Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Perheenisä käyttäytyi itsetuhoisesti kännissä, tehdäänkö meistä nyt lastensuojeluilmoitus? :(

Vierailija
01.01.2012 |

Olemme siis ihan tavallinen perhe, ja lapset voivat tosi hyvin ja koti on rauhallinen ja yleensä ihan tasapainoinen.

Kuitenkin olemme molemmat kärsineet masennuksesta jossain määrin ja saaneet lääkitystäkin siihen.

Nyt sitten mieheni käyttäytyi eilen illalla itsetuhoisesti ja joutui lyhyesti sairaalahoitoon.

Minun on kerrottava tästä huomenna omassa keskusteluterapiaistunnossani ja mieskin on nyt viimein ymmärtänyt keskusteluavun tarpeensa ja tulee mukaan, ja lisäksi sai oman lähetteen sairaalasta.

Olemme todella säikähtäneitä molemmat ja haluamme kaikin voimin saada perhetilanteemme kuntoon, alamäki alkoi ku mieheni petti minua 2 vuotta sitten, ei tosin koskaan fyysisesti.

Rakastamme toisiamme ja perhettämme ja teemme kaikkemme, että saisimme asiat taas kuntoon.

Arkemme toimii hyvin, emme esim. alkoholia ota kumpikaan juuri lainkaan. (Mies otti tuon tekonsa aikana, eikä kunnolla edes muista, mitä teki)

Pelkään kuitenkin, että miten meitä nyt katsotaan tämän jälkeen? Tehdäänkö lastensuojeluilmoitus automaattisesti joltain taholta ja miten fiksuimmin toimimme jos niin käy?

Käsi sydämellä voin vannoa, että lapsemme ovat äärimmäisen vaalittuja ja hyvin hoidettuja meidän omista ongelmistammekin huolimatta!

Kommentit (30)

Vierailija
21/30 |
01.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olemme siis ihan tavallinen perhe, ja lapset voivat tosi hyvin ja koti on rauhallinen ja yleensä ihan tasapainoinen.

Kuitenkin olemme molemmat kärsineet masennuksesta jossain määrin ja saaneet lääkitystäkin siihen.

Nyt sitten mieheni käyttäytyi eilen illalla itsetuhoisesti ja joutui lyhyesti sairaalahoitoon.

Minun on kerrottava tästä huomenna omassa keskusteluterapiaistunnossani ja mieskin on nyt viimein ymmärtänyt keskusteluavun tarpeensa ja tulee mukaan, ja lisäksi sai oman lähetteen sairaalasta.

Olemme todella säikähtäneitä molemmat ja haluamme kaikin voimin saada perhetilanteemme kuntoon, alamäki alkoi ku mieheni petti minua 2 vuotta sitten, ei tosin koskaan fyysisesti.

Rakastamme toisiamme ja perhettämme ja teemme kaikkemme, että saisimme asiat taas kuntoon.

Arkemme toimii hyvin, emme esim. alkoholia ota kumpikaan juuri lainkaan. (Mies otti tuon tekonsa aikana, eikä kunnolla edes muista, mitä teki)

Pelkään kuitenkin, että miten meitä nyt katsotaan tämän jälkeen? Tehdäänkö lastensuojeluilmoitus automaattisesti joltain taholta ja miten fiksuimmin toimimme jos niin käy?

Käsi sydämellä voin vannoa, että lapsemme ovat äärimmäisen vaalittuja ja hyvin hoidettuja meidän omista ongelmistammekin huolimatta!

Vierailija
22/30 |
01.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsestäni tehtiin kolme vuotta sitten ku olin 17v ls-ilmo itsetuhosen käytökseni takia. Ja jo silloin sen tekevä sanoi minulle et jotta siit seuraa jotain ilmoituksia tulee ls-viranomaisille kertyä kolme.

Ja ei ne joo ottanu ls-viranomaiset koskaan yhtyttä...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/30 |
01.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

nek yllä heijastuvat ja vaikuttavat lapsiinkin.

Vierailija
24/30 |
01.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin se menee. Se, että pelkäät asiaa, tuntuu oudolta.Jos puhtaat jauhot pussissa ei ole mitään hätää. Ilmeisesti salattavaa on.

pelko voi johtua myös suht herkästä luonteesta ja huonohkosta itsetunnosta. Minusta ihan luonnollinen tunne. Eiks AP sanonut et ymmärtää kyl asian mut tunteet silti tulee pintaan ja ahistaa?

Vierailija
25/30 |
01.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minustakin teki hoitaja. Masennusta ollut vuosia, ei itsetuhoisuutta.

Sossu kävi, juteltiin. Totesivat , että lapsilla hyvä koti eikä aihetta heidän puoleltaan mihinkään muuhun kun kotikäyntiin ole.

Jokaisesta lapsesta tuli postitse myöhemmin ovat paperit.

Mua ei pelottanut lainkaan kun tiesin, että lapsilla kaikki ok. Miksi sä pelkäät? Kyseessä kuitenkin lapsien etu.

Vierailija
26/30 |
01.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ulkopuolisen on varmasti hyvä tarkistaa, että lapsilla on varmasti tasapainoinen ja turvallinen koti - usein kun se masentunut ei itse edes tajua, etteivät asiat olekaan niin hyvin.

Vierailija
27/30 |
01.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta, toisaalta, jos voisi asian kääntää positiiviseksi. Nyt saatte ainakin vanhemmat tarvitsemaanne apua.

Vierailija
28/30 |
01.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

silloin, kun lasten hyvinvoinnin epäillään olevan uhattuna ja mitäpä tuo itsariyritys voisi lapsen hyvinvoinnille tehdä..? Ei ainakaan paranna sitä, jos yhtään mistään mitään ymmärrän.

LS-ilmoitus ei aina myöskään ole paha asia, vaan perheenne saa tukea ja apua vaikeaan tilanteeseen jos osaatte sen mahdollisuuden hyödyntää. Kerrot itse, että olette masentuneita ja vaikka olettekin sanojesi mukaan tekemässä asialle jotain, niin ottakaa ihmeessä lisäapu vastaan!!

JOs ls-ilmoitus on tehty tai tehdään, teihin otetaan yhteyttä ja käytte keskustelemassa asiasta sosiaalihuollon kanssa. Ei teiltä lapsia oteta pois, jos siihen ei ole akuuttia tarvetta.

Vierailija
29/30 |
01.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

siis miehesi petti, mutta ei fyysisesti? No mites se sitten petti sua? Ja joo, tottakai se ilmoitus tehdään, haloo ap!!!!!

Vierailija
30/30 |
01.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja sehän on kaiketi hyvä asia teille kaikille, kun kuitenkin haluatte parasta teille ja etenkin lapsillenne!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yhdeksän neljä