Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Suututin miehen, joka tehnyt pitkää päivää

Vierailija
02.01.2012 |

...eikä siksi ole ollut juuri laisinkaan kotosalla. Kotihommat kaatuneet mulle yksin. Nyt jouduin sen käskemään ylös sohvalta iltaysiltä siirtämään vaatekaappia alakertaan mun kanssa. Ite painatin vielä tukka putkella muutenkin kaikkea sitä rästihommaa, mikä nyt on vierailijoiden vuoksi parina päivänä ruuhkautunut.

Sanoin sille, että minusta on ihan ok että käy töissä sen 8 h päivässä. Mutta tämä kuukausia kestänyt aika, jolloin mies lähtee aamulla puoli seitsemän ja palaa illalla klo 18-22 ei kerta kaikkiaan enää vetele. Se ei edes merkkaa niitä tunteja ylös, onpahan vaan kiltti työnantajalle.

Minusta alkaa hiljallee kuoritua yksi piru, kun en enää jaksa tehdä omaa työtäni, hoitaa lapsia ja omakotitaloa yksin. Mies on ollut kuin hotellissa, aina on ruuat hankittuna ja tehtynä, koti kohtalaisessa kunnossa ja lapset hoidettu - ei täydellisesti mutta edes jotenkuten.

Osui ja upposi mun sanani, syvälle. Ukkokantoi kaapin mun kanssa alas, kiikutti varavuodevaatteet varastoon ja ruokki kissat, jäkimmäinen homma jota ei ikinä tee. Ja sit se kääriytyi vilttiinsä sohvalle ja nukahti.

Mulla odottaa huomenna yhden lapsen palaveri päiväkodilla, keskiviikkona kiikutan toisen keskussairaalalle kontrolliin. En ole edes olettanut että mies työkiireiltään osallistuisi - kai siinä olen vakavan virheen tehnyt. Se ajattelee ettei sitä tarvita?

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
02.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mä oon yrittäjä :)

Mut rehellisyyden nimissä mä olen juuri miehen työmoraalin takia häneen aikoinaan rakastunut ja tavallaan ihailen sitä hänessä yhä. Nyt se vain syö meidän perheen hyvinvointia, joka kuitenkin minulle on vielä tärkeämpää kuin työ.

ap

Vierailija
2/17 |
02.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehes ei tuosta hyvästä mitallia saa! Työntekijälle kuuluu palkka ja sillä hyvä. Minkä takia miehesi pitää tehdä ilmaiseksi töitä? eihän hän saa voittoakaan firmasta, jota ei omista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
02.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehes ei tuosta hyvästä mitallia saa! Työntekijälle kuuluu palkka ja sillä hyvä. Minkä takia miehesi pitää tehdä ilmaiseksi töitä? eihän hän saa voittoakaan firmasta, jota ei omista.

Mies on kyl aina ollut juuri tuollainen. Sille työ on elämä, perhe vain keino osoittaa menestystään työssä? Muistan, kun se aikanaan sanoi kun esikoinen oli tulossa, että yleensä työelämässä menestyneillä miehillä on perhe. Ymmärsin että jatkoi lausetta mielessään niin, että siksi hänelläkin täytyy olla perhe. se vähän kalskahti.

Vaan on sen työmoraalista ja vastuunkannosta ollut paljon iloa. Kyllä se silloin kun TODELLA tarvitaan apua kotona, osallistuu. On eletty aika, jolloin työnantaja sai tyytyä vähempään kun me uurastettiin rakentamisen ja sairastelevan lapsen kanssa. Myös silloin kun opiskelin itse, mies hoiti kotia ja lapsia kiitettävästi koska mä tein myös työtä opiskeluni ohessa.

Ehkä mä oon itsekin ajatellut että olen tämän miehelleni ja sen työnantajalle velkaa. Vaan nyt ei enää jaksa, ei loputtomiin.

ap

Vierailija
4/17 |
02.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

eiköhän miehes kuiten palkkansa eteen tehnyt töitä myös rakennusaikana! puhukaa asia selväksi, ilmainen työnteko ei ole tervettä!

Vierailija
5/17 |
02.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

... että tekee pitkiä päiviä työnantajan toiveesta? Monet miehet vain roikkuvat työpaikallaan tai sitten sanovat olevansa työpaikalla...

Vierailija
6/17 |
02.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ukkorukkas painaa pitkää pvää ja tässä kiitos? Itse käkit pvät kotona. Joskus on helpompaa työpvän jälkeen jäädä duuniin sällien kanssa notkumaan kuin palata lohikäärmeen pesään....

Vierailija
7/17 |
02.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja AINA taustalla toinen nainen :(

... että tekee pitkiä päiviä työnantajan toiveesta? Monet miehet vain roikkuvat työpaikallaan tai sitten sanovat olevansa työpaikalla...

