Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

mikä on jumalan nimi?

Vierailija
02.01.2012 |

"Pyhitetty olkoon sinun NIMESI..."?!

Kommentit (61)

Vierailija
41/61 |
02.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

että Jehovat täällä kirjoittelee jatkuvasti käännytystarkoituksissa. PER**LE!

Ja moderointikin kivasti poistaa kaikki negatiiviset asiat joita Jehovista kirjoittelee (Lue Jehova-modena)

Vierailija
42/61 |
02.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

itsensä puolesta. He tuskin vakuuttavat ketään, mutta kokevat tarpeelliseksi pyörittää perustelumyllyään - todennäköisesti itsensä tähden. Suosittelen kaikille jehovan todistajille, että tutustuisivat jt-tuki -sivustoihin. Juu, varmasti on kielletty korkeammalta taholta. Haastan teidät.

että Jehovat täällä kirjoittelee jatkuvasti käännytystarkoituksissa. PER**LE! Ja moderointikin kivasti poistaa kaikki negatiiviset asiat joita Jehovista kirjoittelee (Lue Jehova-modena)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/61 |
02.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiinnostaa isä meidän- rukouksen merkitys ja tämä oli vain pieni osa siitä.

Eikö kellekään muka herää siitä kysymyksiä?

Ap

Vierailija
44/61 |
02.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiinnostaa isä meidän- rukouksen merkitys ja tämä oli vain pieni osa siitä.

Eikö kellekään muka herää siitä kysymyksiä?

Ap

Mutta kyllä tuo fanfiction vaikuttaa ihan hyvältä harrastukselta :-D

Vierailija
45/61 |
02.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikkivaltias Jumala ei siis saa päättää omasta nimestään itse?

Miksi muuten spekuloit koko nimiasiaa jos se mielestäsi on vain ihmisten kirjoittama kirja? Miksi sinun tapasi olisi sitten se oikea ja Raamatun väärä?

Katso 2. Pietari. 1:21,22

Vierailija
46/61 |
02.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

täällä puhuttiin nimenomaan tuosta Raamatun tavasta. Vastasin täällä useampaankin kysymykseen.

Kaikkivaltias Jumala ei siis saa päättää omasta nimestään itse? Miksi muuten spekuloit koko nimiasiaa jos se mielestäsi on vain ihmisten kirjoittama kirja? Miksi sinun tapasi olisi sitten se oikea ja Raamatun väärä? Katso 2. Pietari. 1:21,22

Vierailija
47/61 |
02.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

huono argumentti. Perusargumentaatiosääntöjen mukaan itsensä puolesta ei voi todistaa. Eikä muuten Raamatunkaan, mitäs siellä puhuttiin kahdesta tai kolmesta todistajasta... :)

Vierailija
48/61 |
02.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

käyttävät kumpaakin nimeä mutta enimmäkseen Jehova-nimeä, koska se on kautta historian YLEISEMMIN käytetty nimi. Louvressa on nimi Jehova, vanhopissa kirkoissa sama nimi, vanhoissa rahoissa saman nimi jne...patsaissa.

Vierailija
49/61 |
02.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näinhän se on kun mitään ei voi niin....---huono argumentti. Perusargumentaatiosääntöjen mukaan itsensä puolesta ei voi todistaa. Eikä muuten Raamatunkaan, mitäs siellä puhuttiin kahdesta tai kolmesta todistajasta----

Vastaus sulle Kolossalaisille 2: 1-8!

Vierailija
50/61 |
02.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei tiedetä varmasti kumpi tapa on oikea tapa lausua ja molempia on käytetty kautta historian.

Tässä muutama maallinen käyttötapa:

Schubert - kaikkivaltias, Verdi - Nabucco, Honeggerin Oratorio - Kuningas Daadid, Kivi - Lea, Hugon ja Latimerin runot - Jehova, kirja Deutsche Taler 1967 on Sleesian herttuakunnan taaleri, jossa Jehovah, Professori Oehler sanoi tämä nimi on kerta kaikkiaan kotiutunut sanastoomme eikä sitä voida siitä syrjäyttää: Theologie des Alten testaments.

Vierailija
51/61 |
02.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

täällä kirjoittelee:) Mutta kivasti sanoit ´´perustelumylly´´! Vauvoina kastetuille sillä ei tietenkään ole juurikaan merkitystä mutta niille on, jotka eivät niele pureksimatta.

