "menetettyä nuoruutta". Lapsi asui joka toinen viikko hänellä joka toinen viikko isällä. Pian hän alkoi useammin ja useammin viedä lasta äidilleen. myöhemmin tehtiin uusi elatusspimus ja lapsi hänella oli vain joka toinen viikonloppu.
Hän jätti koulun kesken ja haki uuteen. Tämäkin koulu jäi kesken ja hän muutti 300 km kaupungista jossa oli asunut ja jossa hänen lapsi asui! hän oli sielä mennyt uuteen kouluun jossa kävi kerran! pari kuukautta hän eli sossun rahoilla ja sitten maitojunalla äidin luo asumaan Hän sai pian omankin asununnon mutta aina kun lapsen piti olla hänen luonaan hän oli vanhemmillaan ja jätti lapsen sinne kun llähti kavereiden kanssa. Ei ehtinyt kauan asua kotikaupungissa vaan vaihtoi taas paikkakuntaa. Parin kuukauden kuluttua taas maitojunalla äidin helmoihin. Elelee sossun rahoilla, luottotiedot menny, yhteensä 5 koulua kesken(3 alaa). Kesän teki sentään töitä. Viimeiset pari kuukautta on ollut työharjoittelussa josta olisi varmaan saanut töitä mutta hän ei jaksanut. Saa kuulemma yhtä paljon rahaa sillä että ei tee mitään kuin että n sielä työharjottelussa. Elelee siis sossun rahoilla ja rahat menee uusiin vaatteisiin, hiusväreihin, viinaan ja turhuuksiin. asumisesta ei maksa mitään kun asuu kotona ja ruokaakaan ei osta kotiinsa. lapselle huutaa heti kun on tämän kanssa julkisella paikkaa että ole hiljaa älä kitise vaikka hän vain kysyy äidiltään jotain. Käytännössä tämän kaverini äiti siis kasvattaa lapsenlapsensa kun se olisi kaverini vuor häntä hoitaa. Joka viikonloppu siis on menossa vaikka lapsi olisi hänen vastuullaan. Itse en tätä silloin 4 v sitten kun tilanne alkoi niin ymmärtänyt kovin vaavasi mutta nyt kun itselläin on ma lapsi (2V) niin tilanne on täysin toinen. Ei minullakaan aina niin loistavasti mene mutta sentään teen jotain asian eteen. Opiskelen että edes joskus voisin saada kunnon töitä, ostaa asunnon yms. En ymmärrä miten hän voi elää noin välinpitämättömästi ja on täysin hyvlännyt lapsensa.
Olen yrittänyt häntä kannustaa jatkamaan koulua, pysymään työharjoittelussa, hankkimaan asunnon yms. vastaus on ja "kokoajanhan mä yritän". Yhdestäkään asunnosta hän ei ole esim. soittanut. Yhdestä soitin hänen puolestaan mutta se ei kelvannut kun ei ollut tarpeeksi hieno. Jonkun hänelle on taottava järkeä päähän, mutta miten!?!?!
Kommentit (11)
Itsekin mietin että olisi parempi jos hän lapsen jättäisi kokonaan! muuttaisi vaika utsjoelle ja pysyisi sielä. Mutta edestään hän löytää tämän vielä joku päivä... mutta tuskin se häntä kiinnostaa vaikka kuinka lapsi häntä tulisi vihaamaan.
Eri roskaporukkaa. Vastuunpakoilija. Tuollaisilta lapset huostaan ja hyvään adoptiokotiin lapsettomalle pariskunnalle. Mihin hän lasta tarvitsee? Ja näitä on tuhansia!!! Hyi suomalaisten alennustilaa. Häpeän!
Muut keinot käyttöön.
Ei lapsi tarvitse tuollaista äitiä.
kaikki nuoret äidit leimataan vastuuttomiksi ja kyvyttömiksi huolehtimaan lapsistaan... Huoh
ymmärtänyt että nhan tuossa jostain mt-ongelmasta kyse. Tuntuu ettei itse tajua mitä tekee eikä tunne minkäänlaista empatiaa/sympatiaa. Jokin aika sitten hänen isoisänsä kuoli. Soitin sitten kysyäkseni hänen vointiaan ja esittääkseni suruvalittelut. " Ai mikä fiilis? niin joo. Ihan ok. Mut eniten mua tässä ottaa päähän se et mun auto ei oo vieläkään valmis(oli siis korjauksessa)" En ymmärrä.
ap
mt-ongelmat ole iästä kiinni. Vanhemmalla äidillä voisi tosin olla diagnoosi jo. Hyvä, että lapsella on rakastava isä ja mummo.
kaikki nuoret äidit leimataan vastuuttomiksi ja kyvyttömiksi huolehtimaan lapsistaan... Huoh
Olen minäkin nuori äiti ja lapsi on ollut vahinko(pillerit petti) mutta päätin silti ottaa vastuun ja ymmärsin myös silloin että nyt on juoksut juostu ja lapsi etusijalle.
ap
melenterveysongelmaan viittaa? Ei välttämättä mikään.
Vaikuttaa siltä, ettei ole kovin päätäväinen ja koulutuskin taitaa olla liian vaativaa.
Nykyään ei tarvitse kauheasti miettiä, että mitenkä sen lapsen elätän kun minimitoimeentulo taataan kaikille ja asuminen on ilmaista. Ei se kauheasti kannusta ja sitten törmätään siihen ongelmaa, ettei edes kannata mitään edes yrittää.
takoa järkeä aikuisen ihmisen päähän, jos toinen ei suostu sitä vastaanottamaan. Et ole vastuussa kaveristasi, ja vaikka kuinka kurjalta tuntuu katsoa vierestä kun kaveri pilaa elämäänsä, niin se on hänen elämänsä ja hänellä on oikeus se pilata, jos niin tahtoo. Itse hän myös joutuu kantamaan vastuun teoistaan, ja niin hänen myös täytyy tehdä.
Jos liikaa yrittää puuttua toisen elämään, niin sille toiselle ei ehkä tule tarvetta itse pysähtyä ja miettiä asiaa, kun toiset tekee sen hänen puolestaan, ja sen sijaan hän keskittyy vastustamaan sitä, mitä muut yrittää hänelle sanoa. Siitä ei ole apua, hänen pitää itse tajuata asia. Joskus sen tajuaa vasta, kun on tarpeeksi paljon mokannut.
Yritä siis olla huolehtimatta kaveristasi, yritä ajatella, että hän kyllä selviää - jokainen selviää, kun on pakko. Ja jokaisen on opittava ottamaan itse vastuu tekemisistään, ja kaversi ehkä opettelee tätä nyt, hän on vain aloittanut teinin tasolta, koska hänellä itsellään ei normaalia teini-ikää ehtinyt lapsen vuoksi olla.
Niin kauan kuin vanhemmat hänen antavat asua luonaan, niin kauan hän voi toimia noin.
Eri roskaporukkaa. Vastuunpakoilija. Tuollaisilta lapset huostaan ja hyvään adoptiokotiin lapsettomalle pariskunnalle. Mihin hän lasta tarvitsee? Ja näitä on tuhansia!!! Hyi suomalaisten alennustilaa. Häpeän!