Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Loppuuko elatusmaksu jos menee uudelleen naimisiin?

Vierailija
03.01.2012 |

Eli vaikuttaako uuden miehen tulot missä määrin?

Entä jos muuttaa yhteen vaan menemättä naimisiin?

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
03.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ellei uusi adoptoi sun lapsia. Joten voit ihan rauhassa olla huoleti ja jatkaa eksäsi rahastamista.

Vierailija
2/13 |
03.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsillehan rahat menee. Olisi kohtuutonta jos uuden miehen pitäisi yhtäkkiä ruveta maksamaan lasten menoja. Kun minun rahat ovat minun ja miehen ovat miehen, asumis- ja autokulut yms maksettaisiin puoliksi toki. Mutta miten asiat on?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
03.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

http://www.om.fi/omju20072.htm

Eli hieman saattaisi pienetä, mutta ei ratkaisevasti. Toisaalta tuli just indeksikorotus, ja lapset kasvaa ja pitäisi saada sitä enempi maksua, joten fifty-fifty menee. Ehkä se on sopimuskysymys?



Vierailija
4/13 |
03.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ainoa mihin vaikuttaa on lapsilisän yksinhuoltajakorotus mikä sen jotain 46e,tippuu pois jos mies muuttaa kirjoille luoksesi. mutta oletan että jo asutte yhdessä jos olette naimisiinkin menossa

Vierailija
5/13 |
03.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei maksanut elareita. Kun muutin yhteen uuden miehen kanssa niin kyllä se tuki tippui. Noin meni siis 90-luvulla.

Vierailija
6/13 |
03.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei maksanut elareita. Kun muutin yhteen uuden miehen kanssa niin kyllä se tuki tippui. Noin meni siis 90-luvulla.

Tämä siis tapahtunut ihan kolme vuotta sitten.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
7/13 |
03.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tietenkään lopu!

Vierailija
8/13 |
03.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

elatusvelvollisuus siihen saakka,kun lapsi sen 18 v.!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
9/13 |
03.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ainoa lasku joka vanhenee nopeasti jos niitä ei saa perittyä. Muille maksamattomille ja perinnässä oleville laskuille ei käy yhtä nopeasti niin.

Ei mahdu mulla jakeluun.

Vierailija
10/13 |
03.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Just exän RAHASTUSTAHAN nuo elarit onkin! - Eli sinun mielestäsi eron jälkeen isä (tai äiti, jos äiti sattuu jäämään etähuoltajaksi) ei ole enää velvollinen osallistumaan lapsen elatukseen?



Tutkipa vähän tilastoja ja faktoja: eron jälkeen lasten pääsääntöinen elatusvastuu jää useimmiten lähivanhemmalle (eli useimmiten äidille). Maassamme maksettavat keskimääräiset elatusmaksut eivät todellakaan kata puolia lapsen reaalimenoista, joten rahastamaan erolla harva pääsee.



Jos sinun miehesi vaikka jättäisi sinut, olisit tietysti sitä mieltä, että hän saa rauhassa tuhlata palkkansa vaikkapa uuden naisystävänsä liehittelyyn, eikä hänen tarvitsisi enää osallistua mitenkään yhteisten lastenne kuluihin: sinä kyllä mielelläsi maksaisit kaiken, eikö? Tai vähintään hommaisit uuden miehen, jonka velvollisuuksiin sitten kuuluisi elättää lapset. Mietipä nyt kahdesti, kenen ne lapset ovat ja kuka niiden elatuksesta vastaa!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
11/13 |
03.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

viidessa (5) vuodessa!!!!!!!!?????????????

Miten toi on mahdollista? Vanhempi joka ei suostu maksamaan lastensa elatuksesta, pääsee kuin koira veräjästä.

Vierailija
12/13 |
03.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

viidessa (5) vuodessa!!!!!!!!????????????? Miten toi on mahdollista? Vanhempi joka ei suostu maksamaan lastensa elatuksesta, pääsee kuin koira veräjästä.

ja kyllä se uusitaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
13/13 |
03.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja sehän vanhenee. Kelalla ei ole varaa toistuviin käräjiin.