Kehu tai hauku tehosekoitinta. Tarvitsen blenderin vauvanruoan tekoon mm.
Kommentit (16)
Perunasoseet ja lihat ym. soseutan suoraan kattilassa ja pienet määrät esim. jotakin smoothieta siinä mukana tulleessa astiassa.
Kenwoodin Kmix-blenderi on ihan hyvä, ja vähän halvempi kuin Kitchen Aid.
Ihan perus sauvasekoitin, ei vie paljoa tilaa kaapimissa ja on monikäyttöinen, yleiskoneen blenderiä on tullut tosi harvoin käytettyä, sauvasekoittimella tekee smoothiet ja vauvanruuat hetkekssä,sekä kaikki muutkin soseutusta tarvitsevat ruuat.
Isokokoisella blenderillä ei tee mitään. Vie tilaa, työläs puhdistaa ja pitäisi tehdä tosi isoja satseja. Sauvasekoittimellakin saa pienen vauvan soseita tehtyä pakkaseen asti vaivatta. Ota sellainen, jonka sauvaosan saa irti, helppo nakata astianpesokoneeseen.
olen minäkin kolmen lapsen kanssa käyttänyt. Ei vie paljon tilaa, ja sillä samalla olen tehnyt smoothiet ja pirtelötkin, vaikka minulla olisi erillinen vekotin sellaisia varten.
Kun alettiin lisäämään lihaa vauvan soseisiin, niin sillä samalla sauvasekoittimella olen nekin päräyttänyt pehmeäksi. Tarvii tosin jättää vähän keitinlientä sekaan, mutta niin jätän kasvissoseisiinkin tietysti.
Meillä on toiminut hyvin Braunin sauvasekoitin. Perunasoseet ja lihat ym. soseutan suoraan kattilassa ja pienet määrät esim. jotakin smoothieta siinä mukana tulleessa astiassa.
Meidän Braunilla perunamuussista tuli aivan kamalaa kittiä, ja se kävi tosi nopeasti. Kypsän lihan muussaamisessa oli oikein hyvä.
Kun omat lapset olivat pieniä, sauvasekoitinta ei suositeltu ollenkaan soseiden tekoon. Tuli kuulemma liian paljon ilmaa soseeseen. Ehkä tämäkin suositus on nykyään vanhentunut.
Luulisi että vähemmän ilmaa menee, kun nopeasti pyöräyttää eikä veivaa ja veivaa kuten blenderissä. Perunan olen vaan tilsinyt haarukalla tai jos isompi satsi niin perunanuijalla. Enhän tee muusiakaan sekoittimilla, liisteriä tulee.
Meillä on toiminut hyvin Braunin sauvasekoitin. Perunasoseet ja lihat ym. soseutan suoraan kattilassa ja pienet määrät esim. jotakin smoothieta siinä mukana tulleessa astiassa.
Meidän Braunilla perunamuussista tuli aivan kamalaa kittiä, ja se kävi tosi nopeasti. Kypsän lihan muussaamisessa oli oikein hyvä. Kun omat lapset olivat pieniä, sauvasekoitinta ei suositeltu ollenkaan soseiden tekoon. Tuli kuulemma liian paljon ilmaa soseeseen. Ehkä tämäkin suositus on nykyään vanhentunut.
Sauvasekoitin on parempi kuin tehosekoitin, koska sillä voi soseuttaa vaikka suoraan kattilassa. (Tehosekoitin tarkoittaa turhaa tiskiä.)
Mulla on kokemusta neljästä eri merkistä, Bamix on kestävin ja tehokkain. Braun ja Phillips ihan ok.
TV Shopin Thunderstick Pron osti jostain outletista, se on helpoin puhdistaa koska alaosan saa irti yläosasta (jossa on moottori). En tiedä, myydäänkö enää missään.
maksoi 40 e, ja olen ollut tyytyväinen. Smoothieita ja sosekeittoja lähinnä sekoittelen.
On tehokas, näyttää kivalta, on kestävä mutta ei törkeän kallis kuitenkaan.
ei tarvis olla hirmu kallis mutta kuitenkin suht hyvä... Halpismerkitkin käy jos niilää vaan tekee jotain.
Kokeile lapsentahtista sormiruokailua. Ei tarvitse soseutella. Ja jos niitä soseita joka tapauksessa menee kohtuullisesti, niin käyhän tuo haarukalla, ja jos vielä on siihen avuksi sähkövatkain.
Näin meillä, ei tarvittu ekstra-soseuttajia.
Kokeile lapsentahtista sormiruokailua. Ei tarvitse soseutella. Ja jos niitä soseita joka tapauksessa menee kohtuullisesti, niin käyhän tuo haarukalla, ja jos vielä on siihen avuksi sähkövatkain.
Näin meillä, ei tarvittu ekstra-soseuttajia.
en imetä vauvaa ja se tarvii kyllä soseita ihan niinkun no vauvat nyt tarvii ruokaa. Blenderiä ois tarkoitus käyttää muuhunkin esim. keittoihin, smoothien tekoon ja semmoisiin.
on hyvä mutta kallis. Pitäisi olla lähes ikuinen. Mukana yleensä eri teriä.
mulla on myös tuommoinen blender, eli tehosekoitin esim. smoothien tekoon, mutta mä en tee ihan niin isoja määriä kerrallaan. Lähinnä seisoo kaapissa tuo hökötys (anoppi osti tarjouksesta kun oli niin halpa vaikka kieltelin).