Millaisesta lapsesta et pidä? Vai onko sellaisia?
Entä onko omissa lapsissasi sellaisia piirteitä mitä pelkäät muiden karsastavan?
Kommentit (46)
rakastetaan ehdoitta vieraita kieroilevia ja marisevia lapsia?
Mikään ei silti ole rasittavampi kuin mariseva lapsi. Sellainen, jolla on koko ajan ongelma. Kengät puristaa, ruoka on vääränlaista, lelu ei ole oikea tai useimmiten ei ole edes mitään syytä kuin olla vaan inhottava kakara, jonka kauneutta ei näe kuin omat vanhempansa.
Mä muuten tykkään suurimmasta osasta lapsia. Tykkään äänekkäistä, tykkään hiljaisista ja oikeastaan melkein kaikista paitsi noista ammattivalittajan aluista.
Omat ovat rauhallisia kuten me vanhemmatkin.
on täydellinen ihminen, nainen ja äiti. Onneksi ei kuitenkaan saa kokea äitiyttä, koska se olisi hälle suuri pettymys.
pitää olla hajuton, väritön, näkymätön ja ennenkaikkea HILJAA, niin suomimamma on tyytyväinen kun on niin helppo lapsi! :)))
Onneksi hän on ollut omassa perheessäni. Kaikki muut ovat aina alkaneet ärsyttää joko nopeasti tai vähän hitaammin. Kyllä, koen myös monet aikuiset ärsyttäviksi ;) ja olenkin siksi lähes erakko.
Mikään ei silti ole rasittavampi kuin mariseva lapsi. Sellainen, jolla on koko ajan ongelma. Kengät puristaa, ruoka on vääränlaista, lelu ei ole oikea tai useimmiten ei ole edes mitään syytä kuin olla vaan inhottava kakara, jonka kauneutta ei näe kuin omat vanhempansa.
Mä muuten tykkään suurimmasta osasta lapsia. Tykkään äänekkäistä, tykkään hiljaisista ja oikeastaan melkein kaikista paitsi noista ammattivalittajan aluista.
että ei ole puolustuskyvyttömän lapsen vika miten hänet on ehkä kasvatettu vai onko kasvatettu ollenkaan! Eihän vanhempiaan voi valita. Kohdista se kritiikkisi niihin vanhempiin, neropatti.
tervehtiä, kiittää, eikä vastata, jos niiltä kysyy jotakin. Mulkoillaan vain.
Kaikki lapsethan joskus marisevat, mutta jotkut tuntuvat olevan jatkuvasti marinatuulella. Ovat ehkä saaneet tahtonsa läpi liian usein?
Muuten tykkään melkein minkälaisista lapsista vaan. Ärsyttävät kyllä ne alle kouluikäisten lasten äidit, jotka eivät puutu lasten pomotteluun, keppien sohimiseen, tyhmittelyyn jne. Menen itse väliin jos tekevät sellaista omalle lapselleni, mutta ärsyttää kun joudun tekemään jotain, mikä kuuluisi lapsen äidille joka seisoo vieressä.
itse olen ollut monissa mammakerhoissa lapsen kanssa sekä tehnyt sijaisuuksia monissa päiväkodeissa, enkä koskaan ole ketään lasta siellä vihannut tahi karsastanut lasten piirteitä,monien vanhempien piirteitä ja tapoja kylläkin.
pahansuovista ja ilkeistä, sellaisista jotka heti kun aikuisen silmä välttää kiusaavat pienempiä. esim yks lapsi joka aina ohi mennen ns hyvälläkin tuulella ollessaan muksii toisia mm käveli minun ohi ja löi mahaan (kun olin viimeisimmillään raskaana)
Perusolemus on negatiivinen. Pikkusisko on taysin painvastainen. Molemmat kasvatettu samalla tavalla. En tieda syyta tahan.
-aikuisten jutut keskeyttävät lapset. Juuri lomalla oli kaveri kylässä kuusivuotiaansa kanssa. Kaveri on itse lastenhoitaja ja yksinhuoltaja. Lapsi on pikkuvanha ärsyttäjä. Emme ole nähneet aikoihin kaverini kanssa, ja lapsi keskeytti ihan koko ajan kaiken juttelumme. Eihän siinä mitään ,mutta äiti lähti koko ajan siihen mukaan. Lapsi kyseli mitä tyhmempiä juttuja ja kertoi omiaan, ja aina äiti lopetti oman tai minun puheeni ja huomioi lasta. Koko vierailun aikana emme saaneet vaihdettua tavallisimpia kuulumisia, vaikka keksin lapselle mitä tahansa puuhaa ruuanlaitossa auttamisesta askarteluun. Äiti on varmasti väsynyt lapsen kanssa vääntämisee, mutta tekee sitä silti. tuntuu, ett ähänellä ei ole omaa elämää, kaikki menee "lapsen ehdoilla". tuo on muuten suurinta paskaa, mitä tiedän. Kyllä aikuisten ehdoilla eletään niin kauan, kun lapset ovat kotona. Ja kyllä, minullakin on kolme lasta. He eivät koskaan ole haitanneet vieraiden kanssa juttelua. Eikä ole edes tarvinnut kieltää. Nuo keskeyttävät lapset eivät takuulla saa huomiota ollessaan vanhemman kanssa kahden ja vieraan läsnäollessa he uskaltavat keskeyttää ja hakea huomiota,kun tietävät, että äiti ei kehtaa kieltää.
