Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

11-vuotiaan tytön pukeutumisesta, kuinka muilla?

Vierailija
01.01.2012 |

Kertokaa te muut, joilla on 11-12v. tyttöjä että millaisia vaatteita lapsesi pitää?

Saatteko esim. pakkasella ulos laittamaan talvihousut jalkaan, entä alkaako vaatetus jo menemään liian aikuismaisiksi ja "niukoiksi"?

Meillä ainainen taistelu vaatteista ja nyt en enää anna yksin ostaa vaatteita, vaan olen itse mukana katsomassa mikä on sopivaa ja mikä ei.

Onko kohtalotovereita?

Kommentit (23)

Vierailija
1/23 |
31.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

lapseni tekee mitä haluaa ei kiinnosta

Vierailija
2/23 |
01.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meilläon 10v tyttö (täyttää tänä vuonna 11v) ja 12v tyttö (loppuvuodesta 13v) ja he pukeutuvat kyllä ihan ulkohousuihin, eikä ollenkaan aikuismaisiksi.

Riippuu tosi paljon kaveripiiristä. Näen töissän tuon ikäisiä tyttöjä heistä jo monet on pikkuaikuisia, mutta omien tyttärieni luokkakaveritkin (eri koulu) näyttävät ihan lapsilta.

Meillä ennemmin jo tosta vanhemmasta mulle tulee mieleen että kiinnostuuko koskaan isojen jutuista. Vaikka oikeasti olen ihan tyytyväinen, että on vielä ihan lapsi. Kyllä sitä yläasteella sitten ehtii.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/23 |
01.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

toppahousuja käyttää laskettelussa ja jos ollaan jossain pulkkamäessä pienempien kanssa, mutta ei koulussa tai muuten. Niukkuutta ei ole näkyvissä, mutta fiksun oloinen tämä tyttö onkin, ei pissis/tyrkky -tyyppinen. Ja niin, saa ostaa osan vaatteistaan ihan itse.

Vierailija
4/23 |
01.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ennemmin jo tosta vanhemmasta mulle tulee mieleen että kiinnostuuko koskaan isojen jutuista. Vaikka oikeasti olen ihan tyytyväinen, että on vielä ihan lapsi. Kyllä sitä yläasteella sitten ehtii.

Meidän vanhemmasta tytöstä mulle tulee siis mieleen...

Vierailija
5/23 |
01.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huolena toppahousuissa on se, että näyttäisi lihavalta, mikä ei ole totta, mutta eihän me itsekään haluta laittaa toppahousuja, jollei ole ihan todella kova pakkanen. Onneksi pipot ovat muotia sentään, omassa nuoruudessa kun ei niitä juuri pidetty:(

Vierailija
6/23 |
01.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koulussa ei käytä toppahousuja, mutta vapaa-ajalla kyllä. Toisaalta ei siellä koulussa juurikaan ulkona olla ja koulumatka on lyhyt.

Vierailija
7/23 |
01.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja syksyllä vedenkestäviä ulkohousuja. Kulkisis koulussä lähinnä verkkareissa ja farkut pukee vain pakosta päälle.

Ei todellakaan mene aikuismaiseen ja niukkaan. Omien sanojensa mukaan "muoti on ällöttävää", sellainen heppatyttö.

Vierailija
8/23 |
01.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikä todellakaan osta vaatteita itse, vaan joko minä ostan tai ostamme yhdessä. Rentoa ja mukavaa sen olla pitää. Ikää 11v, tänä vuonna 12v

Käyttää toppahousuja ja syksyllä vedenkestäviä ulkohousuja. Kulkisis koulussä lähinnä verkkareissa ja farkut pukee vain pakosta päälle.

Ei todellakaan mene aikuismaiseen ja niukkaan. Omien sanojensa mukaan "muoti on ällöttävää", sellainen heppatyttö.

Vierailija
9/23 |
01.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ole täällä etelässä ollut. Ulos laittaa leikkeihin toppahousut, kouluun ei. Koulussa farkkuleggingsit (alla pitkät kalsarit) tai sitten jotkut lötköverkkarit. Paitana trikoopaita ja joku huppari. Kenkinä feikki uggit, kumpparit, tai jotkut vikingin goretexit. Pipo aina päässä, kädessä käsineet. Ei onneksi sen "niukempaa" vaatetusta. Sitten johonkin alakoulun discoiltoihin laittaa trikoot ja tunikan tms.

Vierailija
10/23 |
01.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pukeutuminen on ihan asiallista mielestäni. Tytön lempivaatteet on pillifarkut, printti t-paita ja sen päällä pidempi villatakki, collegetakki tai ruutupaita (auki). Kouluun mennessä laittaa päälleen kunnon talvisaappaat, toppatakin, huivin, pipon ja tumput. Farkkujen alla on legginssit.