Vierailija
8/17 |
02.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja juuri siksi sanoinkin erittäin tiukkaan äänensävyyn että pitkät päivät, joilta ei mitään makseta eivät kerta kaikkiaan enää käy. Minusta mies ei nyt halua tajuta sitä, että kodissa ja lapsissa on aina paljon työtä.

Voisin kai olla yksinhuoltajakin. Pärjäisin kyllä, vaikka joutuisinkin totaaliyhärinä miettimään omia töitäni vähemmäksi, koska mies on sentään auttanut koululaisten harrastuskuljetuksissa. Silloin mies voisi asua jossain kuusen alla, syödä ruuaksi pitsaa ja lihiksiä ja olla onnellinen elämäänsä - jonka täyttäisi työ kuten täytti ennen minua.

Eskoiseni kanssa olin yh 10 vuotta, joten tiedän kyllä että pärjään.

ap

Vierailija
9/17 |
02.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja AINA taustalla toinen nainen :(

jotka siellä töissä pyörivät ilman palkkaa työajan jälkeen ko pomo pyysi. Toiset lähti kotiin klo 16 ja toiset jäi. Ne jääneet eivät kyllä hyötyneet hommasta mitenkään

-2&4&6-

Vierailija
10/17 |
02.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ukkorukkas painaa pitkää pvää ja tässä kiitos? Itse käkit pvät kotona. Joskus on helpompaa työpvän jälkeen jäädä duuniin sällien kanssa notkumaan kuin palata lohikäärmeen pesään....

Tienestit ukon kanssa tasan. Mies notkuu töissä ja mä hoidan lapset, kodin ja ihmissuhteet - sinusta ihan ok?

ap

Vierailija
11/17 |
03.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

että posahdin.

Mutta toisaalta, ei jumankekka ole oikein että mä pyöritän näin yksin tän kodin, perheen ihmissuhteineen ja vielä työni. Koululaiset ollu lomilla nyt, miehellä ei yhtään ylimääräistä vapaata; mun vastuulla kaikki.

ap

Vierailija
12/17 |
03.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

koko ajan kun kotiin tuli. Ja tulikin jo puoli kuusi!

Yrittäjänä mä en voi jättää omia töitäni hoitamatta, teen mitä eteen ja vastaan tulee. Ihmeen täyspäisiä noi lapset on, tästäkin päivästä palavereineen selvitty!

ap

Vierailija
13/17 |
03.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huh, tässähän ihan pakahtuu ap:n toimeliaisuuteen ;) Pakkohan sen miehen nyt on kotona osallistuttava, kun kerran oli se palaverikin... Saako kysyä minkä alan yrittäjä olet ap?

Vierailija
14/17 |
03.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun olin naimisissa ekan mieheni kanssa ja vauvaakin yritettiin jo silloin. Erään kerran yöaikaan siinä keskusteltiin ja mies totesi johonkin väliin, että työ tulee hänelle olemaan aina tärkein asia elämässä, perhe tulee sitten kakkosena.

Tämä kalskahti mun korvaan aika pahasti. En ollut voinut kuvitellakaan, että hän ajattelee niin. Varsinkaan kun hän oli siihen aikaan Hesburgerissa töissä. Vauvan yritys loppui ja mun mielessä lähti iso pyörä pyörimään. Ero tuli vajaan vuoden kuluttua tuosta.

Nyt olen naimisissa toisen miehen kanssa ja meillä on kolme lasta.

Vierailija
15/17 |
17.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

sentään kai jo matkalla kotiin. Aamulla lähtee ennenkuin herään. Edellisen päivityksen jälkeen hänellä on ollut kaksi vapaapäivää, myös viikonloput ollut töissä.

Alan olla aivan katki, ei enää mitään mehuja. Menen nukkumaan.

Jätin hänelle keittiöön lapun: Rakastan sinua. Hyvää työpäivää. Tulethan ehjänä kotiin, sinulla on perhe

Vierailija
16/17 |
02.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja siitä saat huutaa niin paljon että ukkos tajuaa. Jos ollaan palkkatöissä niin palkka tulee joka ikiseltä tehdyltä työtunnilta. ja kaikki tunnit merkitään ylös

Vierailija
17/17 |
03.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huh, tässähän ihan pakahtuu ap:n toimeliaisuuteen ;) Pakkohan sen miehen nyt on kotona osallistuttava, kun kerran oli se palaverikin... Saako kysyä minkä alan yrittäjä olet ap?

TYÖNI päälle. Enkä ole edes kysynyt mieheltä, että voisko mitenkään osallistua kun vastaus on kuitenkin nyt tähän saumaan ei. Hemmetti, mulla on TYÖ ja kuukausituloista jää enemmän käteen kuin miehen samansuuruisista, koska mulla ei ole niin valtavasti työstä aiheutuvia kuluja. Mun nettotulot on keskimäärin 3700 e/kk. Repikää siitä!

Arvojärjestys mulla kuitenkin (ja myös miehellä yleensä, en tiiä mikä pyörä sillä nyt oikein vippaa ja missä jumittaa) 1. Perhe 2. työ (ja sitten 3. mies).

ap.