Turhaan harmittelet meidän puolesta:)

Oletko koskaan ajatellut mikä on Matteus 7 luvussa mainitun kapean ja leveän tien merkitys?

Vierailija
52/61 |
02.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyttävät jumalan nimeä?

Miksi?

2. Moos. 20:7

"Älä käytä väärin Herran, Jumalasi, nimeä, sillä Herra ei jätä rankaisematta sitä, joka käyttää väärin hänen nimeään"

Vain jehovantodistajat siis uskaltavat käyttää Jumalan nimeä.

http://raamattu.uskonkirjat.net/servlet/biblesite.Bible Tuolta löytyy v. 1992 suomennos ja sieltä voi hakea tietyllä sanalla koko Raamatusta.

Vierailija
53/61 |
02.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhassa testamentissa Jumalan persoonanimi Jehova on mainittu lähes 7000 kertaa. Onko se ollut väärinkäyttöä?

Kas kun Jeesus ei sanonut asiasta mitään vaan yritti tehdä tunnetuksi isänsä nimen, jotta se voitaisiin pyhittää käyttämällä sitä arvokkaasti ja tehden tunnetuksi kuka on yksi ainoa tosi Jumala!

Juuri nimenomaan Fariseukset, jotka hylkäsivät Jeesuksen olivat juutalaisen ortodoksisen perinteen säilyttäjiä ja hylkäsivät myös Jumalan nimen. Haluatko olla heidän opetuslapsi?

Katso Ilmestyskirjan varoitus 22:18,19

Vierailija
54/61 |
02.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikäli tiettyä tahoa pitäisi uskoa. Ja pitäisihän sitä.

Vierailija
55/61 |
02.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jehovan todistajan todisteluyritys taas kaatuu :)

Säälittävää!

Vierailija
56/61 |
02.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

JHWH herra sanan paikalla. Malakiakin käytti sitä 48 kertaa ja hän kirjoitti kirjansa 400 vuotta ennen Jeesuksen syntymää.

TÄTÄ asiaa voitte ihan kysästä papeiltanne MIKSI se tetragrammi käännettiin sanaksi herra??? Kysäskääpä ja kertokaa sitten täällä palstalla!

Kysäskääpä papeiltanne mitä Luther kirjoitti v.1543 Jumalan nimestä. ´´ Jos se voidaan kirjoittaa musteella niin miksi sitä ei pitäisi sanoa....``

Vierailija
57/61 |
01.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noin lukee Jehovien "uuden maailman käännös" raamatussa.

Kerättäköön kaikki kansakunnat yhteen ja koottakoon kansalliset ryhmät. Kuka niiden keskuudessa voi kertoa tällaista? Tai voivatko ne antaa meidän kuulla ensimmäisiäkään asioita? Hankkikoot todistajansa, jotta ne voitaisiin julistaa vanhurskaiksi, tai kuulkoot ja sanokoot: ’Se on totuus!’” 10 ”Te olette minun todistajiani”, lausuu Jehova, ”niin, palvelijani, jonka olen valinnut, jotta te tuntisitte minut ja uskoisitte minuun ja ymmärtäisitte, että minä olen sama. Ennen minua ei ollut muodostettu yhtään Jumalaa, eikä minun jälkeeni edelleenkään ole ollut ketään. 11 Minä – minä olen Jehova, eikä minun lisäkseni ole ketään pelastajaa.” 12 ”Minä olen kertonut ja pelastanut ja kuuluttanut, kun keskuudessanne ei ollut yhtään outoa jumalaa. Niinpä te olette minun todistajiani”, lausuu Jehova, ”ja minä olen Jumala.

Vierailija
58/61 |
01.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei jumalalla ole nimeä.

Mutta ihmiset ovat keksineet monenlaisia nimiä nimeömättömälle.

Vierailija
59/61 |
25.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ukko, tai Perkele?

Vierailija
60/61 |
25.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

5. Moos 32

8: Kun Korkein jakoi kansoille maat, kun hän levitti ihmiset yli maan piirin, hän määräsi kansojen asuinsijat ja kullekin oman jumalan.

9: Herran osuus on hänen kansansa Israel, ja Jaakob hänen perintömaansa.

Raamatun ja Israelin jumala ei ole korkein, vaan yksi hänen pojistaan. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme seitsemän kahdeksan