Vielä nyt plussakeleillä/pikkupakkasilla ei ole laittanut ulkohousuja, mutta ainakin vielä viime vuonna ihan pyytämättä laittoi toppahousut jalkaan kun oli kunnolla kylmä. Ellei tänä vuonna sitä tee, niin tietenkin huomautan asiasta.

Ei siis ole ollut ongelmaa vaatteiden kanssa. En ole vielä törmännyt asiattomiin vaatteisiin, vaikka tyttö tykkää esim. kaikesta kiiltävästä ja kimaltelevasta juhlahepeneestä... Se on kans vähän siitä kiinni miten ne vaatteet kantaa ja mihin ne yhdistää. Mauttomalta vaikuttava niukka tunika ei oo enää ollenkaan mauton yhdistettynä pitkään neuletakkiin ja lämpimiin legginsseihin ja säärystimiin. Lisäksi nyt on kivasti muodissa pipot ja kaulahuivit, jotka paikkaavaa vavajaista vaatetusta.

Vierailija
11/23 |
14.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsen asioihin täytyy vähän puuttua sillä ei sitä koskaan tiedä mitä voi tapahtua!! Ja tuntuu tuo aika typerältä: ei kiinnosta!! Mitä ihmettä ihmisen päässä liikkuu!

Vierailija
12/23 |
14.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen 13 kohta ja käytän kotona kolitseja ja koulussakin. Ja koulussa ihan toppa housuja. Nekin ovat isoveljen vanhat ja todella isot vyötäröstä mutta henkselit auttaa.

Vierailija
13/23 |
14.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

20V poika ja tarkka vaatteista. Tennarit pitäisi aina olla. Yhdessä tehty kompromisseja vaatetuksesta. Mitään kuomia enää noin isolle voi pukea, mutta talvikengissä on nuorille sopivaa myös. Urheiluliikkeissä ostellaan enimmäkseen talvivaatetta. Lapsi saa itse valita esim. laskettelu asuista mitä suostuu päällensä pukea. Hm ym. myy kivoja ja muodikkaita ulkovaatteita joita käyttää ns. kauppatakkina. Toppahousuja en pakota kun ulkoliikuntaan tai kovilla pakkasilla.

Vierailija
14/23 |
20.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon 11v en käutä ulkohousuja muuten ku lakettelemassa käytän joko parkatakkeja tai untuvatakkeja mitä ikinä onkaan vaateet joko h&m:iltä lindexistä zarasta newyorkerista tai stadiumista kirppari vaateita en käytä ja kuomat on hirveet

Pinkki ja liila on hirveitä ja glitteriä tai muut kiiltävät paidat ei käy

Siin ois lyhyesti selitettynä

Vierailija
15/23 |
13.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun 11v tyttö saa kyllä ostaa omat vaatteensa ja näin mutta toppahousujen laitosta pitää erikseen sanoa ja farkut on jokapäivä koulussa ellei tarvitse laittaa ulkohousuja tai shortseja ja ei siis mikään pissis ole vaan ihan normaalisti pukeutuu

Vierailija
16/23 |
24.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon 12v koht 13v tyttö ja itellä aina päällä farkut tai legginssit ja sit joku huppari tai yks väristä pitkähihasta aina on nilkka sukat jalassa oli sitte talvi tai kesä. ite en käytä pinkkii tai lilaa. ulkohousuja käytän vaan jos oon laskettelemassa ja hanskat ja pipo on sit ku on kylmä talvi kenkinä on aina jotkut nilkkurit esim. timberlandit yleensä ostan vaatteeni urheilukaupoista ja yleensä on merkki vaatteita päällä.

Vierailija
17/23 |
24.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kouluun ei suostu laittamaan ulkohousuja mutta muuten kyllä pukeutuu mielestäni ihan ikätasonsa mukaisesti. Monesti  päällä on farkut ja joku huppari tai college ja kunnolisen takin laittaa päällensä. Talvkengätkin on sellaiset että nilkat eivät vilku paljaana.

Vierailija
18/23 |
22.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itte oon 11v tyttö. En käytä ulkohousuja koulussa, vain lasketellessa. Koulussa on päällä joko pillifrkut tai verkkarit. Paitana joko vähän napapaidan tyyppinen paita tai iso huppari. Kesäsin koulussa on päällä joku kiva korkea vyötäröinen farkkuhame ja iso t paita hameen sisällä.

Vierailija
19/23 |
18.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ite oon 11v tyttö käytän uikkareita niin koulussa kuin muutenkin ulkona koulussa AINA farkut ja ihan vaan joku random paita käytän kaikkia väre jotka tuntuu kivalta niin vaalean punaista kuin mustaa kesällä yleensä shortsit ja joku random T-paita muoti on massaa eikä erota ketään toisistaan joten pukeudu just niinkuin haluat ja miten hyvältä tuntuu äläkä välitä kritiikistä niinku en miekään

Vierailija
20/23 |
18.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ulkkareita*

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kaksi yksi