Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Pottatreeneihin taustatukea kaivataan.

Vierailija
02.01.2012 |

Minkä ikäisellä olette aloittaneet harjoittelun pottatouhuihin? Tyttö vai poika? Millä tavalla aloititte ja etenitte? Kuinka kauan kesti oppia edes lähestulkoon kuivaksi?

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
02.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otettiin vaippa pois ja istutettiin potalle. Oppivat kuivaksi muutamassa päivässä, yökuivuus tuli saman tien. Poika ja tyttöjä meillä.

Vierailija
2/5 |
02.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin voi viedä potalle heti kun oppii istumaan. Jos osaa tunnistaa kakkahädän, niin saattaa saada ne pottaan. Toiset taas pidättävät kakkaa potalla.

Jos taas haluaa nopeasti taidon haltuun, niin mä aloittaisin siinä kahden vuoden iässä. Monet tosiaan oppivat ihan päivässä parissa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
02.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin voi viedä potalle heti kun oppii istumaan. Jos osaa tunnistaa kakkahädän, niin saattaa saada ne pottaan. Toiset taas pidättävät kakkaa potalla.

ennen sitäkin, kun vauva oppii istumaan.

Vierailija
4/5 |
02.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kokemuksella vaippa vaan pois. Näin meillä tehtiin ja homma toimi muutaman pissavahingon jälkeen mainiosti:) 2 poikaa ja tyttö oppivat kaikki 1v6kk-1v10kk ikäisinä tällä taktiikalla. Ajattelisin, että vaipan käyttö pottailun aloittaessa sekoittaa lasta ja näin kokonaan vaipan pois jättämällä kuivaksi opettelu nopeutuu. Meillä ei laitettu vaippaa enää ulos/kuappareissuillekaan ja ajattelin, että jos vahinko sattuu, niin ei haittaa.

Tsemppiä pottailuun:)

Vierailija
5/5 |
02.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esikoisen kohdalla nähtiin kovasti vaivaa pottatreenien kanssa. Kokeiltiin kaikki mahdolliset ja mahdottomat konstit. Mitään vaikutusta niillä treeneillä ei kuitenkaan ollut, joten ajalteltiin pitää parin kuukauden tauko. Olihan se aika turhauttavaa kun lapsi nousi potalta ja saman tien pissasi lattialle.

Sen tauon aikana (n. 5 viikkoa tauon aloittamisesta) lapsi itse ilmoitti haluavansa pissata pönttöön, ja heti kerrasta oli täysin kuiva myös öisin. Pissavahinkoja hänellä ei tullut ollenkaan kuivaksi oppimisen jälkeen.

Nuoremman kanssa ajateltiin ottaa rennommin ja jätettiin treenit kokonaan pois. Esiteltiin vaan lapselle potta ja kerrottiin mitä tarkoitusta varten se on. Ihan itse oppi tämä nuorempikin kuivaksi.

Kumpikin oppi itse käymään potalla/pöntöllä 2 v 6 kk iässä.