Luokanopettajan uranvaihto, kertokaa tiedättekö minne?
Kertokaa minne luokanopettajan työssä (kasvatustieteiden maisterit) ovat vaihtaneet muualle, pois peruskoulumaailmasta?
Kommentit (11)
Kertokaa minne luokanopettajan työssä (kasvatustieteiden maisterit) ovat vaihtaneet muualle, pois peruskoulumaailmasta?
jos et tuolla mitään työt saa.
esim kaupankassalle, siivojaksi, toimistoon, kursseja vetään, osaatko mitään tiettyä aihetta/ainetta, jota vois opettaa
jää kotiäidiksi
ja perhe tekee työtä aikuisten kehitysvammaisten hoitajana, ei lasten.
Minä taas vaihdoin opettajaksi ja täähän on ihan unelmaduuni. Sinänsä kaikessa negatiivista ja postiivista. Itse pidän ihmisten kanssa olemisesta, nuorista ja olen niin kovissa liemissä keitetty edellisessä työssä, ettei muutama vanhempi mua säikäytä. En koe raskaana yhteydenpitoa vanhempiin, koska edellisessä työssä olin aina tavoitettavissa myös ja valmis puhumaan työasioita samalla, kun teen ruokaa. Olen aina tehnyt työtä kokonaisvaltaisesti, joten mulle tää on pikemminkin kevyttä entiseen verrattuna. Ihan sukkana sujahdin työhön ja en vieläkään ymmärrä, missä se hirveä työn raskaus luuraa... Vaikeampaa se entinen oli ja stressaavampaa.
ei nyt ihan kukaan tuntemani opettaja suostu tuollaiseen. terv. ope ´Vantaa
ei nyt ihan kukaan tuntemani opettaja suostu tuollaiseen. terv. ope ´Vantaa
Rakastan työtäni ja olen aina valmis ottamaan kaikkia ylimääräisiä projekteja ja hommia hoitaakseni. Teen erittäin aktiivisesti yhteistyötä vanhempien kanssa mm. Wilman kautta, mutta hoidan myös aktiivisesti luokkatoimikunnan järjestämiä projekteja koulun päässä.
Ja olen myös Vantaalta ja alueella on paljon maahanmuuttajia, eikä tosiaan ole mikään ihan helppo oppilasaines
Yksi tuttuni opiskeli lisää, valmistui matematiikan maisterksi ja opettaa nyt ammattikoulussa. Haaveilee ammattikorkeakoulun lehtorin paikasta.
Toinen siirtyi opettamaan kasvatustieteitä oppilaitokseen, johon tullaan viettämään välivuotta.
Taidegraafikoksi, perhekodin vanhemmiksi, sosiaalialalle... Tämmöisiä tiedän.
...yleensä täältä saa asiaan kuin asiaan hetkessä kourallisen vastauksia. :( Eikö kukaan tiedä moista tapahtuneen? Luin vanhasta lehdestä, että opettajat ovat innokkaita siirtymään muihin tehtäviin. Vähän vinkkiä kaipailisin. Tuosta vaanko, vai koulutusta lisää, vai miten uranvaihto onnistuu?
ja lähdin opiskelemaan ihan uutta tutkintoa.
En tiedä, löytyykö töitä. Luokanopeksi en kuitenkaan palaa. 15 vuotta riitti mulle.