Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tunnetteko kotirouvia?

Vierailija
02.01.2012 |

Siis sellaisia, joilla on jo isot lapset (yli 10v)ja ovat kotona edelleen ja aikovat olla jatkossakin. Minä tunnen yhden sellaisen,mies elättää perheen ja rouva kulkee päivät vapaana kaupungilla, käy kahviloissa ja harrastaa monenlaista liikuntaa. Ehtii kyllä pitämään itsensä ja kotinsa huippukunnossa. Olen miettinyt, kadehdinko häntä, mutta tullut siihen tulokseen, että en, en nauttisi tuollaisesta elämästä jatkuvasti.

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
03.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän pojat kylläkin vasta 5. ja 8v., mutta käyvät koulussa viisi tuntia päivässä. Ei asuta Suomessa, täällä koulu alkaa 3-vuotiaana.

Päiväni kuluvat kotitöissä, koiran kanssa lenkkeillessä. Tykkään myös shoppailla, mutta en tosiaankaan käytä siihen tuhottomasti rahaa, vaikka varaa olisikin.

Meillä myös kaksi sijoitusasuntoa, jotka ovat minun vastuullani. Joskus hoidan myös mieheni firman jotain juoksevia asioita. (vien/haen papereita kirjanpitäjältä, hoidan pankkiasioita yms pientä).

Vierailija
2/11 |
03.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainoa lapsi nyt kolmannella luokalla. Hoidan lapsen, kodin, puutarhan, koirat ja teen mahdollisuuksien mukaan vapaaehtoistyötä. Miehellä on firma ja hän keskittyy siihen. Viikonloput ja lomat voidaan viettää yhdessä rentoutuen. En koe tilannetta mitenkään oudoksi. Ehkä kun lapsi tuosta vielä kasvaa, teen jotain hommia miehen firmalle.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
03.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osaksi olosuhteiden pakosta ja osaksi omasta valinnastani. Vaihtoehtona olisi istua jossain työkkärin kursseilla.

Vierailija
4/11 |
03.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äitini on. Toki nyt jo 61 v. Mutta ei ole päivääkään tehnyt töitä. Tj-isäni "elättänyt" ja elättää edelleen.. :)

Vierailija
5/11 |
03.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me asutaan arvoalueella ja lapset käy yksityiskoulua. Tuo äitityyppi on näissä enemmistönä.

Enimmäkseen äidit kuskaa kouluun ja harrastuksiin ja tukee lapsiaan muuten. Käy muuten kokopäivätyöstä, jos on useampi lapsi ja harrastaminen tiivistä.

Itse siirryin nyt puolipäivätöihin, koska muuten en ehdi tehdä kaikkea.

Vierailija
6/11 |
03.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä menin takas töihin kun nuorin oli kymmenen.

Olihan se ihan mukavaa aikaa. Oli juuri sitä aikaa, niin lapsille kuin kodillekin ja mieskin oli tyytyväinen.

Mä olisin ollut valmis menemään töihin aikaisemminkin mutta mies joka on yrittäjä ja tienaa ihan kivasti, oli sitä mieltä että voin olla pitkää päivää ja ei kerkeä kauheesti ottamaan osaa kodinhoitoon. Kaikki olisi jäänyt yksin mun kontolle, työ kodin ulkopuolella, kodinhoito, ruuat, lasten hakemiset ja kuskauksen jne.

Meidän vanhin lapsi on nyt jo täysi-ikäinen ja on sanonut että oli ihanaa kun olin kotona ja aina oli se lämminruoka odottamassa ja noin muutenkin. Myöskin lasten kaverit viihtyi meillä ja mulla ei ollut mitään sitä vastaan. Ne viihtyy meillä edelleen ja osa niistä on tavallaan kuin mun "ottolapsia" niin tuttuja.

En mä kadu niitä vuosia. Jokainen tavallaan.

Vierailija
7/11 |
03.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä hoidan myös sijoitusasuntojen etsimisen, hankkimisen ja vuokraamisen ym. juoksevat asiat. Saan aikani kulumaan loistavasti harrastusten, hyväntekeväisyystyön, lemmikkien, lasten ja kaikenlaisten projektieni kanssa. Tuntuu, etten edes ehtisi käydä töissä :)

Ulkopuoliset luulee, että mies elättää perheen. Voi toki elättääkin tj:n palkallaan, mutta rouvalla on kyllä vielä isommat pääomatulot kuin miehellään ansiotulot.

Olen myös itse kotirouva. Opiskelen myös tässä samalla. Mitään opintotukia en saa enkä ole hakenut, ettei kenenkään tarvitse hermostua. Hoidan perheen projektit, remontit kotona ja mökillä. Vuokranantaja en ole enää, siinäkin on tosiaan tekemistä.

Vierailija
8/11 |
03.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

päivittää jatkuvasi fb:ssa sisustus- ja vaateostoksiaan, harrastamisiaan, kampaajalla käymisiään, kuinka ihana mies ja hieno auto jne jne hänellä on. Tuntuu välillä, että joko haluaa tietoisesti herättää kateutta tai sitten hän elää siitä, että elämässä on statussymbolit kunnossa.

Vierailija
9/11 |
02.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ulkopuoliset luulee, että mies elättää perheen. Voi toki elättääkin tj:n palkallaan, mutta rouvalla on kyllä vielä isommat pääomatulot kuin miehellään ansiotulot.

Vierailija
10/11 |
02.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mies on lentäjä, ja aika monen kollegan vaimo on kotirouva.

Vierailija
11/11 |
02.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä hoidan myös sijoitusasuntojen etsimisen, hankkimisen ja vuokraamisen ym. juoksevat asiat. Saan aikani kulumaan loistavasti harrastusten, hyväntekeväisyystyön, lemmikkien, lasten ja kaikenlaisten projektieni kanssa. Tuntuu, etten edes ehtisi käydä töissä :)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kaksi kaksi