11-vuotiaan tytön pukeutumisesta, kuinka muilla?
Kertokaa te muut, joilla on 11-12v. tyttöjä että millaisia vaatteita lapsesi pitää?
Saatteko esim. pakkasella ulos laittamaan talvihousut jalkaan, entä alkaako vaatetus jo menemään liian aikuismaisiksi ja "niukoiksi"?
Meillä ainainen taistelu vaatteista ja nyt en enää anna yksin ostaa vaatteita, vaan olen itse mukana katsomassa mikä on sopivaa ja mikä ei.
Onko kohtalotovereita?
Kommentit (23)
Jos tätä palstaa kukaan enää edes lukee, mutta siis. Oon ite nyt 11v. meen vitoselle. Kun täällä on nut pelkkiä äitejä ja muita aikuisia nii tässä syy miksi ulkkareita ei vaan voi käyttää ja miksi pitää pukeutua hienosti.
Paineet ja kiusaaminen.
Siinä se, koulussa puhutaan pahaa niistä jotka pukeutuu esim legginseihin ja yksisarvis paitoihin nelosen keväällä (kun mennään kolmoselta neloselle syksyllä ollaan vielä.tosi lapsia eli niinku leikitään ja kaikkee) ja vitos ja kutos luokalla kun alkaa tulee murrosikää ja näin, kyl te tiiätte. Eli puhukaa tytöillenne ja kannustakaa sitä pukeutuu niinkun se haluu (jos käyttää asiallisia vaatteit) ja antakaa sen pukeutuu niinkun haluu, koska me kaikki muutaman vuoden päästä yläasteelle menevät haetaan jo omaa tyyliämme ja näin. Mutta ei aikuisiksi kannata alata liian ajois.
Että tässä nyt kaikki ja hyvää jatkoa teille, Moikka!
Vähän vanha keskustelu ja nii mut oon 11v täytän täs kuus 12 ja mulla on koulussa yleensä harmaat collarit ja tiukka musta pitkähihainen napapaita tai farkut ja ulkohousui käytin viimeks 3lk ja oon siis nyt 6lk koska ulkkareist tulee vähä kiusaamist tai niinku tällee
Opetan 5.luokkaa ja tässä iässä yleensä alkaa koululla se inttäminen niistä ulkohousuista. Viime vuonna laittoivat vielä ihan mukisematta ulkkarit jalkaan mutta epäilen että nyt kun tulee kylmemmät ilmat niin tästä saadaan vielä varsinkin tyttöjen kanssa keskustella. Nyt alkaa myös huomata että osa tytöistä pukeutuu jo enemmän samaan tyyliin kuin yläkoululaiset ja osalla vielä selkeästi lastenosastolta ostetut vaatteet. Osa siis jättänyt nyt ne esim. Disneyprinteillä olevat vaatteet. Varsinkin ne joilla on isompia sisaruksia, pukeutuvat jo enemmän teinien tyyliin. Meillä on onneksi kuitenkin täällä maalla teinienkin pukeutuminen aika maltillista, hyvin harvoin on pukeutumista jota ei koulula pidettäisi asiallisena. Pääasiassa heillä näkee farkkuja, legginsejä, huppareita jne.