en pidä minkäänlaisista lapsista. Yök. En jaksa ymmärtää lapsia ja niiden tekemisiä, huutamisia, kitisemisiä jne. Lapset on liian kovaäänisiä mulle, iloisenakin pitävät kamalaa mekkalaa ja nuppi sekoo.
Uhmaikäinen tyttö, ollut monta vuotta vain kotona eli oikein mitään kontaktia muihin lapsiin kuin pikkusiskoon ei ole ollut. Tänäänkin on koko päivä taisteltu, kun lapsi vänkkää, jankkaa, _koko_ ajan kiusaa pikkusiskoaan (lyö, sylkee, huutaa, irvistelee), kitisee jostain, haluaa jotain ja kun sitä ei heti tule, alkaa hirveä huuto ja vinkuminen. Tyttö on jatkuvasti tekemässä kiellettyjä asioita, joiden tietää olevan kiellettyjä (mm. tietokoneelle meneminen), eikä komentaminen auta mitään. Monta kertaa saa sanoa, eikä silti auta. Jäähyllä ollaan jatkuvasti mutta eipä tunnu auttavan. Hermothan tässä menee.
Onneksi tuo pienempi on tottelevainen ja edes jotenkin kiltti, en tiedä miten tuo vanhempi voi olla niin eri maata.
Jos lapsi tarttuu jokaiseen esineeseen ja repii kaikki alas ollessaan luonani kylässä, eikä vanhempi puutu asiaan, niin pikkuvierailija alkaa ärsyttämään.
Kyllä se on vanhempien vastuulla katsoa muksunsa perään ja sinun vastuulla kertoa, mikä käytös ei ole sallittua.
No omistani tietenkin ja siskoni toisesta lapsesta.
Tuttavaperheessä on viisi vuotias, joka on kuitenkin kaikkien ärsylapsien kuningas. Ylivilkas, riehakas, kitisevä ja typerä. Kyläillessä aikuisten on turha yrittää keskustella yhtään mistään, sillä tämä poika huutaa ja melskaa niin että korvissa soi. Ja vanhemmathan eivät tietenkään puutu mihinkään, koska noudattavat ilmeisesti jotain lapsilähtöistä kasvatusmallia. Yök.
Uhmaikäinen tyttö, ollut monta vuotta vain kotona eli oikein mitään kontaktia muihin lapsiin kuin pikkusiskoon ei ole ollut. Tänäänkin on koko päivä taisteltu, kun lapsi vänkkää, jankkaa, _koko_ ajan kiusaa pikkusiskoaan (lyö, sylkee, huutaa, irvistelee), kitisee jostain, haluaa jotain ja kun sitä ei heti tule, alkaa hirveä huuto ja vinkuminen. Tyttö on jatkuvasti tekemässä kiellettyjä asioita, joiden tietää olevan kiellettyjä (mm. tietokoneelle meneminen), eikä komentaminen auta mitään. Monta kertaa saa sanoa, eikä silti auta. Jäähyllä ollaan jatkuvasti mutta eipä tunnu auttavan. Hermothan tässä menee.
Onneksi tuo pienempi on tottelevainen ja edes jotenkin kiltti, en tiedä miten tuo vanhempi voi olla niin eri maata.
Mieti siltä kannalta. Hänen oma perheensä hajosi ja sinä olet vieras.
tavalla ja toisella ja on omassani.
Mieti siltä kannalta. Hänen oma perheensä hajosi ja sinä olet vieras.
toki kärsivät. Mutta en minä enää hänelle vieras ole, tyttö uhmaa minua ihan yhtä paljon kuin isäänsä. Kyllä pitäisi kieltojen mennä monen kuukauden toiston jälkeen perille, ja kyllä tyttö ne muistaakin, mutta ei vain halua noudattaa. Siispä alkuperäiseen kysymykseen - liian jääräpäiset, tottelemattomat ja pomottavat lapset ärsyttävät.
niitä lapsirakkaimpia naisia maailmassa... Ei tunnu olevan mitään käsitystä miksi lapsi käyttäytyy tietyllä tavalla ja mitä sille voisi tehdä.
Teiltä puuttuu myös empatiaa, sydäntä ja huumorintajua.
Miten voi inhota jotain lasta, sairasta.